welke drivers moet ik downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wibbooo

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
10
Ik heb de drivers gedownload via www.foxconnchannel.com en dan de gevens van hieronder ingevuld! Echter klopt er iet sniet met de geluid en/of beeld driver. Waarschijnlijk de beeld-driver. Dus welke drivers moet ik downloaden? Hopelijk wil er deze keer wel iemand helpen:confused::)
Overzicht

--------------------------------------------------------------------------------


Computer:
Computertype ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam WINFAST
Naam gebruiker Tom
SMTP E-Mailadres ......
Aanmeld Domein [ TRIAL VERSION ]
Datum / Tijd 2008-02-18 / 20:23

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon 64, 2400 MHz (12 x 200) 3800+
Moederbordnaam Foxconn 6150K8MD Series (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA GeForce 6150, AMD Hammer
Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type Award (01/23/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 6150 (256 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 6150

Multimedia:
Geluidskaart Realtek ALC880 @ nVIDIA nForce 430 (MCP51) - High Definition Audio Controller

Opslag:
IDE controller NVIDIA MCP51 Serial ATA Controller
IDE controller NVIDIA MCP51 Serial ATA Controller
IDE controller Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Harde schijf ST3200021A (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station IDE DVD-ROM 16X (16x DVD-ROM)
Optische Station PIONEER DVD RW DVR-107D (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-ROM:12x, CD:24x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) [ TRIAL VERSION ]
D: (NTFS) 85384 MB (82717 MB vrij)
E: (NTFS) 10001 MB (9667 MB vrij)
Geheugencapaciteit [ TRIAL VERSION ]

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk:
Primair IP-Adres [ TRIAL VERSION ]
Primair MAC-Adres ...................
Netwerkkaart NVIDIA nForce Networking Controller (81.8 [ TRIAL VERSION ])

Externe apparaten:
Printer hp deskjet 845c
Printer Microsoft Office Document Image Writer
FireWire controller Texas Instruments TSB43AB22 1394A-2000 OHCI PHY/Link-Layer Controller (PHY: TI TSB41AB1/2)
Infrarood controller Infraroodpoort
USB1 controller nVIDIA nForce 430 (MCP51) - OHCI USB 1.1 Controller
USB2 controller nVIDIA nForce 430 (MCP51) - EHCI USB 2.0 Controller
USB-apparaat Ondersteuning voor USB-afdrukken
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID

DMI:
DMI BIOS Leverancier Phoenix Technologies, LTD
DMI BIOS Versie 6.00 PG
DMI Systeem Fabrikant WinFast
DMI Systeem Product C51PVM07
DMI systeem Versie FAB1.0
DMI Systeem Serienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI Moederbordfabrikant WinFast
DMI Moederbordproduct 6150K8MD
DMI Moederbordversie FAB1.0
DMI Moederbord Serienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI chassisfabrikant
DMI chassisversie
DMI chassisserienummer [ TRIAL VERSION ]
DMI chassiskenteken [ TRIAL VERSION ]
DMI chassistype Desktop Case
DMI geheugenblokken Totaal / Vrij 4 / 2
 
Laatst bewerkt:
heb je de Nvidia site al geprobeerd?
 
Hoi,

Eerst ff de videodrivers en audiodrivers verwijderen!
Apparaatbeheer> bij beeldschermadapters met rechts op de videodriver klikken en verwijderen!
Doe hetzelfde bij besturing voor geluid video en spelletjes!

Download de Video kaartdriversbij NVIDIA. (GeForce 6150) (256 MB)
bij nvidia.

De audio bij: http://tweakers.net/meuktracker/11407/realtek-hd-audio-128.html

Drivers installeren en ff opnieuw opstarten!
Mvg,
Chico79.
 
Ik heb het uitgeprobeerd en hopelijk werkt het. Momenteel gaat het goed, maar bij ons was het het geval dat het soms wel goed ging en soms niet, dus het is nog even afwachten:) Maar toch al bedankt:D:)
 
Het is weer zover! Na deze drivers te hebben gedownload hangt het geluid weer om de 5 secoden vast. Hoe zou dit toch komen? De pc is al helemaal geformateerd en opnieuw geinstalleerd met de juiste drivers.:confused::(
 
Waarschijnlijk omdat geluid niets met de videodriver te maken heeft...

Van de site van de bakker van je moederbord de chipsetdrivers en audiodrivers downloaden.

Eerst de chipset-drivers installeren, opnieuw opstarten, dan de audiodrivers installeren
 
Waarschijnlijk omdat geluid niets met de videodriver te maken heeft...

Van de site van de bakker van je moederbord de chipsetdrivers en audiodrivers downloaden.

Eerst de chipset-drivers installeren, opnieuw opstarten, dan de audiodrivers installeren

Ja maar het geluid hangt dan om de 5 seconden vast en dan zie je ook dat het beeld vasthangt. En bij het installeren van die videodriver merk je dat de pc best raar doet. Beeld valt paar keer uit en bij het vewijderen van een filmpje valt beeld ff uit.
 
Ik heb het gedaan zoals mrmusic zegt, eerst alle drivers weer verwijdert, toen eerst de chipdrivers geinstalleerd en hierna de video en daarna audio drivers. Tot nu toe geen problemen gehad! Volgens mij is het nu opgelost:) Merci
 
Hier ben ik weer.. Na 2 dagen begon de pc het weer te doen, hierna dacht ik ik ga nog maar eens alle drivers verdwijderen en hetzelfde doen. Maar nadat ze allemaal verwijdert waren merkte ik bijvoorbeeld bij het opstarten waar het balkje van windows xp naar rechts beweegt dat het beeld daar ook om de 5 sec ff blijft haperen, en bij het bewegen van de muis merkte ik dat na 5 sec het bewegen ook ff onderbroken werd. Dus ligt het dan wel aan de drivers? Hierna heb ik terug alle drivers geinstalleerd en momenteel doet hij het nog. Wat me opvalt als ik nu de pc uitzet en dan weer aan, dan is het probleem meestal weg (maar komt het terug na een paar uur). Druk ik op herstarten dan blijft het probleem er, ook al herstart ik hem 5 keer na elkaar op.
Wat kan hier toch het probleem van zijn? De pc is van de ALDI en na een blikseminslag werd hij gemaakt en deze persoon heeft er een nieuwe kast en alles om gedaan, hierdoor was er ook een andere ventilator en nieuw moederbord (die volgens mij minder goed is).
Als pc lang heeft uitgestaan maakt volgens mij de ventilator HEEL veel lawaai voor 5 min en hierna stopt het.
Nu ben ik een leek in computers en ik irriteer mij zo erg aan dit probleem! Kan iemand mij alstubieft helpen?:(:confused::eek:
 
Ik ga, zeker na je verhaal over blokseminslag, de voeding verdenken!
 
Ik ga, zeker na je verhaal over blokseminslag, de voeding verdenken!

Maar het is zo dat deze persoon alles in een nieuw kastje heeft gezet en de moederbord heeft veranderd. Echter zat in dit kastje een andere voeding en een andere ventilator! Maar dat deze ventilator geluid maakt s'morgens of wanneer hij even uitstond maakt me niet uit! maar dat het geluid en beeld altijd blijft vasthangen na een tijd is echt niet meer fijn:( Kan dat dan liggen aan die ventilator?
 
Het is nu al 2 weken geleden en de computer is niet meer blijven vasthangen bij geluid en beeld:cool: Volgens mij is het opgelost door de drivers!!!!:) Merci voor het helpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan