Welke DVD-recorder ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Ik wil graag een DVD-recorder met ingebouwde HD aanschaffen. Is dit het goede moment, ik hoor namelijk uit mijn omgeving geluiden dat er in de nabije toekomst wordt overgeschakeld naar Blu-ray.

Is het een goed idee om nu een DVD-recorder aan te schaffen. en zo ja, hebben jullie enkele tips waar ik op kan letten bij de aanschaf.

Mvg Harmen

en blu-ray ?

heeft iemand daar nog iets over te zeggen ?
Ik las ergens dat philips januari 2006 blu-ray producten heeft ingevoerd, maar wanneer kan ik verwachten dat blu-ray de standaard wordt. Is dat over een x aantal jaren, of kan ik mn dvd-speler over een halfjaar al bij het grofvuil zetten.

UIt de internet Telegraaf (i-mail) van vandaag:

Extra kosten bij dvd-opvolgers
door onze redactie
AMSTERDAM - Consumenten die de aanschaf van een Blu-ray of HD-DVD speler overwegen, moeten rekening houden met extra kosten. Veel televisies, zelfs moderne toestellen, zijn namelijk niet compatible met de anti-kopieerbescherming van de twee nieuwerwetse videostandaarden.

Dit gegeven zal de consument nog terughoudender maken bij de aanschaf van één van de twee dvd-opvolgers. Aarzeling bij de consumenten werd overigens toch al verwacht, omdat nog lang niet duidelijk is welke van de twee standaarden, Blu-ray of HD-DVD, het dominante systeem gaat worden.

Volgens analisten van American Technology Research zijn veel consumenten nog niet op de hoogte van de kosten en onzekerheden rond het nieuwe dvd-formaat. "Onze bevindingen wijzen niet op een snelle adoptie van HD-DVD en Blu-ray bij de consumenten", aldus Paul-Jon McNealy van American Technology Research.

Naast het beeld zal ook het geluid van de dvd-opvolgers de gebruiker teleurstellen. De meeste 'gewone' stereosets voor de huiskamer zijn niet geavanceerd genoeg om het volledige home-theater geluid van HD-DVD of Blu-ray weer te geven. Om de nieuwe schijven af te spelen zijn volgens de kenners bovendien vaak nieuwe kabels nodig.

Ik ben een tweetal maanden geleden overgeschakeld van video naar dvd.
Er werd me in de winkel een sony aangeraden.
Ik vroeg het modelnummer en ging in internet op zoek naar reviews van gebruikers.
Het toestel werd de grond ingeboord evenals de philips dvd's.
Zo kwam ik terecht bij Pioneer-530-S met HD 160 GB.
Heb de eerste week gezweet.
De handleiding werd mijn dagelijkse lectuur.
Ben nu uiterst tevreden.
Heb al mijn oude video's overgezet op dvd's.
De fotoshows, gemaakt met Magix , doen het uitstekend.
Ik heb wel Guide Plus uitgeschakeld en gebruik easy timer.
Hou er rekening mee dat in een muisstille huiskamer het draaien van de schijf hoorbaar is.
Ik heb geen aandelen bij Pioneer, ben gewoon tevreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan