Welke HD???

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Beste mensen meschien een domme vraag maar bij welke (web) winkel kan ik het voordeligst een HD van 80 gieg kopen??? bij zo'n prijsvergelijk site stond er 1 van 90 euro voor 80 gieg HD... zijn er nog goedkopere??

het liefst van Maxtor

en welke raden jullie mij aan?? ik wil veel gaan downloaden als ik adsl heb en ik game veel...

hoe veel rpm ??? 5400 of 7200 ??

alvast bedankt

Een aantal HD's hebben tegenwoordig ook een intern geheugen. Let daar ook op.

oke de 7200 neem ik dan maar wat betekent dan die 8mb cache??

wat doet dat dan??

en waar kan ik goedkope (geen 2e hands ) hd vinden van 80 gieg??

Geplaatst door ibl
oke de 7200 neem ik dan maar wat betekent dan die 8mb cache??

wat doet dat dan??

en waar kan ik goedkope (geen 2e hands ) hd vinden van 80 gieg??
8 MB cache geheugen is een intern geheugen dat zorgt dat de HD zijn gegevens sneller ter beschikking heeft.

Bron: computerwoordenboek

Een speciaal geheugen-subsysteem als onderdeel van het RAM waarin veelgebruikte gegevens worden gekopieerd om snel toegang te hebben. Een geheugen slaat de inhoud van RAM-locaties die vaak worden benaderd op evenals de adressen waar deze gegevens zijn opgeslagen. Als de processor naar een geheugenadres verwijst, controleert de cache of deze dat adres bevat. Als dat het geval is, worden de gegevens aan de processor doorgegeven; als dat niet het geval is, worden de gegevens uit het gewone geheugen gehaald. Een cache is nuttig als de toegang tot het RAM langzaam is in verhouding tot de snelheid van de processor.

oke... goed dat jullie dat even hebben gezegd

alleen nu wil ik eigenlijjk nog weten waar ik goedkope (geen 2e hands) harde schijven kan kopen van 80 gieg voor onder de 100 euro

alvast bedankt

Bedankt voor jullie hulp !!! maar nu nog mijn laatste vraag :

Door mijn casemod is de laatste 12 v/ 5 v stekkertje (stekker van 4 pinnen die so zitten **** Snappen jullie??? :S ) er zitten nog 2 losse stekkers in

1. 1 met 2 gele en 2 zwarten die so zitten ::
2. 1 met blauw paars rood en 2 zwart die zitten *****

welke dingen kan je in deze pluggen doen en hoeveel volt staat erop ???

of bestaan er ook soort pluggen die het omzetten naar zo'n normale plug ( **** ) ???

Ik hoop dat jullie dit een beetje snappen...

alvast bedankt,

In geval van nood kun je ook nog altijd een multometertje pakken...

Om een extra molex-stekkertje te maken moet je even bij een pcboer een splittertje kopen.

Degene die zo zitten :: dat is een P4 connector. Om je Pentium 4 processor van stroom te voorzien. Ik weet niet wat daar uit komt, maar volgens mij geen 12v.

Die met die 5 dingen eraan is deze (zie bijlage). Blijkbaar heb je een voeding die zowel AT als ATX ondersteunt.

Bijlagen

• z_mbconatp8.gif
    z_mbconatp8.gif
    2,1 KB · Weergaven: 15
zo'n splittertje is dus een stekkertje die van 1 naar 2 stekkertjes gaat???

die in een normale cd spler , hd, brander gaan??? zo'n 4 op een rij stekkertje?

bij welke winkel kan ik ze dan halen? die molex stekkertjes...en dat zijn toch wel de normale stekkertjes die in de cd-speler, Harde schijf, brander enz..gaan??

ja, de normale stekkertjes voor IDE apparaten.
Geel, zwart, zwart, rood.

In elke pc winkel hebben ze die. Paradigit, mycom ed. De elektronica boer wil ze ook nog wel eens hebben...

Nou iedereen bedankt !!! ik moet dus zo'n molex stekkertje kopen samen met een nieuwe hd :) dus voor overgeer 100 euro ben ik dan klaar ...:)

DUS IEDEREEN BEDANKT VOOR JULLIE HULP.

Geplaatst door ibl
Nou iedereen bedankt !!! ik moet dus zo'n molex stekkertje kopen samen met een nieuwe hd :) dus voor overgeer 100 euro ben ik dan klaar ...:)
laat je niet afzetten bij het kopen van zo'n stekkertje. Dankzij de euro zijn al die kleine frutsels dubbel zo duur als vroeger.

Kan iemand me meschien ook een link geven waar ze op staan (molex stekkers) ???

geen 2 euro???!!! maar op zo'n beetje de meeste pc web winkels staat 2.75 ofso dat is tog wel een goed bedrag?? :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan