Welke Externe harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Mijn HD is laatst gecrasht, dus heb ik besloten een externe hd te kopen. Nu kom ik alleen met een probleem.. Welke?!

Ik heb bij sallandautomatisering.nl wat uitgezocht, zie plaatje:

Ik zie een 250 GB hd voor €75, eentje voor €91 en een 500 GB voor €114... Als je dan bij andere merken kijkt, zie je een 250 GB voor €125..

Ik zat zelf te denken aan rond de €100 en 250 GB, maar zoals je ziet scheelt de 250 en 500 GB van maxtor maar €25. Zijn deze merken betrouwbaar of raden jullie mij iets heel anders aan?

Alvast bedankt,
Groet
Niek

Laatst bewerkt:
wat vind je van deze hij ziet er goed gekoeld uit

Hoi,

ik zou voor de 500GB van Maxtor gaan. (gerenomeerd merk)
Als je regelmatig download loopt hij best snel vol.

Heb zelf o.a. een 250GB van Maxtor (2 jaar oud) , nooit problemen, is de laaste 4mnd. niet meer uit geweest!

Heb ook een Toshiba en een LaCie, ook nooit problemen mee:)

Grtz.

Ik zat namelijk te twijfelen over de Maxtor, we hebben een aantal jaar geleden 2x in 2 jaar een maxtor 120 GB weten te crashen.. (een interne)

Bij de link van Wufu krijg ik "An internal server error occurred. Please try again later."

Zo,, die is best goedkoop :).. is dit niet ten koste van de kwaliteit?

[edit]Hier zie ik toch best hoge cijfers.. Is dit een beetje betrouwbaar? Ik wil natuurlijk niet dat mijn backupschijf ook nog eens crasht :P

Laatst bewerkt:
Zo,, die is best goedkoop :).. is dit niet ten koste van de kwaliteit?

[edit]Hier zie ik toch best hoge cijfers.. Is dit een beetje betrouwbaar? Ik wil natuurlijk niet dat mijn backupschijf ook nog eens crasht :P

De Western Digital van Alternate is ook een betrouwbare koop.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch gaan voor de Maxtor. Ik heb er 2 van in mijn PC. Nog nooit problemen gehad. Mijn PC is +/- 3 jaar oud, dus...:p

Zelf heb ik een losse Hitachi HDD in een Coolermaster casing, werkt ook prima. En verder is hier ook nog een Conceptronic in bedrijf (Samsung HDD).
De meeste externe schijven zijn wel ok, maar je kunt altijd de pech hebben dat een kwalitatief mindere schijf krijgt.

Wat een externe schijf vaak duurder maakt is dat hij zichzelf uitschakeld als hij bepaalde tijd niet word aangestuurd, scheelt toch weer stroom en warmte dus levensduur.
Als hij altijd aangesloten blijft zou ik dus kijken of het er 1 is die uitschakeld.

Elke hedendaagse hardeschijf heeft deze technologie. Normaal gaat iedere hardeschijf over in Spin-down na een bepaalde tijd.

ik kan je ook de westeren digital mybook aan raden.
ik zelf bezit de 1tb versie en deze is nog verbazend snel ook al loop het via usb 2

Ok, iedereen bedankt, heb nu de "Western Digital My Book Essential Edition 500GB, 16MB - USB2.0" besteld.

Nogmaals bedankt! :thumb:

okay :) veel plezie met je nieuwe aankoop:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan