Welke firewall test werkt goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik heb nu Kerio 2.1.5 geïnstalleerd en m geconfigureerd met BZ's ruleset (link), maar ik kan het niet echt testen. Ik heb 'Shields up' geprobeerd, maar het is altijd hetzelfde met die test. Eerst 'failed', en niks is op stealth modus, en de tweede keer 'passed', en dan staat alles op stealth modus. Dit is ook wanneer ik mijn router beveiliging, software firewall en virusscanner uit heb staan.

Dus ja, ik vraag me nou af of ik iets fout doe of dat de test gewoon niet goed is.

Hmmm, okay. Volgens die test zit het wel goed met mn security, alleen zie ik dat niet al mn poorten ontzichtbaar zijn. Ik ga eventjes op zoek naar een oplossing. :) In ieder geval bedankt voor de link, de test ziet er goed uit.

Ik zou de test van pcflank.com eens uitvoeren. Ik vind hem een stuk beter/duidelijker dan die van grc.

Kerio Personal Firewall is heel goed en gratis! en als je dan ook nog een antivirus zoekt adviseer ik NOD32 :thumb:

Kerio Personal Firewall is heel goed en gratis! en als je dan ook nog een antivirus zoekt adviseer ik NOD32

Het gaat niet om een firewall maar het testen daarvan.

Hmm, ik probeer mijn beveiliging te testen, maar ik krijg bij Sygate en symantec hetzelfde resultaat (dat ik veilig ben), en bij pcflank.com dat mijn browser privé-info doorgeeft, en dat ik middels een firewall dit zou kunnen oplossen. Het vreemde is dat het niet uitmaakt of ik mijn firewall nu aan zet of niet.
Iemand nog een betere manier om je netwerkbeveiliging te testen???
Krijgen jullie bij pcflank.com wèl alles op safe, en zoja, welke firewall gebruiken jullie?

Ik gebruik zelf overigens de Nvidia Firewall.

Ik gebruik zonealarm pro.
Ben hier heel te vreden over.
Heb wel wat problemen gehad na een update van zonealarm maar dat is verholpen.
Het draait nu weer probleemloos

En hoe kom jij door deze quicktest van PCFlank.com??
Andere mensen??
Ik heb inmiddels ook getest met onze benedencomputer waarop ik Kaspersky Anti-Hacker op gebruik. Zelfde resultaat.

Zie het toegevoegde bestand voor mijn resultaat op PCFlank.com wat de genoemde quicktest betreft.

Bijlagen

• HelpmijSS PCflank.JPG
    HelpmijSS PCflank.JPG
    84 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Kickje omhoog. Is er echt niemand die zijn resultaten van deze test effe wil posten? Nog geen minuut werk, en ik zou ermee geholpen zijn.

Iets om rekening mee te houden: Als je een router hebt dan testen de meeste van dit soort portscan tests alleen de router. Bij de firewall op de PC komt dus meestal helemaal niets terecht (tenzij je poorten hebt geforward of de DMZ optie van je router gebruikt).

De PCFlank test is nogal onbetrouwbaar, die mekkert bij mij over poorten die absoluut niet open staan (alles wat hij scant staat volgens de test open bij mij). Het browser privacy gedeelte controleert alleen of je browser cookies accepteert en een referrer doorgeeft, niet echt iets om in paniek van te raken...

Hmm, ok. Maar ken je misschien dan een andere manier waarop je je firewall kunt testen? Vooralsnog stuit ik enkel op tests die zowel met de firewall aan als uit, hetzelfde resultaat geven.

Kerio Personal Firewall is heel goed en gratis! en als je dan ook nog een antivirus zoekt adviseer ik NOD32 :thumb:

hoi hoi,mag ik ff weten van jou,waar ik kerio de gratis versie kan downloaden,ik heb nod32,en dan kerio firewall erbij zou ik ook wel willen,je mag mij de link ook geven als jij wilt,alvast dank je wel ben47 bennie.:D :D

hoi ,klopt maar dat was welke virusscanner, of ben jij dat al vergeten, ik wil graag de laatste firewall van kerio, ben47 bennie :D :D :thumb:

ok ik heb hem gedownload kerio firewall,mijn exuus was weer veel te snel met mijn nieuwe vraag,zal niet weer gebeuren hoor hihihi ,hartelijk bedankt voor de moeite die jij er voor heb gedaan,:thumb: :thumb: :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan