Welke drivers moet ik hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik wil mijn computer opnieuw installeren en daarbij wil ik de nieuwste drivers voor installeren i.p.v. de oude drivers op de cd.
Voor mijn videokaart heb ik de juiste drivers gevonden, alleen twijfel ik nog voor het juiste besturingssysteem. Moet je voor windows xp deze versie hebben: Windows XP/MCE/2K International WHQL? (Ik weet niet waar dat 2K International voor staat?)

Voor mijn moederbord zoek ik ook drivers. Ik heb de Asus A8N-E, alleen op de bijgeleverde cd staan de drivers voor de A8N-SLI series. Op de Asus site heb ik wel de A8N-E drivers voor gevonden. Moet ik die drivers nemen of alsnog de drivers voor de A8N-SLI series?
De drivers die ik gevonden hebt zijn deze:http://support.asus.de/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Edit: Ik kan helaas niet direct de link plaatsen, maar je moet selecteren:
Motherboard, Socket939 en A8N-E en druk op search
.

Bij het tabblad drivers zie je heel veel drivers staan.
Moet ik hier alle drivers downloaden en installeren tijdens de installatie van Windows?
Er staat namelijk een waarschuwing bij dat To avoid crashing file system, please do update the chipset driver before updating Bios version 1006 or later
Moet ik verder nog drivers hebben voor bij de installatie van windows behalve deze?

Ik hoop dat iemand me a.u.b. verder kan helpen :)

De drivers zijn het zelfde alleen de bios kan verschillen.

To avoid crashing file system, please do update the chipset driver before updating Bios version 1006 or later

Dat heeft er mee te maken als je de bios wilt flashen eerst de nieuwste chipset drivers moet installeren, maar als je systeem goed draait dan zou ik hem niet flashen.

Laatst bewerkt:
Okay, dus deze drivers heb ik helemaal niet nodig? :)
Klopt het dat ik alleen de on-board geluidskaart driver hoef te downloaden en de rest niet nodig heb voor de installatie van windows, omdat windows automatisch al de drivers pakt?
(Er zit een losse videokaart in, dus daar heb ik al aparte drivers voor :) )

Alvast bedankt :thumb:

Chip zet drivers zou ik ooki nstalleren.

Ik doe het altijd zo: zodra de installatie van XP is afgerond, als allereerste de chipset-drivers, dan de rest van de onboard's: Audio, LAN en Raid. Vervolgens de video-drivers, dan alle updates van Windows. En dan uiteraard de overige software.

NB: als op de CD de sli-drivers staan, zou ik ook de updates van .sli downloaden.

Kijk ook eens met bv. driver guide welke drivers je nodig hebt en of er nieuwere versies zijn .

(Sorry dat ik nu pas reageer, ik was een weekendje weg) :)

Allereerst, bedankt voor de tips allemaal :thumb:
Ik kom er niet helemaal uit nog met de drivers.
Ik zie bij drivers op de CD staan:
asus.JPG

Deze kan ik wel vinden op de Asus site.

Maar bij untilities zie ik staan:
asus2.JPG

Deze kan ik helaas niet allemaal vinden op de ASUS site, kan iemand me a.u.b. bij helpen?

EDIT: Ik heb de drivers allemaal van de ASUS site gehaald en geïnstalleerd op de computer.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan