Welke gratis Office komy het dichste bij MS Office 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.217
over enkele maanden vervalt de licency van MS Office 2016. En nu ben ik op zoek naar een gratise vervanging.
ik heb er enkele gevonden en de vraag is welke zijn de beste die het dichts bij de Office 2016 liggen
Softmaker Office Pro - LibreOffice - Apache OpenOffice
 
Persoonlijk raad ik LibreOffice aan.
 
Ze zijn gratis; wat let je om ze allemaal uit te proberen? Wat voor de één een ideaal programma is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. Vertrouw op je eigen gevoel en oordeel.
 
Het enigste waar ik ze eigenlijk wil gebruiken is voor Exel en Word
 
Als je er zo instaat heb je aan Libre Office een prima pakket, dat heet daar "Write" & "Calc".
Heb hem vandaag nog op een laptop geïnstalleerd, werkt zeer intuïtief, had er amper meegewerkt.

Als je altijd internet hebt kun je het ook met Word en Excel gratis online doen....
Heb niet getest of je ook een tijdje zonder internet kunt werken of die een lokale copy maakt automatisch (testen eerst of het zo is of zoek het uit)

https://office.live.com/start/Word.aspx
https://office.live.com/start/excel.aspx#
https://office.live.com/start/powerpoint.aspx#


Of start hier
https://www.office.com

Je hebt wel een outlook, hotmail of live webaccount nodig ...
Tja tis iig wat...

manamana : sorry had jouw link niet gezien was nog aan het typen...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag vond ik ik mijn DVD collectie een oude Office 2007 voor thuisgebruikers en studenten orginele versie met key. En service pack 3 erbij
is die nu nog veilig te gebruiken en kan daarmee de Exel en Word van Office 2016 mee geopend worden. dit omdat ik alleen Exel en Word gebruik
Zoniet ga ik de andere voorgestelde uitproberen
 
Gillian. Het pakket met onder meer Word en Excel 2007 wordt vanaf oktober 2017 niet meer ondersteund. Het einde van de ondersteuning betekent dat er geen nieuwe updates meer uitkomen voor Office 2007. Eventuele nieuwe veiligheidsproblemen worden niet meer opgelost. Het is na oktober 2017 niet meer veilig om Office 2007 te gebruiken op computers met internet.
 
Gillian. Het pakket met onder meer Word en Excel 2007 wordt vanaf oktober 2017 niet meer ondersteund. Het einde van de ondersteuning betekent dat er geen nieuwe updates meer uitkomen voor Office 2007. Eventuele nieuwe veiligheidsproblemen worden niet meer opgelost. Het is na oktober 2017 niet meer veilig om Office 2007 te gebruiken op computers met internet.

Hartelijk dank voor de info dan ga ik de door de andere leden voorgestelde uitproberen en kijken welke het beste past
 
Oke succes ermee en laat de allerlaatste uitkomst, wat het werd, weten. Groet.:thumb:
 
Ik vind de stelling van manamana wel erg sterk; de Office doet het nog prima, en je kunt wel degelijk documenten uit een hogere versie inlezen. Als het om tekstverwerken gaat en om wat Excel dingen, kun je die office nog prima gebruiken. Dat hij niet meer ondersteund wordt, en dat er geen nieuwe updates voor zijn: so what? En dat het niet 'veilig is met internet': als je een fatsoenlijke internet beveiliging hebt, dan heb je daar ook geen problemen mee. Hooguit ben je iets gevaarlijker bezig als je documenten met macro's van het internet afplukt. En dan nog. Ik gebruik regelmatig nog Office 2003, en daar is de ondersteuning echt wel van afgelopen. Blijft de beste versie overigens :). Maar die doet het dus perfect, en ik gooi hem er echt niet af.
 
Oke. Daar kan ik mee meegaan natuurlijk, maar dit is mijn stelling.....

Risico betekenis & definitie. Risico is de kans op gevaar of verlies. Deze kans kan zowel negatieve als positieve gevolgen hebben. Risico kan bewust worden opgezocht, maar het kan zich ook plotseling voordoen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Libre Office dat word het alleen nog de vraag is de Portable versie gelijk aan de gewone de Portable is 6.1.2.1 de gewone 6.0.6.2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan