Welke grafische kaart voor mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaap

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
19
Beste lezer,

Graag zou ik een nieuwe videokaart willen plaatsen in mijn systeem aangezien mijn huidige, een ATI Radeon X600, de nieuwere spellen (bijv. die met shader 3.0) niet draait.
Ik heb echter geen verstand van videokaarten, dus ik zou niet weten welke ik zou kunnen kopen die aan de vereisten voldoet én met mijn systeem compatible is.
MIjn budget is tot 100 euro aangezien er hoogstwaarschijnlijk dan ook een nieuwe voeding aangeschaft dient te worden. Zat zelf te denken aan Sapphire RADEON HD4670, maar weet dus niet of ie op mijn systeem past. Andere betere suggesties zijn uiteraard ook welkom :D

Mijn PC specs:

Fabrikant: Packard Bell
Model: Ixtreme Gold 5190
Moederbord: Gigabyte Sunshine GA-8I915PM versie 1.1
Chipset: Intel i915G
Processor: Intel Pentium 4 519J @ 3066MHz
Fysiek Geheugen: 2048MB (2 x 1024 DDR-SDRAM)
Videokaart: RADEON X600 Series
Harde schijf: ST3320613AS (320GB)
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX: Versie 9.0c (oktober 2008)
Voeding: FSP 250-60GEN max output 250Watt Voltage-output: +3.3, +5, +12

Indien meer spec vereist zijn hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor je reactie!! :thumb:
 
Leuke kaart maar je hebt een uiterst krappe voeding.
Wacht even op een expert of dit wel gaat. Ik ben bang van niet.
 
Volgensmij heeft de HD4670 geen PCI-E voeding stekkernodig dus als je mobo een PCI-E slot heeft en je kast is groot genoeg dan moet het lukken
 
van site sapphire

System Requirements

–PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard

–400 Watt or greater power supply (550 Watt for ATI CrossFireX™ technology in dual mode) is recommended
 
Verder vraag ik mij af of zijn moederbord een PCie aansluiting heeft.

Sorry Bluray maar jou redenering slaat nergens op.
 
Laatst bewerkt:
zo te zien heeft ie wel een pci-e slot


GRAKA

ATI Radeon X600 RV370 XT grafische kaart (256 MB DDR / TVO / RGB / DVI) (word 512mb hypermem)
pci e 16x


EDIT: prima voeding
 
Laatst bewerkt:
gezien je systeem en budget(voeding moet er nog bij) denk ik dat het een prima kaartje is.
 
Sorry, de boel viel uit hier ( stroomstoring) dus ik ben wat laat.
Ben het met Frank eens verder :thumb:
 
toch nog even een vraag wat betreft de voeding ;)
Eerder genoemde voeding, OCZ StealthXStream, is dus een goede optie, maarrrr...
De huidige voeding die in mijn PC zit heeft een rechtstreekse uitgang voor mn speakers (zie onderstaande link voor foto, paarse connector).

http://www.picupload.nl/uploads/vyi5hr1f7wia8nu3z1eoqjab0bgvurz.jpg

Hier de specs van de voeding:
http://www.picupload.nl/uploads/6ma6vy90fdcotpmaw4hopdhddlij5x7.jpg

De OCZ StealthXStream heeft dat niet neem ik aan.
Ik wil uiteraard nog wel gewoon geluid uit me speakers kunnen krijgen dus hoe zou ik dit op moeten lossen bij een voeding zonder rechtstreekse uitgang?? Of zijn er ook goede voedingen van +/- 500W met zo'n uitgang?

Veel gedoe voor zo'n videokaart :shocked:

Alweer bedankt voor een antwoord! :thumb::thumb:
 
Hallo,

Goede voeding, kan niets anders ervan zeggen! Die OCZ dan he :p
Als het goed is zit er lager naar beneden nog een roze/paarse aansluiting, probeer eerst of je speakers het ook doen op die aansluiting.
Volgens mij zijn die aansluitingen namelijk alleen bedoeld om audio door te sturen, stroom hoeft niet altijd en verloopt zo nodig ook via je moederbord.
 
Als het goed is zit er lager naar beneden nog een roze/paarse aansluiting, probeer eerst of je speakers het ook doen op die aansluiting.
Volgens mij zijn die aansluitingen namelijk alleen bedoeld om audio door te sturen, stroom hoeft niet altijd en verloopt zo nodig ook via je moederbord.

er zit lager idd een roze/paarse aansluiting maar dat is een microfoonconnector.
De paarse connector op gelinkte foto is echt een voedingsconnector, die ergens stroom vandaan zal moeten halen. In het huidige geval dus rechtstreeks van mijn voeding.
Je voorgestelde optie werkt dus niet.
Toch bedankt voor het meedenken :thumb:
 
ik ben niet thuis in het gegeven van een aansluiting voor speakers.

zelf nooit gehad
 
ehm een oom van mij had een voedingsstekker waar een verloop naar zijn speakers op zat. Dacht ik...
Dus het moet bestaan en te koop zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan