Welke harde schijf voor een NAS ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, heb ik niet maar er is een applicatie "Surveillance Station" die je kunt installaren ( onder Packages ) en daar zit 1 licentie voor een IP-cam bij voor zover mij bekend is.
Wil je meerdere IP-cams gebruiken dan moet je licenties bij kopen.
Naar wat ik zo links en rechts hoor werkt deze Surveillance Station prima en worden veel camera's ondersteund.
Er zal op het Synology Forum ongetwijfelt meer info te vinden zijn m.b.t. deze toepassing.. ( Forum in Engels ).

Ok, nog even iets anders.
Ik heb de nas nu ingesteld met 1 harde schijf van 3TB.
Kan ik later wanneer ik eventueel een schijf bij plaats hier nog een raid van maken of moet ik dan alles opnieuw installeren ?

Als je een schijf bij plaats start er automatisch een wizard als de NAS is opgestart en daar kun je aangeven wat je wilt doen, RAID instellen of volume uitbreiden..

Is wel heel makkelijk die Synology.

Ik heb deze inmiddels aan mijn telenet router gekoppeld maar wanneer ik nu bestanden overzet van mijn pc naar de nas haal ik een snelheid van 10 MB/s.
Is dit normaal ?
Wanneer ik een speedtest doe op mijn pc haal ik een snelheid van +- 70Mbps.

Laatst bewerkt:
Snelheid is afhankelijk van div. factoren, o.a. of je alles bekabeld gebruikt of deels WiFi ( pc / laptop ), de NAS zelf ( cpu & ram ) etc.
Heb er eigenlijk nooit zo op gelet wat mijn snelheid is maar ik heb hier een DS 412+ met meer geheugen en een andere processor als de jouwe dus ik kan er eigenlijk niks over zeggen.
Daarbij weet ik niet hoe je de bestanden erop zet, via kopiëren / plakken of anders.
Ik gebruik veelal de FTP-functie van Total Commander om bestanden over te zetten omdat ik daarmee ook bestanden download van buiten m'n eigen netwerk als ik ergens op locatie bezig ben en iets nodig heb.

Ik heb de oorzaak gevonden en dat zijn de powerlans.
Ik heb mijn laptop rechtstreeks in de telenet router geplugd en dan haal ik 80 Mbit.
Misschien eens bekijken dat er geen netwerkkabels kunnen bijgetrokken worden.

Nu moet ik nog wel 1 TB van de pc naar die nas krijgen dus op die manier gaat dat heel lang duren of weet jij een snellere oplossing ?

Nog een ander vraagje is met welke programma ik het makkelijkst de nas automatisch back-ups laat maken van de pc ?

Aha, ja, powerline-adapters zijn vaak niet zo snel als beloofd wordt, hangt ook een beetje af van de kwaliteit groepenkast en leeftijd van je electrische installatie in huis.
Ik heb al mijn netwerkverbindingen voor de vaste computers en mediaspelers etc. bedraad met Cat5e netwerkkabel.
De smartphones zijn de enige die hier gebruik maken van het WiFi netwerk.

Zelf gebruik ik Acronis True Image voor de backups.
Ik heb een folder Backup op de NAS gemaakt met een machtiging ( gebruikersnaam + wachtwoord ) voor toegang en vervolgens Acronis zo ingesteld dat deze dagelijks rond de zelfde tijd daar een backup weg schrijft.
De NAS is immers 24/7 online...
In 1e instantie een volledige backup en vervolgens worden alleen de op de pc gewijzigde / nieuwe bestanden aan de backup toegevoegd ( incredimenteel ).

Er zijn voldoende gratis backup-programma's waarmee je hetzelfde kunt doen.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu ook true image maar zoek nog iets dat de gewone bestanden zoals muziek, films automatisch regelmatig back-upt naar de nas. Ik denk dat synology daar ook wel iets voor heeft zoals synology cloud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan