• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke formule voor volgende 'vraag'? En hoe doortrekken naar andere kolommen/rijen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

superbrecht

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Berichten
51
Beste,

welke formule dien ik in te voeren voor de volgende vraag?

Als cel A1 of B1 of C1 of D1 of E1 of F1 "10" bevat (uit een reeks getallen die daarin staat), toon dan 1, anders 0. Of toon dan 1 en anders niks.

Ik heb dit al =--(COUNTIF(A1,"*10*")>0)
Maar ik weet niet hoe dit te veranderen waardoor hij zoekt in meerdere cellen.

Verder kan ik deze wel doortrekken naar andere rijen (Als A2 of 22 of C2 of D2 of E2 of F2 "10" bevat...)
Maar niet naar andere kolommen naar als A1 of B1 of C1 of D1 of E1 of F1 "11" bevat.
Hoe kan ik dit makkelijk doen?

EN dan zit ik nog met een laatste probleem; de getallen 0 tot en met 9 zijn ingevuld als 1,2,3,4,... en niet 01,02,03,04,...
Ze staan wel op m'n scherm als 01,02,03,04,... maar dat komt doordat ik het number format aangepast heb naar custom 00.
De formule zou moeten zoeken naar 01,02,03,04,... anders toont hij bv dat een van de cellen 1 bevat, terwijl het over het getal 11 of 91 of zo gaat, en dat is niet de bedoeling.

Alvast bedankt voor diegene die mij zou kunnen helpen en tot hoors!!!! :D
 
Echt antwoord op uw vraag weet ik niet. maar zelf werk ik met enquetemaken.be , voor nederlanders ook duidelijk te begrijpen en daar kunt u zulke dingen makkelijk instellen en zelfs nog wel meer mogelijkheden.

ik hoop dat u misschien daar wat aan heeft en anders wens ik u succes met de vraag!
 
Zoiets als in de bijlage?
In de groene cellen staat de formule.
 

Bijlagen

  • aantal.xls
    13,5 KB · Weergaven: 25
Bedankt voor jullie reactie!!

Zoiets als in de bijlage?
In de groene cellen staat de formule.

Mmm... 't is eigenlijk nog moeilijker dan chinees voor mij :p
misschien dat dit het makkelijker maakt.
Ik heb deze reeksen van 6 cijfers (bijlage) daarnaast wil ik 6 'eentjes' in de juiste kolommen hebben.Bekijk bijlage test.xlsx

Ik zou het ook manueel kunnen doen, mocht dit niet maar een fractie van de cijferreeksen zijn die ik heb :p
 
Zet onderstaande in cel H3 en sleep het met de vulgreep naar rechts en naar onderen.
Code:
=if(countif($A3:$F3;H$1);1;"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan