• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

welke formule gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
In bijgevoegd bestand wil ik graag op tabblad maandag, dinsdag, enz op cel b52 het totaal van het aantal x-en, of gearceerde cellen, maar met geen enkele functie lukt me dit te automatiseren. Wie heeft er een suggestie.

Groetjes

Bijlagen

LucB zei:
Hallo bascas,

Zie ZIP.

He Luc, :thumb: :thumb: :thumb: Helemaal top! Zou je toevallig ook weten waarom kolom T als ik deze met auto som optel hele gekke getallen geeft? En eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar de juiste formule om aan de hand van werktijden de juiste gewerkte uren uit te rekenen met inacht name van de pauzes. Dus bijvoorbeeld op tabblad maandag heeft Jeroen gewerkt van 6 tot 15=9, maar eigenlijk 8 ( 2 x koffiepauze en 1 keer lunch). Ander voorbeeld; Bas werkt van 15.00 tot 22.00 =7, maar eigenlijk 6,25 uur.( 1 x koffiepauze + 1 x diner) Zou dit mogenlijk zijn?

In ieder geval alvast bedankt voor zover

bascas,

Geef de Autosomcel T51 met Celeigenschappen:
Tabblad "Getal-Aangepast" :mm

De andere vraag denk ik nog over.

Wanneer heb je recht op een Lunch en/of Diner?

LucB zei:
bascas,

'
Beste Luc

Wanneer je werkt van 6-7-8-9tot 16-17-18 (sóchtens 15 min, s'middags 15 min, tussen de middag een 1/2 uur. Van 12-13-14tot 21-22-23 het zelfde, dus totaal ook een uur. Werk je maar tot 20 uur vanaf 12-13-14, dan heb je totaal 0,75 uur pauze. 15 min s'middags, een 1/2 uur diner en s'avonds niet.

Groetjes Bas

LucB zei:
bascas,

Beste Luc,

Als ik bovenstaande doe, dan telt hij nog niet goed op hij geeft als uitkomst 19:30 op maandag, terwijl dit 113:30 moet zijn. Wat doe ik verkeerd?

Groetjes Bas

LucB zei:
Bas,

Hoe lijkt deze?

Hoi Luc, het ziet er al goed uit, bijvoorbeeld voor "Willem", maar ik denk ook dat de moeilijkheid zit in de wat niet "standaard"tijden. Misschien is een keuze veld op blad invoer bij iemand zijn naam per dag wel een optie. keuze 1= -0,15 min, keuze 2= 0,30 min, keuze 3= -0,45 min, enz. Ik kan nou niet echt zeggen dat deze medewerkers standaard tijden hebben. Het optellen wat je schreef werkt wel, maar ja als je niet de goede eigenschappen aan de cel geeft lukt niets natuurlijk, bedankt maar weer!:p
Misschien kun je nog wel de formule aan mij uitleggen die je nu gebruikt hebt voor de pauze's. Ik begrijp dat je het antal lege cellen telt binnen een bepaald bereik, volgens mij??

Groetjes

Laatst bewerkt:
Bas,

Ik heb in deze versie de Pauze-formule aangepast.

Uitleg:
B3 t/m M3 = 12 cellen.
Als hiervan 4 of minder cellen leeg zijn heb je
tenminste 8 uren gewerkt,dus 1 uur aftrek.

Geldt idem voor I3 t/m S3 en H3 t/m O3.

Test het eens uit met bij jouw voorkomende werktijden.

Bijlagen

Beste Luc,

Ik heb de planning bekeken maar we als je een hele dag of middag of avond werkt gaat het goed, maar er werken ook mensen van 7-12, 7-13, 8-13, 17-20, 17-22, en die hebben ook allemaal recht op een 15 min pauze.

Waarom ik hier aan begonnen ben is dat de huidige manier van plannen erg veel tijd vergt. Dit komt omdat er veel mutaties zijn binnen dit medewerkersbestand. Dit zijn hoofdzakelijk school/studerende kinderen. Die willen dus vaak vrij voor van alles en nog wat. Regelmatig gaat er een weg en komt er een bij. Nu hebben we het al zover dat alle werktijden op een blad ingevoerd kunnen worden en dat wordt dan verwerkt over de rest van de week. Maar als er iemand weg gaat en ik wil het bestand in een bepaalde volgorde ( bijv alafabetisch) houden, kan ik dat niet simpelweg met regel invoegen en verwijderen. Als ik dat op blad invoer doe dan verwerkt die dat niet over de andere tabbladen. Heb je hier toevallig ook een oplossing voor? Want dan hebben we pas echt veel tijd gewonnen, of kom je dan toch bij een soort database achtig programma uit?

groetjes Bas:thumb:

Hallo Bas,

Het sorteren van Blad "invoer"gaat prima.
Zie de macro.

De pauze van 15 minuten is nog even lastig.

Bijlagen

Oke Luc, toppie:thumb:

Nog een vraag; weet je of het mogenlijk is om bijvoorbveeld tijdens het afdrukken alleen die mensen op papier te krijgen die ook daadwerkelijk zijn ingepland? Ik heb 60 medewerkers e voor alle dagen van de week krijg je dus een heel boekwerk (12 pagina's)! Het leifst heb ik gewoon 6 blaadjes waarin je in een oog opslag kan zien wie er is en wanneer.

Groetjes Bas:D

Hallo Bas,

Hier de 5e versie inclusief Afdrukken.
Op alle dagbladen staat een macro-knop "Aanwezig".
Succes.

Bijlagen

Hoi Luc, hoe krijg je het voor elkaar? Zou je mij de formule kunnen uitleggen van het afdrukken. Volgens mij zit er nog ergens een foutje in want niet iedereen die ingepland staat wordt zichtbaar op de afdruk. Bijvoorbeeld, willem, sander, marco, joost l, die op maandag staan, worden niet afgedrukt.

Evensgoed toppie:thumb:

Inderdaad Bas,

Ik ga ermee aan de slag.
Antwoord kan na Pinksteren komen.
Nog even geduld aub.

thumb: Beste Luc,

Bedankt voor versie 6. Ik heb nu van alle versies een planning gemaakt zoals ik die wil hebben, maar..... Tijdens het kopieeren van de macro,s is er iets niet goed gegaan, en ik krijg het niet hersteld. het gaat om de macro van het afdrukken van die gene die ook gepland staan. Zou je hier nog eens naar kunnen kijken? Verder heb ik volgens mij op versie 5 gezien dat je ergens iets aan het vergelijken was, ik meen naast de beschikbare uren. Was dat een testje van je yelf of heeft het ook een functie die ik nodig heb. Ik sluit het origineel bij, en ik hoop dat je er weer wat van kan maken:p :p Ik wilde hem sturen maar het bestand is inmiddels te groot geworden, dus hoe kunnen we verder gaan?

Laatst bewerkt:
Bas,

Het origineel ontbreekt.
Waarschijnlijk is de ZIP boven de 100kB.

Versie 6 is de goed werkende versie.
De anderen kunnen in de prullenbak.

De formule in versie 5 werkte niet voldoende,dus ongeschikt.

Hoi Luc,
Idd het bestand is te groot geworden, dus hoe kunnen we verder?. Bovenstaand probleem doet zich nog steeds voor.
groetjes Bas

Laatst bewerkt:
Bas,

Je zou versie-6, die hierboven staat nog een keer kunnen downloaden.
Hierin staan de 2 macro's die je nodig hebt om Blad "invoer" te sorteren
en de dagen van de week af te drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan