Welke geluidskaart heb ik en ondersteunt deze 5.1?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Hallo all,

Iemand enig idee hoe ik kan zien welke geluidskaart ik heb, en of deze 5.1 surround sound ondersteunt. Ik denk dat je bij die vraag niet veel extra informatie nodig hebt, behalve dat ik windows 7 64-bit ultimate draai.

Maar als ik dat weet zou ik ook graag het volgende weten:
Ik heb de logitech x540 op het oog, want bij de logitech x-530 schijnt radio doorheen te komen. Maar ik zie op internet (google, en youtube) wel dat je de speakers zelf op de subwoofer aansluit, dus dat lijkt me niet zo moeilijk, maar dan zijn er nóg 3 stekkertjes die je overal op google en youtube dus zie als: 1 Groene, 1 Oranje en 1 Zwarte. Maar zouden die dan in je pc moeten? Ik heb namelijk niet de kleuren groen, oranje en zwart, maar groen, roze en blauw. Nou las ik op een site en ik dacht dat het iets van answer.yahoo.com was ofzo, maar dat je zwart dan in blauw moest doen, groen wel in groen, en oranje in roze. Maar klopt dat wel?
Ik zal hier ff een screen shot laten zien van het schermpje van "Realtek HD Audio configuratie" dat is volgens mij van de speakers.

Screenshot: Bekijk bijlage 113945

groenten!

Je hebt een onboard geluidskaart.
Welk type moederboard heb je van asus, dan weten we met zekerheid meer.

Oke fijn dat je weet dat het een onboard kaart is, maar hoe ben je daar achter gekomen?
En hoe weet ik welk moederbord ik heb?

@frankwannet, of word dit alleen weergegeven?
En hoe zou ik dan de kabeltjes moeten verbinden? Ik snap natuurlijk de kabeltjes van de subwoofer (zie DEZE afbeelding), maar wat moet ik doen met de groene, oranje, en zwarte, terwijl ik aleen groen, roze, en blauw heb?
ik heb gelezen (maar weet dus niet of 't klopt) dat oranje in roze moet, groen in groen, en zwart in blauw.... maar klopt dat?
p.s. ik heb ook nog een spdif-out, en een hdmi uitgang vrij... ik hoorde dat ook voor geluid was?
en wat ik zelf nog niet weet is: wat is de digitaal uitgang op mijn screenshot?

Hoe het een en ander aantesluiten staat in je manuel.Het is een vrij nieuw bordje dus mag er nog wel vanuit gaan dat je die hebt.
Zo niet dan kan je die downen op de site van asus.Kies een OS bij downloads en je krijgt de manuels.

klik

Oké, maar toch vind ik het van die kleuren gek. Ik zal de manual eens lezen...
In mijn rechter boxje, zit namelijk wel ook een roze en groen, gaatje. Via de groen = koptelefoon, en roze = microfoon
kan het dan wel?

Laatst bewerkt:
Drivers

Ik zie dat het beide drivers zijn...
Dan het boekje maar pakken.

De online handleiding toch gevonden en zie de screenshot maar,

Bekijk bijlage 113987

Maar ik vind het raar, want zitten de rear en front wel appart, en de bass/center niet?
Sowieso raar: Er staat geen 5 channel, of is het de 5speakers + 1sub = 6channel?
Als ik die tabel dus goed begrijp is de light blauwe voor rearspeaker out, en de lime (groen?) voor front, en de pink dan voor bass/center?
Zal ik dat dan ook nog moeten instellen op die software van de set zelf, dat hij 5.1 moet gebruiken?
Wel handig zo'n handleiding!
Maar graag jullie reacties op dus de korte vragen:
1. Zitten bass en center in 1 stekkertje?
2. Is: 5 speakers+1subwoofer=6channel?
3. Zal ik dat dan op het programma in de 1ste screen shot op 5.1 surround moeten zetten?

naja alvast bedankt maar weer!

In je configscherm moet je dus op 5.1 zetten(ja dat is 6 channel)
Bas en center zitten idd dan op 1 stekker.

en kijk niet teveel naar de kleur van de stekkers.Die hadden ook pimpelpaars met witte stippen kunnen zijn.Gaat erom dat qua bekabeling goed zit.Een beetje proberen kan ook geen kwaad.Je zult waarschijnlijk een test kunnen doen in je realtek config waarbij die per kanaal achtereenvolgens een geluid(piep.stem oid) laat horen.dit moet dan overeenkomen met je opstelling

Ok thanks!
Ik zal het onthouden voor als ik het setje misschien krijg of koop!
En als reactie op je "handtekening":

Ik zet mijn vraag wel op opgelost, en dus bedankt, maar ik doe geen donatie...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan