Welke geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermin

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Ja hoor, jullie denken vast wel daar komt weer zo'n vraag:
Ik wil graag een goedkope geluidskaart (<50 euro) die ook wel leuk is.
Ik houd wel van een spelletje (dat wil zeggen, ik heb hier hele stapels games liggen:p) en ik kijk zeker graag een filmpje.
Ik heb een 5.1 surroundsound setje, maar ik zit er nog over na te denken om nog twee aparte boxen te kopen zodat het een 7.1 wordt (tikkie lastig, maar mijn 5.1 setje had met twee boxen problemen, en die twee vervangen door een apart 2.0 setje heeft wel geholpen, dus het kan en werkt wel).
Zo'n 7.1 setje hoef ik niet per se te hebben, en ik weet ook niet zeker of ik er ooit een ga nemen. Als een 5.1 kaart als beste uitkomt doe ik het gewoon niet.
Een midi-poortje erop zou ook leuk zijn, we hebben thuis een heleboel oeroude (toch nog goedwerkende) controllers liggen, en we hebben een digitale piano.

7.1 ondersteuning is dus optioneel, maar de kaart moet wel leuk zijn voor gamers en filmliefhebbers, en een midipoortje is ook wel aardig, en dat alles graag onder de 50 euro.

EDIT: O enne, ik vind het ook wel fijn als het goed onder XP, Vista en Linux werkt.

Laatst bewerkt:
Nou hier heb je een 7.1 setje. Niet al te duur. Ik weet alleen niet de kwaliteit. Echter hij is van Creative dus daar zou ik me niet de meeste zorgen over maken
http://www.mycom.nl/Products/View/Creative_Sound_Blaster_Audigy_SE/104934.aspx#Specs
(34 euro bij de mycom)
Hier heb je een iets duurdere versie
http://www.mycom.nl/Products/View/Creative_SB_XFI_Xtreme_PCIEx/168751.aspx#Specs
(70 euro)

Ik denk niet dat je voor 50 euro een kaartje gaat vinden met een midi poort. Ten eerste weet ik niet of die verkrijgbaar zijn laat staan of ze onder 50 euro zijn. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Ze werken onder Xp en Vista ik denk ook onder linux. Daarvoor zou je dan even moeten informeren bij de winkel of gewoon even gaan googlen

mvg Swallav

Laatst bewerkt:
midi poort hoeft niet per se, zou wel erg leuk zijn. Als je nu nieuwe pc-controllers koopt zullen ze denk wel meestal via usb zijn.
Het belangrijkste is dat de geluidskaart leuk is voor zowel gamers als filmliefhebbers, en op zijn minst een 5.1 set kan hanteren.
En het moet op Windows en Linux werken.

jammer

owh dat is jammer ik heb laatst nog ergens een mooi externe kaartje zien liggen voor rond de 20 euro'tjes :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan