Welke grafische kaart voor mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaap

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
19
Beste lezer,

Graag zou ik een nieuwe videokaart willen plaatsen in mijn systeem aangezien mijn huidige, een ATI Radeon X600, de nieuwere spellen (bijv. die met shader 3.0) niet draait.
Ik heb echter geen verstand van videokaarten, dus ik zou niet weten welke ik zou kunnen kopen die aan de vereisten voldoet én met mijn systeem compatible is.
MIjn budget is tot 100 euro aangezien er hoogstwaarschijnlijk dan ook een nieuwe voeding aangeschaft dient te worden. Zat zelf te denken aan Sapphire RADEON HD4670, maar weet dus niet of ie op mijn systeem past. Andere betere suggesties zijn uiteraard ook welkom :D

Mijn PC specs:

Fabrikant: Packard Bell
Model: Ixtreme Gold 5190
Moederbord: Gigabyte Sunshine GA-8I915PM versie 1.1
Chipset: Intel i915G
Processor: Intel Pentium 4 519J @ 3066MHz
Fysiek Geheugen: 2048MB (2 x 1024 DDR-SDRAM)
Videokaart: RADEON X600 Series
Harde schijf: ST3320613AS (320GB)
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX: Versie 9.0c (oktober 2008)
Voeding: FSP 250-60GEN max output 250Watt Voltage-output: +3.3, +5, +12

Indien meer spec vereist zijn hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor je reactie!! :thumb:
 
Leuke kaart maar je hebt een uiterst krappe voeding.
Wacht even op een expert of dit wel gaat. Ik ben bang van niet.
 
Volgensmij heeft de HD4670 geen PCI-E voeding stekkernodig dus als je mobo een PCI-E slot heeft en je kast is groot genoeg dan moet het lukken
 
van site sapphire

System Requirements

–PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard

–400 Watt or greater power supply (550 Watt for ATI CrossFireX™ technology in dual mode) is recommended
 
Verder vraag ik mij af of zijn moederbord een PCie aansluiting heeft.

Sorry Bluray maar jou redenering slaat nergens op.
 
Laatst bewerkt:
zo te zien heeft ie wel een pci-e slot