Welke geluidskaart met welke boxen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

THE PC MEN

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Ik produce nu ongeveer een jaar Hardcore, darkcore en andere stijlen met een harde bass. Ik weet niet goed wat ik moet doen met het oog op het geluid, kan ik het beste een 5.1, 6.1 of 7.1 setje kopen voor de pc of kan ik het beste een versterker kopen met daarbij een paar goede hifi boxen of eventueel een 5.1 set van gewoon een goed hifi merk en dan die aansluiten op de pc?
daarbij moet ik dan een goede geluidskaart hebben, voor welke zouden jullie gaan?

"een te horen geluid is net zo goed als z'n bron is", m.a.w. om maar bij de versterker met boxen te beginnen:

als jij een topversterker met topboxen koopt, maar het geluid dat naar de versterker wordt gestuurd is afkomstig van een "krant" van een CD-speler / cassetterecorder / DVDspeler etc. etc. dan zal je never topkwaliteit beluisteren.

Met een goed muziekprogramma (equalizer) kun je nog een heleboel veranderen aan het geluid (bijv. heel veel bas / heel weinig bas) maar de kwaliteit zal er nooit door verbeteren.

Gelet op de soort muziek waar je het over hebt vraag ik mij af of de geluidsbron en geluidsverspreider (geluidskaart) wel van topkwaliteit moeten zijn. De muzieksoort is niet zodanig "verfijnd" dat je een enkele gitaarsnaar moet kunnen horen "natrillen" om maar eens een voorbeeld te noemen.

Derhalve denk ik dat je met een Audigy (1 of 2) en een 5.1 setje (desnoods een 6.1 maar is niet echt nodig) prima uit de voeten kunt.

Als je een Audigy neemt, neem dan de bracketversie, daar kun je nog een heleboel "fratsen" qua aansluitingen en afstandsbediening mee uithalen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan