Welke externe harde schijf pakt windows 7 wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

question02

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Hallo,

Graag wil ik voor mijn mini laptop 32-bit een externe harde schijf aanschaffen welke ik als systeemherstelschijf / backup kan gebruiken.

Nu heb ik via internet en forums gelezen dat windows 7 de neiging heeft een externe schijf niet te herkennen.
Ik heb geen 7 computers :confused:en kan dus niet van de ene computer zonder gebruik van windows downloaden en omzetten naar een andere computer (zoals ik gelezen heb).

Graag advies !

Hoi,

Ik gebruik nu een krap jaar windows 7, heb 3 verschillende externe usb schijven en krijg met regelmaat mensen langs met een eigen externe schijf maar heb tot op heden nog niet meegemaakt dat zo'n device niet herkend wordt..
Overigens gebruik ik ook één van mijn externe hd's om mijn backup op de maken...nooit problemen mee gehad, ook niet als ik een backup wilde restoren..

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik gebruik nu een krap jaar windows 7, heb 3 verschillende externe usb schijven en krijg met regelmaat mensen langs met een eigen externe schijf maar heb tot op heden nog niet meegemaakt dat zo'n device niet herkend wordt..
Overigens gebruik ik ook één van mijn externe hd's om mijn backup op de maken...nooit problemen mee gehad, ook niet als ik een backup wilde restoren..

Hier hetzelfde... tot nu toe geen probleem met win7 icm. een externe harde schijf, ook met verschillende wind7 computers.

En anders moet je egwoon bij de specs van een ehdd letten of het er bij staat of hij ook op win7 draait..

Grt

Rens

Omdat het om de opslag van belangrijke gegevens gaat , zou je - vanwege de stabiliteit - kunnen kiezen voor een 3.5 inch , omdat deze is voorzien van eigen stroomvoorziening - adapter - en dus niet afhankelijk is van de spanning op de USB poorten.

Is het de bedoeling , dat de externe harde schijf regelmatig 'onderweg' is , dan kun je kiezen voor een 2,5 inch - handiger.
Deze zal echter wel - zonder gebruik van de netbook-stroomadapter - een behoorlijke aanslag plegen op de accu , met alle gevolgen van dien - instabiliteit.

Enkele voorbeelden : http://www.replacedirect.nl/cat/netbook/geheugen-en-opslag/externe-harde-schijven.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan