Welke Dvd R?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolmartin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Beste Helpmembers,

Ik ben van plan om een dvd R te kopen, maar ik heb er weinig verstand van :p

Van een kennis had ik gehoord dat de Lite-on het zelfde is als Plextor en dat je voor plextor alleen voor de naam betaald.. (klopt dit?)

Zelf zat ik te denken aan de:

Plextor Px 712A
Lite-on (welke weet ik niet)

Help me! :confused:

Mvg,
Martin

Wil er 1 van plextor of Lite-on :)

Maar bedankt de reactie!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Neem er 1 van Plextor, heb je tenminste ook nog goede garantie erbij.

Had er eentje van lite on bij een lokale winkel gekocht (waar ik overigens nooit weer kom), en na een tijdje begon is als een centrifuge te werken, dvds die niet meer gelezen werd enz. na 3 nieuw heb ik hem maar ergens neergelegd voor later gebruik.

Groetjes, Dj Viper

Plextor is absoluut niet hetzelfde als Lite-On.
Lite-On is een grote fabrikant die het binnenwerk van dvd-fikkers levert aan o.a. Sony, HP, Traxdata, enz. Dit plakken er hun eigen stickertje op en pompen hun eigen firmware er in.
Plextor maakt zelf branders. De laser-optics kopen ze van Sanyo.

Lite-On doet kwalitatief niets onder voor Plextor. Plextor heeft wel een betere service, maar is ook ongeveer dubbel zo duur.

De NEC 2510 (dual-format 8x, double layer, ongeveer EUR.80,- via webstores) is momenteel een aanrader. Brandt erg goed. Lezen is iets minder wegens ietwat gebrekkige foutcorrectie.

Benq (nieuwe naam van Acer) schijnt ook erg goed te zijn. Voor hun 8x brander verschijnt later dit jaar een gratis firmwareupdate waarmee je heb double-layer kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan