WELKE DVD kopen voor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cetjeee

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2009
Beste mensen,

Ik vraag het jullie hier, omdat ik vorige keer diep in de miserie zat met het aankopen van die dure DVD's. Welke DVD's moet ik kopen om een besturingssysteem op te branden? Ik wil de DVD daarna wel nog kunnen wissen, zodat hij terug een lege DVD is die ik telkens opnieuw kan gebruiken. Alvast bedankt!

Mvg,
Cédric

Goedemiddag,
zelf ben ik wel te spreken over verbatim maar waarom je besturingssysteem er weer afgooien is toch altijd makkelijk om wat achter de hand te hebben?

een gewone DVD+R 4.7Gb is genoeg om windows vista/7 op te branden.
voor XP is een cd met 700Mb al genoeg.
deze zijn niet te wissen, maar waarom zou je dit willen? --> er vanuitgaande dat je die cd misschien nog nodig hebt bij reparatie o.i.d.

wissen

Bedankt voor de info. Wel, waarom ik de dvd's nog wil kunnen wissen... De DVD met besturingssysteem moet ik niet kunnen wissen, maar als je zo'n dvd's koopt koop je dit meestal in een pakketje van 10 ofzo. En ik wil op de andere 9 DVD's films kunnen branden. Maar als ik een van de films beu ben, wil ik die kunnen wissen en een andere opzetten. Bestaan er geen zulke dvd's dan?

Mvg,
Cédric

ah, zo :eek:

ja deze zijn er wel, dat is DVD-RW --> ReWritable dvd, let er wel op dat deze duurder zijn dan normale dvd's

verschil

Beste,

Bedankt voor het antwoord. Wat is nu juist het verschil tussen DVD-RW én DVD+RW?

Mvg,
Cédric

Dvd+rw

Beste,

Ik heb die tekst gelezen maar snap er eigenlijk helemaal niks van. Ik ga er nu vanuit dat je met de DVD+RW alles kan branden; films, besturingssystemen,... en achteraf ook gewoon weer kan leeg maken. Ik ga dus een DVD+RW kopen.
Klopt dit?

Mvg,
Cédric

Het ligt er aan of jou DVD-Recorder DVD+RW of DVD-RW ondersteunt.

Tegenwoordig dacht ik wel allebei, maar mogelijk heb je een oudere versie die alleen de + of - versie ondersteunt, daar moet je naar kijken voor je wat koopt.

Volgens mij is een DVD+RW beter dan een DVD-RW, maar mogelijk is dat persoonlijk.

Laatst bewerkt:
onderscheiden

Bedankt, sorry voor nog eens een volgende vraag: hoe kan ik weten of ik DVD+RW of DVD-RW moet kopen? Hoe kan ik het zien aan mijn computer? Het staat nergens op aangeduid...

Mvg,
Cédric

Staat in jou papieren van de aankoop.

Anders naar het confugiratiescherm gaan, dan op Systeem klikken, daarna onder apparaatbeheer kijken wat voor DVD recoder je hebt.

niet te onderscheiden?

Ik weet niet goed of ik nu een DVD+RW heb of een DVD-RW... Het staat er namelijk niet echt bij (denk ik). Zien jullie het?

2igoduf.jpg

Mvg,
Cédric

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan