Welke genie/einstein heeft de oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten1981

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2013
Berichten
3
Hallo forum gebruikers en programmeurs!

Ik heb een bijzonder leuk, maar ook potentieel lucratief idee over een stukje software, wat uitgebreid getest moet worden natuurlijk. De vraag is; wie van jullie kan dit maken:

Ikzelf ben (helaas) geen programmeur maar ik heb het volgende:

Er bestaat creatieve software (muziek/video) welke aangestuurd wordt met hiervoor bestemde edit-hardware. Oude hardware werkt niet met de nieuwste software zodat je gedwongen bent de nieuwste hardware aan te schaffen.

Nu heb ik het volgende idee: de oudere hardware werkt op basis van een Ethernet-protocol, de nieuwe op USB. Ik denk dat het mogelijk moet zijn om er software tussen te hangen (of maken, sorry voor mijn amateur terminologie) wat het ene protocol/data stream, kan koppelen aan het nieuwe.

Dus input: schuif 1 met waarde 0-127 van apparaat 'oud Ethernet'' naar output schuif 1 met waarde 0-127 apparaat ''nieuw USB''

Nu kan je denken: zeur niet en koop dat nieuwe ding: de fun is; de oude apparaten zijn geniaal in gebruik en veel beter in kwaliteit, ongeëvenaard maar in de basis ongelofelijk duur. De afschrijving op deze machines is enorm. Ik heb er zelf geen. Nu gaan deze machines in de ramsj omdat ze onbruikbaar zijn. Het bruikbaar maken van deze apparaten zou de ''module welke data koppelt'' even welkom zijn als water in de woestijn. Niet zozeer voor mijzelf maar voor alle professionele gebruikers die hun hele werkomgeving hebben aangepast aan dit systeem.

Mijn voorstel is: degene die weet of er standaard software bestaat waarin je data stopt als zijnde oud en als zijnde nieuw, en vervolgens de koppeling kan maken: mail mij: mtaclaessens apenstaartje gmail punt com Als je mij het tooltje kan toeschuiven en kan uitleggen hoe ik het moet doen beloon ik je graag.

Degene die het kan ontwikkelen: ik denk dat er serieus geld zit in deze mini-niche gezien heel veel mensen geen afscheid willen nemen van het oude apparaat (en investering). Ook hier zit natuurlijk een remuneratie in!

Ik kon niet het onderdeel: ''geniale programmeurs gezocht'' vinden, maar ik denk dat ik bij Test-mijn programma wel in het juiste onderdeel zit. Excuses als er alsnog een onderdeel is op dit forum waar ik dit had moeten plaatsen.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie input!
 
Laatst bewerkt:
Idee klinkt heel valide. Mogelijk probleem is dat de gebruikte stuurprotocollen closed source zijn. Deze zul je dan als eerste moeten reverse engineeren. Daarvoor heb je dus zowel een oud als nieuw apparaat nodig. Kan nog bijkomen dat de functies die in beide versies zitten blijken niet verenigbaar te zijn. Al met al kost dit een behoorlijke investering in tijd en geld. Punt is dat in jouw voorstel, zowel de investering als het risico bij de programmeur liggen. Dat lijkt me een interessant discussiepunt met eventuele kandidaten.
 
Hey RogerS!

Hartelijk dank voor je goede input! Ik had inderdaad ook bedacht dat het nodig was om beide apparaten aan te schaffen (mijn risico natuurlijk). Dat het closed source is lijkt mij zeer aannemelijk! Dus feitelijk is het reverse engineeren het grootste punt (naast een kandidaat vinden waarmee ik overeenstemming vindt over hoe en wat betreft risico/winstdeling. Ik denk dat als het reverse engineeren lukt de rest betrekkelijk laag risico heeft.
Wellicht is het interessant om een testsetup te maken en te kijken wat de output is van beide apparaten..

Mocht je leads hebben naar mensen die dit kunnen dan zijn deze welkom!
Wat doe je zelf eigenlijk ROgerS? Ik zie dat je Giga Senior bent!

Vriendelijke groet

Maarten
 
Haal je email adres ff uit je bericht anders krijg je veel spam binnen ;)
 
Hebben zich nog helden gemeld voor deze uitdaging? Heb je trouwens al uitgezocht of er patenten op het protocol/verbinding/software rusten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan