Welke games in NL vr. 8-11 jaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Met het gevaar hier een rare vraag te stellen probeer ik het toch maar want ik ben dus helemaal niet op de hoogte van games en toestanden.

Op onze campertrips gaan we in't kort een laptop meenemen en omdat
beide kids nogal computerminded zijn zoek ik vooral voor de jongste spellen
in NL (8-11 jaar) die ik dan kan meenemen of installeren op voorhand,ook met de
bedoeling dat die dan nog compleet nieuw zijn en nog alle interesse krijgen van de
gebruiker.

Wat zijn goede games in NL of basic Engels waarmee hij zich kan bezighouden
en die ook boeiend genoeg zijn voor kids.
We proberen natuurlijk op de trips zoveel mogelijk andere dingen te doen (weet ik ook wel) maar als't es regent of weet ik wat zou het leuk zijn dat ik de laptop kan opzetten en hij plezier heeft aan zo'n spel als tijdverdrijf tussen de andere activiteiten,misschien niet de beste oplossing maar af en toe kan het toch geen kwaad.
On-line spelen gaat ook maar we kunnen niet altijd op het Internet zitten onderweg,zij spelen nu vooral Tibia en LastChaos daarom juist de vraag naar games zonder Net.

Laatst bewerkt:
Ik zou naar de dichtbijzijnde games shop gaan en vragen waar de kinder games staan en op de achterkant van games zie je voor welke minimale leeftijd die is:thumb:

Tja...dat wist ik ook wel,maar daar had ik nu echt geen zin in en tijd voor,daarom ook de vraag hier
:D
Meestal weet men hier op Helpmij er meer van dan de gemiddelde verkoper sowieso

ja maar je moet toch ook een keer naar de winkel om hem te kopen het lijkt mij dat je echt wel een keer een uurtje vrij bent om even naar de winkel te gaan!

Tuurlijk maar hier zullen toch ook wel Helpmij Vaders zijn met zulke kids en de bedoeling
van mijn vraag was dan ook om wat ervaringen te horen van diverse games zodat ik wat spellen kan
selecteren aan de hand van wat reply's hier op het fora en meer doelbewust kan naar de winkel gaan,in
de shops liggen tig aantal games die z'n Euro's niet waard zijn.
Maar we zijn hier aan het afdwalen
:rolleyes:
Dus nogmaals:

Wat zijn goede games in NL of basic Engels-(8-11 jaar)

misschien een GTA versie?
(Grant Theft Auto deel 1,2,3, San ANdreas). zeker de eerste 3 delen kan je voor heel weinig aanschaffen tegenwoordig ( plus minus 7 euro). weet niet of het jonbgetjes zijn of meisjes, maar jongetjes van die leeftijd zullen t denk ik wel leuk vinden om met autootjes door een stad te rijden en opdrachten te vervullen. moet wel zeggen dat die opdrachten bestaan uit zware criminaliteit. dus, misschien toch niet zo heel goed idee, (nee, heb inderdaad zelf geen kinderen ondanks mijn leeftijd, haha).
maar wat anders gedacht van die mario reeks, daar zijn vrij veel games van verschenen en Mario Kart schijnt echt heel leuk en kindvriendelijk te zijn, en recent.

leon

misschien een GTA versie?
(Grant Theft Auto deel 1,2,3, San ANdreas). zeker de eerste 3 delen kan je voor heel weinig aanschaffen tegenwoordig ( plus minus 7 euro). weet niet of het jonbgetjes zijn of meisjes, maar jongetjes van die leeftijd zullen t denk ik wel leuk vinden om met autootjes door een stad te rijden en opdrachten te vervullen. moet wel zeggen dat die opdrachten bestaan uit zware criminaliteit. dus, misschien toch niet zo heel goed idee, (nee, heb inderdaad zelf geen kinderen ondanks mijn leeftijd, haha).
maar wat anders gedacht van die mario reeks, daar zijn vrij veel games van verschenen en Mario Kart schijnt echt heel leuk en kindvriendelijk te zijn, en recent.

leon

Hoi,
Met GTA heb je een onderhoudende reeks voor op de PC, helaas zijn deze games rated en dus niet geschikt voor 8-11 jarigen. De Marioreeks kan alleen op een nintendo console worden gespeeld, dus niet geschikt voor een PC.

Onderhoudende games kan je downloaden van Zylom.com, dit zijn voornamelijk games waar je wel bij moet nadenken (Bejeweled, kaartspelen, woordspelen, zoek de verschillen etc) Deze games worden door onze gastkinderen veelvuldig gespeeld en met veel plezier.
Je hoeft niet bang te zijn dat er stukjes in voorkomen waar je over de schouder mee moet kijken. Wel zijn de Zylom games aan de prijs, maar onderhoudend!

Hey,

Kijk eens hier tussen, zijn freeware games, die niet al te groot zijn. Vaak zijn dit games die ook voor de iets jongere onder ons te spelen is.

Ik zou zeggen, probeer er wat uit ...

Zijn alleen niet NL

Laatst bewerkt:
Wat dacht je van een spel als Rayman 1,2 of 3? (Hangt er vanaf hoe snel je laptop is). Speelde ik ook toen ik die leeftijd had... erg vermakelijk door de kleurrijke omgevingen en vrolijke dingen.

Je zou ook oude spelletjes kunnen downloaden als: Commander Keen, Dig Dug, Wacky Wheels, Prince of Persia, etc... allemaal zeer vermakelijk, niet te moeilijk te begrijpen en geschikt voor kinderen. :)

:thumb: :thumb: Heb me daar (als volwassene:o ) helemaal suf aan gespeeld :thumb: Maar wat een geweldig spel <zucht>Ik mis de commander, wil hem op de xbox 360 hebben

Hopelijk komt hij als arcade uit... net als Worms :cool: wat ook een zeer leuk spel is voor kinderen btw :thumb:

Aha...zie je wel dat er hier Papa's e.a op Helpmij zitten die iets van Games afweten.
Nu heb ik zo toch al wat ideën,het moet ook een beetje geheim blijven tot we op reis
gaan en ik ze de games op de laptop kan tonen en zodoende samen met mijn vrouw
rustig kan genieten van een wijntje onder een palmboompje...of zoiets dergelijk.

Ik ga me alvast al wat verdiepen in jullie antwoorden ,bedankt allen:thumb:

Laatst bewerkt:
Aha...zie je wel dat er hier Papa's e.a op Helpmij zitten die iets van Games afweten.
Nu heb ik zo toch al wat ideën,het moet ook een beetje geheim blijven tot we op reis
gaan en ik ze de games op de laptop kan tonen en zodoende samen met mijn vrouw
rustig kan genieten van een wijntje onder een palmboompje...of zoiets dergelijk.

Ik ga me alvast al wat verdiepen in jullie antwoorden ,bedankt allen:thumb:

Ik ben nog geen vader hoor :D Ik noem slechts een paar games die ik zelf vroeger, toen ik die leeftijd had, veel speelde.

Vooral de classics zullen het goed doen... die zijn niet te ingewikkeld qua besturing.

Ik ben nog geen vader hoor :D .

Ok man,maar je weet nooit wat de toekomst nog brengt met Stefanie als hobby
080402gudl_prv1.gif

...daarom schreef ik ook :
Aha...zie je wel dat er hier Papa's e.a op Helpmij zitten die iets van Games afweten

TNX:D:

Laatst bewerkt:
Hopelijk komt hij als arcade uit... net als Worms :cool: wat ook een zeer leuk spel is voor kinderen btw :thumb:
Worms, die heb ik vroeger op de PC gespeeld en begreep er geen hol van, toen ie uit kwam op de 360 :thumb: Verslaafd!!! *run*. Overigens pas ik alle stemmetjes naar Duits aan, zeer komisch die opmerkingen in het Duits.

@HappyHippie
Ik ben wel op de leeftijd om papa te zijn echter ben ik dit nog lang niet. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan