welke hadware moet ik verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannozo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
hey mensen, ik heb een redelijke pc vind ik zelf dan maar ik wil er meer uit halen, wat kan ik het beste veranderen.

CPU Type Intel Pentium 4 515J, 2933 MHz (22 x 133)

Moederbordnaam Gigabyte GA-8I915PM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)

Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Video kaart SAPPHIRE RADEON X300SE - Secondary (128 MB)

3D-Versneller ATI Radeon X300 (RV370)

Geluidskaart Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1]

Harde schijf MAXTOR STM3320820AS (298 GB, IDE)

er staat IDE dat geeft everest home zo aan maar ik heb s-ata.

kan iemand me helpen wat ik kan verbeteren en welke processor er in mijn pc gaat (kan mijn moederbord duo core aan)?

Het geheugen verdubbelen zal het e.e.a. wel lekkerder laten lopen

Kijk ook hier eens welk type mobo het precies is, want de aanduiding die je nu opgeeft komt in de lange opsomming bij giabyte niet voor. ("By series" en dan "Modelname")

Laatst bewerkt:
Geheugen zal je inderdaad wel gaan merken, en als je gamet, is een nieuwe videokaart ook een optie.

ohh ja ik was zelf iets aan het denken van processor maar ik weet niet of mijn moederbord dat aankan, maar die info heb ik rechtstreeks van everest home gekopieerd dus snap niet dat het niet klopt, maar op die link staat hij inderdaad niet erbij, mja nieuwe video kaart krijg ik en geheugen komt er binnekort mischien ook aan. maar zou ik duo core kunnen gebruiken op mijn moederbord?

Als dat moederbord socket 775 is gaat dat wel lukken ja, maar anders niet.

ja hij is socket 775 maar omdat hij al wat ouder is dacht ik dat het mischien een probleem zou geven...

Je hebt nog steeds niet het juiste type vermeld, want de PM is dus niet te vinden.

ja omdat dit precies zo word aangegeven in everest home, ik weet niet hoe ik anders moet zoeken voor het juiste nummer te krijgen.

ja omdat dit precies zo word aangegeven in everest home, ik weet niet hoe ik anders moet zoeken voor het juiste nummer te krijgen.

Kijk eerst even bij Start, Uitvoeren, typ ''dxdiag'' in (zonder aanhalingstekens) en klik op OK. Soms kun je dan bij het tabblad Systeem uitvinden welk moederbord je hebt.
Het is niet zo dat Everest niet gelijk heeft, want je hebt een of ander GigaByte bordje maar het exacte moederbord wat je hebt is op internet niet te vinden, niet in de gegevens die Everest naar voren brengt.

Je kunt het ook even controleren met PC Wizard 2008

bij dat uitvoeren zegt hij hetzelfde, en dat progje zegt
Mainboard : NEC COMPUTERS INTERNATIONAL GA-8I915PM

die pm staat er nog steeds en als ik dat google dan kom ik alleen maar op die buitelandse site, en ik heb nog even op de site gekeken van packard bell en ik heb mijn pc gevonden (met serienummer achterop) daar staat hij ook met de pm.

http://support.packardbell.com/nl/item/?sn=100002360314&g=1400

heb ik dan een fake moederbord ofzo?

Nee, dat denk ik niet, ik denk dat Packard een zodanig grote afnemer is, dat zij het plankje hebben mogen modificeren. Mogelijk dat daardoor een extra lettertje aan het typenummer is toegevoegd.

Ja, maar we zochten niet zozeer naar een Sunshine moederbord, maar naar een Gigabyte.
Met dat Gigabyte -> Sunshine plankje is dus kennelijk gebeurd wat direct boven jouw bericht staat vermeld.

Laatst bewerkt:
ja en die site had ik ook van mijn eigen pc zie link die ik eerder gepost heb, maar kan ik daar duo core in zetten en helpt dat veel aan snelheid?

Als we even uitgaan van het Sunshine moederbord:

CPU-ondersteuning
Socket LGA775
Ondersteunt Intel® Pentium®hyper-threading-technologie met FMB 2005-ondersteuning
Ondersteuning voor een Intel® Pentium® 4 processor in een LGA775 socket met 800 MHz systeembus, 2,8 GHz tot 3,8 GHz of hoger.
Ondersteuning voor een Intel® Celeron® processor in een LGA775 socket met 533 MHz systeembus, 2,8 GHz of hoger

en niet van een Gigabyte bord, dan zou het antwoord op dit moment "Nee", moeten luiden, zoals ook in de specificaties staat vermeld. (In ieder geval niet zonder een biosupdate)

Laatst bewerkt:
met de bios update wel? waar kan ik die update dan vinden die dat wel ondersteund, en is mijn moederbord dan wel snel genoeg om dat aan te kunnen?

Zoals ik het nu lees, nee, óók een biosupdate zal dat niet gaan oplossen (bij de 2 beschikbare biosupdates die in de link te vinden zijn). Even nog los van het feit dat Everest zegt dat het een Gigabyte plankje is. Ik zou dus sowieso geen biosupdate advies willen / durven geven.
Bel de helpdesk van P&B en laat je adviseren. Een biosupdate is sowieso niet zonder risico, laat staan een verkeerde versie biosupdate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan