welke firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

manno

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Hallo
Ik heb vanmiddag door norton anti virus, een volledige systeemscan gedaan, ik heb norton antivirus 2004 prof.
En ik zag tot mijn verbazing dat er een virus werd gedecteerd.
Normaal, staat bij norton alles op scherp, dus ik begrijp niet dat ie niet direkt is herkend.
Nou wil ik een firewall, is de firewall van windows xp afdoende.
Of moet ik zone alarm of een andere freeware firewall?
Alvast bedankt,
manno
p.s. De virus is nu in de Quarantaine, moet de virus daarvanuit ook worden verwijdert?

Ook met een firewall kan je heel goed virussen binnen krijgen. Hoewel een firewall zeker is aan te raden voorkom je er dus geen besmeeting met een virus mee.

Vaak zit tussen het begin van de verspreiding van het virus en het beschikbaat zijn van updates van antivirus programmatuur enige tijd. In die periode kan je pc gewoon besmet raken zonder dat je het merkt. Dat is dan ook de reden dat je eens in de week (of 2 weken) een volledige systeemscan moet doen.

Een firewall is zeker aan te raden, persoonlijk zou ik een externe firewall installeren en niet die van xp, of beide kan natuurlijk ook.

Ik gebruik Blackice defender van ISS bevalt prima, maar je kan ook norton personal firewall oid gebruiken, is ook prima.

Het virus wat nu in de quarantine staat zou je kunnen laten staan, je kan er niets mee, het kan zich nmiet meer verspeiden etc. Weghalen kan ook altijd !
Ik haal ongeveer 1 x per maand mijn quarantine leeg, anders blijf ik bezig. :D

Ik neem aan dat je met Windows XP werkt.

Wacht eventjes SP2 af. Daar zit een verbeterde firewall in.
Misschien voldoet hij wel. Scheelt je weer kosten.

Mvg Patrick

Geplaatst door patrickt
Ik neem aan dat je met Windows XP werkt.

Wacht eventjes SP2 af. Daar zit een verbeterde firewall in.
Misschien voldoet hij wel. Scheelt je weer kosten.

Mvg Patrick
Als je SP2 er al op zou willen. Daarover is al genoeg discussie.

Geplaatst door Wim1960
Als je SP2 er al op zou willen. Daarover is al genoeg discussie.

ik wacht wel tot heel holland sp2 heeft,
kan niet wachten op al die ellende wat het met zich mee gaat brengen:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan