Welke Firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hagel

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Een simpele vraag, waar iedereen natuurlijk verschillende antwoorden op zal geven. Maar na een herinstallatie van mijn PC na een crash, ben ik op zoek naar de beste firewall. Liefst gratis, maar als deze tegen een redelijke prijs te krijgen is, is dit geen probleem.
Voor de crash gebruikte ik Norton Internet Security 2006. Maar heb stellig de indruk dat deze erg veel negatieve bijwerkingen heeft op mijn PC. Indien niet, laat me dat dan ook even weten.

Daarnaast toch ook de vraag of de Windows XP firewall niet voldoende is. En waarom niet?

Overigens heb ik een OEM XP SP1 home versie geinstalleerd, met daarna de SP2 versie vanaf een CD. Hierna heb ik pas de netwerkkabel aangesloten en AVG als virusscanner geinstallerd.

Alvast dank voor de reacties. :o

Ik ben zelf tevreden over zonealarm. Dit is een gratis firewall.
De windows firewall controleert volgens mij alleen maar inkomend verkeer, terwijl uitgaand verkeer ook belangrijk is.

Zelf gebruik ik Comodo. Licht, goede ondersteuning en redelijk gemakkelijk te begrijpen.
Voor hulp kun je uitstekend terecht op hun forum, iets wat ik bijvoorbeeld van ZoneAlarm niet kan zeggen.

@ maniac2003,

Comodo is inderdaad een prima firewall met goede support.
Maar ja ZA is wel een ander bedrijf met andere hoeveelheid klanten.
Comodo is een beginnertje in de beveiliginssoftware-markt en ZoneAlarm zit er al jaren ( met succes ) in.

Daar heb je helemaal gelijk in Michael maar het supportforum van ZA vind ik onvolledig, er wordt weinig behandeld.
Comodo heeft een uitgebreid forum waar uitgebreid geholpen wordt.
Niet ieder probleem zal opgelost worden, maar neem als voorbeeld de support met de laatste beta release. Er zijn 5 ! releasecandidates gemaakt en getest om er voor te zorgen dat de meeste grote en kleinere bugs niet terecht zouden komen in de release versie.
Over de laatste versies van ZA hoor je allerlei klachten, en er komen maar mondjesmaat updates. Zelf heb ik geen problemen met ZA en draaide het prima. Ondertussen heb ik de laatste ZA pro/Internet suite en Kerio PF geprobeerd, maar steeds kom ik terug naar NOD32 als anti-virus en Comodo PF pro als firewall.
Het loopt gewoon super en de ondersteuning bij beide is goed.

Ja, Comodo is een product wat ze met zorg maken.
ZA is natuurlijk ook een prima product, maar af en toe brengt ZA een nieuwe versie wat te vroeg op de markt en je hoort er dan ook inderdaad af en toe problemen over.
Hebben we beide goede ervaringen met Comodo, ik moet ook eens hun anti-virusprogramma eens gaan bekijken...:thumb:

Allen dank voor de input

Allen bedankt voor de input.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor Sygate. Toekomst zal uitwijzen of het een vooruitgang is.

Nogmaals dank.

Groet Joost

Ik denk wel dat Sygate een vooruitgang is, Sygate is namelijk een hele goede firewall!:thumb:

firewall

hallow ik starte net mijn laptop op en kreeg ik het bericht dat mijn avg firewall is gestopt... en ik zou niet weten wat dat te betekene heeft of dat erg is:S

zou je me uitleg kunne geven hier over?? of t erg is...

en wat ik er eventueel aan kan doen??

groetjes tamara

Start eens opnieuw op, en kijk of dat het probleempje oplost.

Probeer eerst wat Ton aangeeft en als het probleem zich blijft voordoen, moet je allereerst even kijken in AVG zelf of de firewall compleet aanstaat en daarna in start - uitvoeren - msconfig - OK en dan tabblad Opstarten om te kijken of er een vinkje voor iets van AVG staat ( vinkje = ingeschakeld ) en anders is de laatste optie AVG compleet deinstalleren en opnieuw installeren.

Succes!:thumb:

kan je miss wat duidelijker zijn k ben nie zo handig met deze dingen...

mare k heb hem ff op nieuw op gestart ma hij blijft dus uit...

groetjes tamara

Kan je eerst even aangeven wat voor pakket van AVG je gebruikt?

Open AVG eens, door bijvoorbeeld snelkoppelink op je bureaublad , of in start --> alle programma's --> ( Grisoft ) AVG of rechtsklikken op het AVG-icoontje rechtsonder je scherm en dan kiezen voor Start / Starten / Open / Openen of een vergelijkbare optie om AVG in beeld te krijgen.
Dan moet je even kijken of je de firewall aan kan zetten binnen het programma zelf.
Bijvoorbeeld bij het onderdeel Instellingen / Settings / Opties / Preferences of bij het onderdeel Firewall / Personal Firewall.

Ik heb zelf AVG niet, maar met deze aanwijzingen moet je verder kunnen komen.

Anders zou ik ook nog even kijken bij start - uitvoeren - msconfig typen - ok klikken - naar het tabblad ( bovenaan ) Opstarten en dan kijken of je iets ziet van AVG of Grisoft AVG.
Staan / staat er vinkje(s) voor?

ik gebruik avg 7.5 mare ik heb net gekeken via uitvoeren ma k kan er nie echt wijs uit worde ofzo...

Doe nou eens rustig alles wat er staat....

Misschien makkelijker: deinstalleer AVG via Start --> Configuratiescherm --> Software.
Zoek AVG of Grisoft AVG op en verwijder deze.
Installeer dan AVG compleet opnieuw.

haha ik doe ook alles op me gemakkie hoor en rustig haha

mare er staat alleen dat ik avg 7.5 kan verwijdere of wijzige... maar heb jij een nieuwe voor me dan waar ik dat ken downloade?

greetz tamaar

Nou, wat dacht je van op de site van AVG.

Ik denk dat je AVG Internet Security 7.5 hebt, gezien er een firewall bijzit.
Hier kan je deze AVG Internet Security downloaden. ( is niet gratis, ik weet niet of je voor deze nu wel betaald hebt ).

Enne, je moet gewoon de regel met AVG in Configuratiescherm --> Software selecteren en dan kiezen voor Verwijderen of voor het knopje Wijzigen Verwijderen, maar net wat er staat. Kies dan in het volgende scherm van het deinstallatieprogramma van AVG voor Verwijderen of Remove.
Volg verder de aangegeven instructies.

Laatst bewerkt:
ik heb toen me laptop opnieuw laten instaleren en daar zat deze al bij in...

maar die deze avg was tot 2015 geldig... want doe gene had hem voor me verlengt ofzo

dus daarom snap ik het ook niet helemaal dat ie er nu al mee gekapt is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan