• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke Functie gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KellyZjef

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2010
Bekijk bijlage test.xlsxBekijk bijlage test.xlsx

Hoi,

Ik heb in bijlage een documentje waar ik mijn uren ingeef (dus overuren terug nemen en overuren maken.
Ook voor mijn vakantie in de gaten te houden.

Nu had ik graag mijn overuren per week als totaal gekregen, omdat wij die zo moeten doorgeven.

Even ter verduidelijking

per maand heb ik 4 kolommen :
kolom1( B voor de maand januari) = datum (met weergave de dag van de week)
Kolom 2(C voor de maand januari) = hier vul ik overuren in die ik terugneem, wel positieve getallen omdat ik met uren werk en niet met gehele getallen
Kolom 3 (D voor de maand januari)= hier vul ik overuren in die ik maak.
Kolom 4 (E voor de maand januari)= weeknummer

Alle opmaak zoals de weekenden grijs kleuren en de feestdagen automatisch laten invullen, en feestdagen weekend laten berekenen enzo dat lukt allemaal.

Maar nu komt het :-)

In Cel A 68 staat de weeknummer, ik zou hiervan graag een totaal hebben van Kolom D - Kolom C als de weeknummer overeenkomt.

Welke formule gebruik ik het beste?
Ik heb geprobeerd met Aantal.als maar dan zit ik een beetje in problemen als de weken de maanden overlappen (is dit duidelijk?) dus bijvoorbeeld als week 5 zowel in januari als in februari valt...

probleem is duidelijk.
mag het met een vba function?
zo niet dan wordt het een hele lange excel functie

op zich mag het denk ik wel met VBA maar daar ken ik niets van...

Moet alleen in excel 2003 (die gebruiken we op werk) als in 2010 kunnen (gebruik ik thuis)
inderdaad zoals ik dacht, anders wordt het een gigantisch lange functie :(

jammer dat er geen waarden in de tabel staan,
dat controleert makkelijker.
probeer dit eens (uitleg staat in de formule) in het module blad.
als het niet werkt stuur dan een tabel met waarden

ps komen er uit eindelijk getallen in te staan (in jouw jaar overzicht tabel)
of blijft het bij letters ( als je alleen het aantal ingevulde cellen per week wil weten dan moet de functie iets aangepast worden )
ik verwacht eigenlijk dat in jouw tabel aantallen uren komen te staan.(vanwege het kopje overuren per week)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan