Welke Firewall free is goed?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik krijg steeds de melding dat ik geen Firewall heb. Na een virus die verwijdert moest worden door een pc winkel.
Nu heb ik avast free zonder firewall

Ik zou terug gaan naar de pc winkel, want die hebben verzaakt de firewall van het besturingssysteem, weer te activeren. Dus hebben ze de pc niet goed gerepareerd. Overweeg ook eens een goede virusscanner, zoals eset nod32, avast pro, kaspersky, om te voorkomen dat je weer besmet word.

De pc winkel heeft alleen het virus verwijderd. Makkelijk verdienen idd want alle schade zat er nog.
Maar dat zat niet bij de 45 euro in, ik moest maar een virusscanner kopen.

Als je je windows firewall probeert in te schakelen, wat krijg je dan als foutcode?
Kan je even een screenshot plaatsen?

Dank! Dan krijg ik
windows firewall kan niet alle instellingen wijzigen. Foutcode 0 x 80070424.

Heb van de software die elders hier genoemd wordt de emisoft geprobeerd te installeren maar krijg dan de melding dat de gratis proefperiode verlopen is (van 30 dagen) hij zit er dus nèt op.

Maar beste windows firewall terug.

Die had ik ook al gevonden maar vindt geen problemen...

Ok,
Je firewall kan beschadigd zijn door het virus,
Of er zijn nog resten van het virus aanwezig die je firewall tegenhoud.

Doe wat hieronder beschreven staat EXACT!

Download Combofix en plaats het op je bureaublad.

naamloosqo.png

Extra nota... Zorg ervoor dat je Security software uitschakeld is tijdens het gebruik van Combofix.
Dit omdat deze scanners bepaalde componenten die Combofix gebruikt, onterecht zien als geïnfecteerd en Combofix zullen blokkeren.

Kijk hier indien je niet weet hoe je je Antivirus, Firewall en/of Antispywarescanner moet uitschakelen.

Sluit ALLE vensters, ook je browser en laat Combofix rustig zijn werk doen.
Open dus geen andere applicaties totdat Combofix de log heeft gepresenteert.

Als Combofix vraagt om een update, dan staat je dit toe.

Wanneer ComboFix klaar is met scannen, dit kan eventueel na een reboot zijn. *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
@Crash,

Was ik vergeten, zal ik de volgende keer op letten.

Mijn vorige bericht is al aangepast.

Zeg, ik wil graag de Comodo gratis personal firewall hier nog vermelden, dit is een zogenaamde proactieve firewall met HIPS bescherming. Een vele completere firewall dan vele andere gratis firewalls die je kunt krijgen online. Anders kun je altijd nog eens kijken naar de basic ZoneAlarm Firewall.

De een kiest voor Comodo, de ander voor Online Armor firewall.

Kies liever niet voor ZoneAlarm. Op een of ander wijze weten ze bij elke update weer nieuwe problemen te veroorzaken en het echt compleet verwijderen van ZoneAlarm is een flinke klus, waardoor een volgende firewall van een ander merk vaak niet goed werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan