Welke externe harde schijf?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Balk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Balk

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Enkele dagen terug is de 3e harde schijf in 3 jaar tijd gecrasht, elke keer na ongeveer een jaar. Ik heb geen idee hoe dat kan, zo'n externe harde schijf moet toch jaren mee gaan. Nu heb ik twee vragen

1) Weet iemand misschien waar ik een oorzaak kan zoeken voor het crashen? (voeding is prima, niet gevallen of nat geworden, etc)

2) Wat is een goed alternatief of echt goede schijf waar ik op kan vertrouwen, ook na een jaar.

Alvast bedankt

Je stelt een vraag, maar geeft tegelijkertijd weinig informatie. Was het een dure of was het er één die t.o.v. zijn soortgenoten erg goedkoop was? Waren het drie verschillende merken ?

Laatst bewerkt:
En ten tweede: wat doe je met de schijf.
ga je daar mee aan de wandel.
Dus neem je hem mee naar vrienden en kennissen.
Daar lijdt zo'n schijf veel van.

De eerste weet ik niet meer welke dat was. De tweede was een Iomega 100 GB die het na +- een jaar begaf zonder duidelijke oorzaak (niet nat geworden of gevallen naar mijn weten), en die kreeg voeding via m'n laptop. Ik nam hem af en toe mee naar anderen.

De tweede was een WD Elements 500 GB die het binnen een jar begaf, na een maand of 10. Deze is ook niet gevallen of nat geworden en ik nam hem zelden mee, hooguit 2 of 3 keer in totaal en altijd voorzichtig. Deze kreeg voeding via een adapter.

Mvg.

Dan denk ik dat het gevallen zijn geweest van puur toeval / pech. Heb je alttijd netjes de hardware-veilig-verwijderen methode gebruikt als je gereed was met de bewerkingen?

Zeker, na die eerste 2 ben ik er zo zuinig mee omgegaan en heb ik me aan alle regeltjes gehouden :)

Enkele dagen terug is de 3e harde schijf in 3 jaar tijd gecrasht, elke keer na ongeveer een jaar. Ik heb geen idee hoe dat kan, zo'n externe harde schijf moet toch jaren mee gaan. Nu heb ik twee vragen

1) Weet iemand misschien waar ik een oorzaak kan zoeken voor het crashen? (voeding is prima, niet gevallen of nat geworden, etc)

2) Wat is een goed alternatief of echt goede schijf waar ik op kan vertrouwen, ook na een jaar.

Alvast bedankt

Wat bedoel je precies met 'gecrasht' ?

Hij 'draait' niet meer. Hij wordt niet herkend door m'n laptop maar hij doet het ook gewoon niet meer, ik voel geen lichte trilling zeg maar en het lampje brand niet dus hij is gewoon dood vrees ik.

Wordt de HD herkend op een andere computer ?

Is er sprake van USB- of netvoeding ?

Pasja was me voor.

De tweede HD kreeg voeding via USB, de laatste via een adapter. Hij doet niks meer met de stroom dus ik denk dat aan een andere pc hangen geen zin heeft aangezien hij niet 'draait' op welk stopcontact dan ook.

Ik heb 2 jaar terug een LACIE gekocht,, heb hem serieus 10tallen keren laten vallen maar het lijkt wel of hij niet kapot is. Nu heb ik een Western digital gekocht, 640 GB in een aardig platte behuizing, met voeding, ben ik ook heel tevreden over.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan