Welke drivers zijn het nieuwst??

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.vanmerkom

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
59
hey ik heb een vraagje,
ik heb een ASUS A9250 Gamer Edition met een driver (zou niet weten welke, ik heb wel catalyst control center) en als ik een spelletje wil spelen dan word mijn beeld zwart en moet ik mijn pc opnieuw opstarten, ligt dat aan de drivers?? of aan mijn pc?? ik heb al wel beetje naar drivers, maar ik ben nieuw op dit gebied en weet er helemaal niks vanaf.

zou iemand mij kunnen helpen??

alvast bedankt
 
- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe (Alle meldingen & waarschuwingen bij de tests)
- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen)

Als bij stap 1 problemen boven water komen, DirectX 9.0c installeren over de oude heen, en daarna nogmaals proberen. Zijn er driverproblemen, los die dan op door (bij voorkeur) WHQL (Windows Hardware Quality Labs) gecertificeerde drivers te downloaden en te installeren. Dat hoeven niet noodzakelijkerwijs de nieuwste drivers te zijn, zoek naar die WHQL certificering! Natuurlijk dan eerst de oude drivers deïnstalleren vóórdat je de nieuwe installeert.

Tijs
 
- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe (Alle meldingen & waarschuwingen bij de tests)
- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen)

Als bij stap 1 problemen boven water komen, DirectX 9.0c installeren over de oude heen, en daarna nogmaals proberen. Zijn er driverproblemen, los die dan op door (bij voorkeur) WHQL (Windows Hardware Quality Labs) gecertificeerde drivers te downloaden en te installeren. Dat hoeven niet noodzakelijkerwijs de nieuwste drivers te zijn, zoek naar die WHQL certificering! Natuurlijk dan eerst de oude drivers deïnstalleren vóórdat je de nieuwe installeert.

Tijs


hey bedankt!
heb alles even gedaan en er kwam uit dat alleen bij de laatste (''Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen)'') fouten en waarschuwingen bij zaten nog veel ook.... wat moet ik daarmee??
 
Zoeken op Google. Gebruik hierbij de Bron, de Gebeurtenis-id en eventueel het programma dat in de melding wordt genoemd.

Dus, als bijvoorbeeld de melding staat waar Bron (=source) Userenv wordt genoemd, met een Gebeurtenis-id (=event-id) van 1517
dan wordt de zoekopdracht in google: source userenv event-id 1517

Succes,

Tijs.
 
Zoeken op Google. Gebruik hierbij de Bron, de Gebeurtenis-id en eventueel het programma dat in de melding wordt genoemd.

Dus, als bijvoorbeeld de melding staat waar Bron (=source) Userenv wordt genoemd, met een Gebeurtenis-id (=event-id) van 1517
dan wordt de zoekopdracht in google: source userenv event-id 1517

Succes,

Tijs.

mmh heb een beetje gegoogled en ben er nou niet echt veel wijzer van geworden.

Bron: cdrom gebeurtenis-id: 7 (fout)
Bron: W32Time id: 36 (Waarschuwing)
Bron: Dchp id: 1001 voor fout en 1003 + 1005 t/m 1007 voor waarschuwing
Bron: Server id: 2504 (waarschuwing)
Bron: Windows Defender id: 3004 (waarschuwing)
Bron: Tcpip id: 4226 (waarschuwing)
Bron:Service Control Manager id: 7000 en 7023 (fout)
Deze lijst hier boven zijn alle fouten en waarschuwingen die ik in mijn Systeem logbook kan vinden

in mijn toepassingen logbook
Bron: Application Error id:1000 (fout)
Bron: MsiInstaller id: 1001 en 1004 (waarschuwing)
Bron: Application Hang id: 1002 (fout)
Bron: ASP.NET 2.0.50727.0 id: 1020 (waarschuwing)
Bron: Userenv id:1517 (waarschuwing)
Bron: PerfNet id: 2004 (fout)
Bron: Windows Live Messenger id: 5000 (fout)
Bron: MsiInstaller id: 11706 (fout)

ik weet niet.... kan je misschien hier wat mee??
 
mmh heb een beetje gegoogled en ben er nou niet echt veel wijzer van geworden.

Bron: cdrom gebeurtenis-id: 7 (fout)
Bron: W32Time id: 36 (Waarschuwing)
Bron: Dchp id: 1001 voor fout en 1003 + 1005 t/m 1007 voor waarschuwing
Bron: Server id: 2504 (waarschuwing)
Bron: Windows Defender id: 3004 (waarschuwing)
Bron: Tcpip id: 4226 (waarschuwing)
Bron:Service Control Manager id: 7000 en 7023 (fout)
Deze lijst hier boven zijn alle fouten en waarschuwingen die ik in mijn Systeem logbook kan vinden

in mijn toepassingen logbook
Bron: Application Error id:1000 (fout)
Bron: MsiInstaller id: 1001 en 1004 (waarschuwing)
Bron: Application Hang id: 1002 (fout)
Bron: ASP.NET 2.0.50727.0 id: 1020 (waarschuwing)
Bron: Userenv id:1517 (waarschuwing)
Bron: PerfNet id: 2004 (fout)
Bron: Windows Live Messenger id: 5000 (fout)
Bron: MsiInstaller id: 11706 (fout)

ik weet niet.... kan je misschien hier wat mee??

Met een paar kan ik wel wat:
Application Error, id: 1000: Check op 'besmettingen' etc. via de tips van Bandit123: o.a. hier

Userenv, id: 1517: Installeer uphclean, en download ook de Readme.txt erbij en lees die.

Cdrom error, id: 7: Kijk na op welk moment dat gebeurde, en denk dan even terug wat je toen aan het doen was. Misschien beschadigde CD-rom in je drive gedaan? Problemen met je cd-rom speler?

Service Control Manager id: 7000 en 7003: Kijk na over welke services het precies gaat, en kijk via Services.msc hoe die services eigenlijk hadden moeten opstarten (bijv. Automatisch), en of of die uiteindelijk nu wél opstarten. Hierbij is ook van belang of je niet enkele belangrijke basisservices zelf of via 'tweaking tools' hebt laten uitschakelen. De services zoals die normaal gestart staan en met welk opstarttype staat in de bijlage. Natuurlijk kunnen bij jou nog een paar services extra of minder staan, bijv. je anti-virus scanner, webserversoftware e.d.

Daarnaast wil ik weten of je Daemon Tools gebruikt. Met dat pakket heb ik de meest vreemde foutmeldingen en problemen gezien. Deïnstalleer het pakket, herstart de pc en kijk of het probleem er dan nog is.

Tijs.
 

Bijlagen

  • std-services.zip
    2,8 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Met een paar kan ik wel wat:
Application Error, id: 1000: Check op 'besmettingen' etc. via de tips van Bandit123: o.a. hier

Userenv, id: 1517: Installeer uphclean, en download ook de Readme.txt erbij en lees die.

Cdrom error, id: 7: Kijk na op welk moment dat gebeurde, en denk dan even terug wat je toen aan het doen was. Misschien beschadigde CD-rom in je drive gedaan? Problemen met je cd-rom speler?

Service Control Manager id: 7000 en 7003: Kijk na over welke services het precies gaat, en kijk via Services.msc hoe die services eigenlijk hadden moeten opstarten (bijv. Automatisch), en of of die uiteindelijk nu wél opstarten. Hierbij is ook van belang of je niet enkele belangrijke basisservices zelf of via 'tweaking tools' hebt laten uitschakelen. De services zoals die normaal gestart staan en met welk opstarttype staat in de bijlage. Natuurlijk kunnen bij jou nog een paar services extra of minder staan, bijv. je anti-virus scanner, webserversoftware e.d.

Daarnaast wil ik weten of je Daemon Tools gebruikt. Met dat pakket heb ik de meest vreemde foutmeldingen en problemen gezien. Deïnstalleer het pakket, herstart de pc en kijk of het probleem er dan nog is.

Tijs.


ja ik gebruik Deamon Tools om sommige spelletjes te spelen.
 
Laatst bewerkt:
Service Control Manager id: 7023 zegt:
De Application Management-service is gestopt met de volgende foutcode:
Kan opgegeven module niet vinden. . en moet handmatig gestart worden

en die andere fout melding (Service Control Manager id: 7000) is van een oude virusscanner met de naam Norman

en dat van die cdrom, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft maar ik probeerde een cd te branden (muziek cd) en dat lukt te wel maar de muziek die er op stond was slecht gebrand, dus....

heb ook BANIT123's raad opgevolgd en daar kwamen wel enkele dingen uit: 2 adware ding en en voor de rest cookies.... dat andere moet ik nog even doen(uphcleaner). ben niet zo goed in het engels (zit nog maar in de 2e dus..:p) dat duurt nog wel even...

uph nu ook gedaan... starte het op en kreeg een zwart venstenstertej met een klein kniperent cursortje er in na een paar seconde ging het weer weg.... wat doet het???
 
[...]uph nu ook gedaan... starte het op en kreeg een zwart venstenstertej met een klein kniperent cursortje er in na een paar seconde ging het weer weg.... wat doet het???

Het zorgt ervoor dat bij het afsluiten van de pc sommige programma's die het register 'blokkeren/open houden' dit niet meer kunnen doen (die 1517 meldingen en anderen). Overigens is het geen oplossing voor álle programma's die zich zo 'misdragen', maar het heeft veel mensen al geholpen met die meldingen.
Of dat eenmalig een zwart venstertje veroorzaakt na installatie kan ik mij niet herinneren. Ik vermoed eigenlijk dat dat venstertje van wat anders afkomstig was.

Tijs.
 
Dat moet je zelf nakijken in Logboeken.

Zoals ik al schreef: "[...]Overigens is het geen oplossing voor álle programma's die zich zo 'misdragen', maar het heeft veel mensen al geholpen met die meldingen.[...]"

Een voorbeeld van een programma dat daar niet op reageert is PeerGuardian2 (tenminste de versie die ik heb). Die kun je dus beter handmatig zelf afsluiten voordat je de pc uit zet.

Tijs.
 
Dat moet je zelf nakijken in Logboeken.

Zoals ik al schreef: "[...]Overigens is het geen oplossing voor álle programma's die zich zo 'misdragen', maar het heeft veel mensen al geholpen met die meldingen.[...]"

Een voorbeeld van een programma dat daar niet op reageert is PeerGuardian2 (tenminste de versie die ik heb). Die kun je dus beter handmatig zelf afsluiten voordat je de pc uit zet.

Tijs.

oke, ik ga even een speletje proberen. kijken of het werkt
 
mmh gaat niet echt goed. Starte Need For Speed Carbon op, de intro filmpjes gingen wel goed kwam ook in het menu maar toen in echt wou gaan beginnen werd mijn beeld zwart en na een tijdje starte de pc op nieuw op. het zelfde probleem of iets anders?
 
mmmh nog raarder :p nu doet allees wel gewoon goed..:confused: naja in ieder geval mooi, bedankt dnties:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan