• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

welke fout zit er in deze formule (urenlijst)

Status
Niet open voor verdere reacties.

huppelpaard

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2018
in mijn urenlijst die bijna klaar is -) zit een fout

als ik op een donderdag ook nachtwerk heb dan word de volgende werkdag ook donderdag ik zou graag willen dat dit vrijdag word

Bekijk bijlage helpmij voorbeeldx3 (3).xlsm

ik ben ook op zoek naar een oplossing voor mijn 130% uren
het lukt mij nu wel om 100% uren uit te rekenen (met pauze)
en 150% uren zonder pauze dit zijn thuis tot thuis uren vandaar zonder pauze
echter is het maken van een formule om 130% uren uit te rekenen niet echt makkelijk ik kwam al wat tegen met een =max formule
kan iemand een opzetje maken misschien hoe ik dat het beste kan doen

100% uren is van 07:00 tot 18:00
130% uren is van 18:00 tot 22:00
150% uren is van 22:00 tm 07:00

alvast bedankt toppers :)

Laatst bewerkt:
na uren zoeken op het forum en wat voorbeelden van uren registraties aan te passen is het mij niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen zou het heel fijn vinden als iemand mij wilt helpen
ik ben een hobbiest met computers maar dit gaat mij toch 1 stap te ver vrees ik

De formule is niet fout, maar je voorwaarden zijn anders geworden.

Probeer het zo eens.
Code:
=ALS(C7="";"";ALS(OF(D6>C7;C6>D6);WERKDAG(B6;1);B6))

dit lost idd mijn probleem op met de dagen wederom heel erg bedankt voor je aanvulling hsv

nu nog kijken of ik de uren kan automatiseren elke keer als ik denk ja dit is het dan kom ik wel andere problemen tegen probeer veel van voorbeelden af te kijken maar het is allemaal net ff anders -)

Een PM is leuk maar je kan gewoon hier je vragen stellen.

Ik heb PM's maar weer uitgeschakeld na een week aan gehad te hebben.

Ik was het al weer zat.

sorry -)

ik heb wel weer een nieuwe update mijn urenlijst is al vele malen uitgebreider maar bevat wel een fout in een andere formule ik heb al diverse oplossingen geprobeerd maar ik zie het niet
is er iemand die ernaar wil kijken?

wat is er aan de hand:
bij 150% uren word er mogelijk niet gekeken naar 130%uren deze worden namelijk opgeteld bij de 150%uren als ik over een bepaalde tijd gaat
ook bij atv uren lijkt er een fout te zitten ik kan dit tot op heden nog niet oplossen zie bijlage

het kan goed zijn dat er een andere of makkelijkere oplossing is ik heb formules en voorbeelden opgezocht via dit forum -)

alvast bedankt voor het meedenken ;)

bijlage: Bekijk bijlage helpmij2019 v5006xj.xlsm

Ik wilde de bijlage downloaden, maar kreeg een virusmelding (iets met Trojan.....)
Krijgen meer mensen die melding of staat mijn antivirusscanners iets te straf ?
Kun je het bestand een keer opslaan als .xlsb misschien dat een binaire file minder last heeft van virusscanners

Ik denk dat je gelijk hebt.
Deze versie wordt ook geblokkeerd.
Ik ga kijken of dit opgelost kan worden.
Sorry dat ik je verder niet kan helpen.

Ik krijg bij downloaden deze virusmelding:
TrojanDownloader:O97M/Powdow.OB
Het heeft iets te maken met het downloaden van bestanden met macro's.
Mijn Windows Defender blokkeert hem netjes, maar ik weet niet hoe ik verder kan.
Ik heb een ander bestand met .xlsm gedownload en dat gaat gewoon goed.
Ik ben toch voorzichtig met doorgaan.
Als er verder geen anderen virusmeldingen krijgen, zal het wel meevallen.
Ik wacht even af.

Hier geen meldingen Piet.

BullGuard betaalde bescherming.

dank je ben benieuwd of je er iets mee kan
dat een virusscanner hier een melding op geeft kan denk ik alleen maar komen door de macros die erin verwerkt zijn er zit ook een stukje vba in maar dat is geen issue lijkt mij

Laatst bewerkt:
weer een stapje verder mijn code lijkt te werken
Code:
=ALS(C6="";0;ALS(NETWERKDAGEN.INTL($B6;$B6;"0000000";urenhulpblad!$J$2:$J$9);ALS(NETWERKDAGEN.INTL($B6;$B6);ALS(C6>D6;ALS(D6>=urenhulpblad!$C$5;ALS(D6>=urenhulpblad!$B$5;urenhulpblad!$C$5+1-C6+D6-urenhulpblad!$B$5;urenhulpblad!$C$5+1-C6);D6+1-C6-urenhulpblad!$B$9);ALS(C6>=urenhulpblad!$B$5;D6-C6-urenhulpblad!$B$9;ALS(D6>=urenhulpblad!$B$5;ALS(C6>=urenhulpblad!$C$5;D6-urenhulpblad!$B$5;urenhulpblad!$C$5-C6+D6-urenhulpblad!$B$5);ALS(C6>=urenhulpblad!$C$5;0;ALS(D6>=urenhulpblad!$C$5;urenhulpblad!$C$5-C6;0)))));ALS(NETWERKDAGEN.INTL($B6;$B6;11);ALS(C6>=urenhulpblad!$E$5;0;ALS(D6>=urenhulpblad!$E$5;urenhulpblad!$E$5-C6-urenhulpblad!$B$9;D6-C6-urenhulpblad!$B$9));ALS(C6>D6;ALS(D6>=urenhulpblad!$C$5;urenhulpblad!$C$5;D6);0)));ALS(NETWERKDAGEN.INTL($B6;$B6;"1111001");0;ALS(C6>D6;ALS(D6>=urenhulpblad!$C$5;urenhulpblad!$C$5;D6);0))))*24+ALS(EN(C6>=urenhulpblad!$B$3;C6<urenhulpblad!$B$5);-J6;0)

mijn vraag is of ik ook de vraag (EN kan uitbreiden nu word er gekeken of de tijd tussen 18:00-22:00 valt indien waar dan worden de 130% uren ervanaf getrokken
Code:
gedeelte wat ik aan de formule aangeplakt heb is....

+ALS(EN(C6>=urenhulpblad!$B$3;C6<urenhulpblad!$B$5);-J6;0)

echter komt een enkele keer voor dat ik een werk start en na een uur weer naar huis gaat door obstructie bijvoorbeeld
als ik dan een tijd in zou vullen van 18:00 tm 19:00 krijg ik dus -1 uren in kolom 150% uren hoe los ik dat dan op?

Laatst bewerkt:
De versie zonder macro's kan ik wel downloaden zonder virusmelding.
Ik ga nu naar je vraag kijken.

Hierbij mijn poging...........
Het zal nog niet helemaal goed zijn, maar ik wil even checken of de insteek goed is.
De formules kunnen eenvoudiger, als je met hulpkolommen met hulp formules wilt werken.
Nu zijn het een hoop geneste formules, waar je over een jaar geen idee meer van hebt hoe ze opgebouwd zijn.

Bijlagen

bedankt ik ga er even naar kijken -)

update:

ik heb er even snel naar gekeken bij volle dagen lijkt het te kloppen maar als ik 1dag verspreid over meerdere uren dan gaat het mis
om een voorbeeld te noemen van 07:00-0800 = 0.25uur
08:00-09:00 = 0.25 uur
hier word dus 2x 45 min pauze afgehaald ook als ik na 16:00 een uurtje zou werken gaat er weer 45 min pauze af

ik zou graag zien dat er gekeken word naar bepaalde tijden 09:00-09:15 15 min pauze en 12:30-13:00 30 min pauze bijv de rest door blijven tellen aan uren
ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg -)

Laatst bewerkt:
Ik heb een stapje gezet in de nieuwe richting.
Nu kun je voor de 100% uren 3 tijdsvakken opgeven.
in de bijlage de nieuwe versie...….

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan