• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

welke formule moet ik gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorick22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Hallo forumbezoekers,

Ik zit echt totaal vast, ik heb geen idee welke formule ik moet gebruiken en hoe ik dit moet aanpakken:

Bijgevoegd het voorbeelddocument, maar dit wil ik:
dat in kolom W2 komt te staan wat in komom H2 staat, mits:
--> de waarde '1' of '2' voorkomt in het bereik N2:V2
de waarde 1 of 2 staat m.b.v. voorwaardelijke opmaak gekoppeld aan kleuren is groen en geel, dit wil ik niet veranderen.

Dit natuurlijk voor iedere rij specifiek.

Ik heb al gekeken naar de Als functie en de horizontaal zoeken functie, maar ben bang dat ik niet de correcte formule gebruik.

Graag hoor ik als iemand hier raad mee weet, het bestand is natuurlijk aangepast om privacy te garranderen.

Bekijk bijlage voorbeeld forum.xlsx

Alvast bedankt Jorick

Hallo josputs,

Ja en nee, de basis is goed, alleen nu kijkt ie alleen in N2 of daar een 1 of 2 in staat. de formule moet eigenlijk kijken of de 1 of de 2 in de vlakken N2 t/m V2 staat.

Ik heb geprobeerd om het uit te breiden in de formule maar dan krijg ik de #WAARDE fout.

Wel bedankt voor de moeite.

Ik heb onderstaande formule er in gezet.
Code:
=ALS(SOMPRODUCT((N2:V2={1\2})*(N2:V2<>""))>0;H2;"")
Misschien dat de "\" bij jou aangegeven wordt als ";" (versie afhankelijk).
Of iets korter kan ook.
Code:
=ALS(SOMPRODUCT(N(N2:V2={1\2}))>0;H2;"")

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo HSV,

Dat is helemaal wat ik wil, bedankt voor de moeite, ik zal de vraag op opgelost zetten.

Voor mij was versie één goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan