Welke geluidskaart heb ik nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
IK heb net zon headset gekocht (Trust SIlverline 625) omdat ik RSI heb en er met behulp van spraakherkennings progje ervan af wil..Maar het werk nog niet lekker en ik denk dat het aan mijn geluidskaart ligt... Er staat me iets van bij dat het een redelijk goede moet zijn, maar ik weet dus echt niet meer welke het is en ik wil hem er niet uithalen helemaal.. Dus wil ik ff checken wat het precies is en daar dan de nieuwste drivers voor halen.. Mijn hardware lijst zegt alleen maar "Chrystal Sound fusion tm" en meer ook niet...dus daar word ik ook niet wijzer van...

Iemand een idee hoe ik achter de juiste specs kom?

De instellingen van de geluidskaart staan wel goed?
Dat controleer je op deze manier.

Heb nieuwe drivers en zo gedownload, de kaart herkent tie nu..spraakherkenning moet ook beter gaan nu denk ik..
maar nu een ander probleem als ik een mp3 afspeel, dan hoor ik het wel door mijn headset, maar niet meer door mijn gewone speakers...en dat was voordat ik mijn drivers installeerde nog wel zo!

iemand?

Heb je de boxen wel aangesloten?
Er kan maar één apparaat aan de uitgang (de groene).

ik heb 4 gaten aan mijn geluidskaart... 1 voor mic, 1 voor koptelefoon..en 2 voor boxen... en die zitten er gewoon 1..ik snap het niet, want eerst deed hij het wel... had ik EN koptelefoon en Boxen tegelijkertijd...

Wat voor kleuren hebben die uitgangen?
Misschien dat je onder de opties van je geluidskaart-stuurprogramma nog wat kunt instellen?

NB. wat voor type geluidskaart heb je precies?

Terratec DMX Xfire 1024
die poorten zijn roze, rood/bruin (denk ik), en twee keer groen...

ik heb die instellingen bekeken, en volgens mij staan alle schuifjes open

Zoals ik het nu zie is dit een surround-kaart?
Die twee groene aansluitingen zullen dan voor de twee voorste, en voor de twee achterste speakers zijn.
Het lijkt me sterk dat je uit alle twee de uitgangen hetzelfde geluid kan krijgen.
Misschien toch als je onder de opties van je geluidskaart-programma die bij je driver zit, kijkt of je "4 speakers" in kunt stellen.

Of anders even een surround bestand afspelen, kijken wat ie dan doet?

Vaag,
pc herstart en hij doet het nu zoals het hoort... af en toe snap ik niets van die dingen haha...

maar bedankt voor jullie hulp jongens!

Gr. Allard

bedabkt

allard en admin he allebei bedankt ik had het zelfde probleem is nu dank zij jullie opgelost vooral de everest software kwam van pas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan