Welke hub is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Welke hub is de beste?

Compacte 4 poort USB HUB

USB Rev. 1.1 compatible
Eén upstream en vier downstream poorten
Uitgangsspanning per poort + 5 V DC
Uitgangsstroom per poort maximaal 100mA
Per poort is er detectie van overstroom en kortsluitingbeveiliging aanwezig, bij kortsluiting wordt de USB HUB uitgeschakeld
Support voor OHCI (open host controller interface) en UHCI (universal host controller interface)
Consumentenadviesprijs incl. b.t.w. € 13,95
FA100070_pro_b.jpg

<hr>
of
<hr>

4 poort USB HUB

USB Rev. 1.1 compatible
1 upstream en 4 downstream poorten
Uitgangsstroom per poort maximaal 500mA
Detectie van overstroom en kortsluitingbeveiliging per poort
Support voor OHCI (open host controller interface) en UHCI (universal host controller interface)
Consumentenadviesprijs incl btw € 19,95
FA100030_pro_a.jpg

Nu gaat het mij vooral om de volgende dingen:

• Uitgangsstroom per poort maximaal 500mA. Uitgangsstroom per poort maximaal 100mA (mega Ampere?). Erg leuk, maar wat houdt het in? Wat is het verschil?
  • Er zit €6,- verschil in, ligt dit aan de mA en de vormgeving? Is het het waard om die duurdere te nemen?
  • Hoe groot moet ik me de 2e voorstellen?

Dus welke adviseren jullie mij?

Laatst bewerkt:
De 2e neemt natuurlijk wel meer ruimte in. En ik zie aan de andere kant nog poortjes, waarvoor zijn die?

En deze, wat is daar dan weer het verschil in?

FA100010_pro_a.jpg

De 4 poort USB HUB stelt u in staat om 4 extra USB randapparaten, als een printer of scanner aan te sluiten op de USB poort van uw computer. De USB poorten zorgen voor een precieze en storingsvrije data overdracht. Een perfecte oplossing wanneer al uw vaste USB aansluitingen reeds in gebruik zijn. De benodigde USB A-B kabel wordt meegeleverd. (en bij de andere dan??)

Conformeert met USB Spec. Rev. 1.1
Compatibel met Windows 98 en met Windows 95 OSR 2.1
Ondersteunt zowel OHCI (Open Host Controller Interface) als UHCI (Universal Controller Interface)
Levert 1 upstream port en 4 downstream ports
Ondersteunt zowel de auto-selected of de self-powered modus en de bus-powered modus
Per-port overcurrent detectie en beveiliging
LEDs voor de indicatie van spanning, per-port power en per port overcurrent status

Adviesprijs inclusief b.t.w. € 21,95

Aantal malen bekeken: 27.

Zou je niet zeggen:eek: .

Ik heb al berichten verwijderd in deze topic omdat die anders helemaal volstaat met mijn berichten...

Ten eerste: wat voor usb heb je? En waar wil je het voor gebruiken, die hub?

REACTIE!!

USB 1.0 (geloof ik), dit zijn geen 2.0 hubs.
En gebruiken als HuB stekkerdoos (als een hub dus ;))

HUB kan je ook gebruiken als netwerk.... maar voordat er allemaal discussies ontstaan over deze zooi:

Het verschil zit em in de kracht. Omdat usb gebruik maakt van de "stekkers" van de pc, krijgen deze genoeg electriciteit. Een HUb heeft (afhankelijk van de apparaten), een bepaald aantal energie nodig. Voor zware apparaten is die laatste dus goed, en ik beveel die ook aan... en bij de anderen worden waarschijnlijk die kabel er niet bijgeleverd.

Dat weet ik, maar dat is een ander soort HUB.

Dus als ik (zo gek zou zijn) en 4 webcams aan zou willen sluiten (:rolleyes: ) dan zou die onderste beter zijn. Aha :).
En de laatste 2 hubs?

Iemand anders nog wat aan toe te voegen?

Laatst bewerkt:
En wat is hier het verschil tussen?

FA100010_pro_a.jpg

De 4 poort USB HUB stelt u in staat om 4 extra USB randapparaten, als een printer of scanner aan te sluiten op de USB poort van uw computer. De USB poorten zorgen voor een precieze en storingsvrije data overdracht. Een perfecte oplossing wanneer al uw vaste USB aansluitingen reeds in gebruik zijn. De benodigde USB A-B kabel wordt meegeleverd. (en bij de andere dan??)

Ondersteunt zowel OHCI (Open Host Controller Interface) als UHCI (Universal Controller Interface)
Ondersteunt zowel de auto-selected of de self-powered modus en de bus-powered modus
LEDs voor de indicatie van spanning, per-port power en per port overcurrent status

<hr>

FA100030_pro_a.jpg

4 poort USB HUB

USB Rev. 1.1 compatible

Je bedoelt de led-lampjes?
<hr>

Zitten er voor de rest geen verschillen in? Alleen lampjes?

Het verschil zit in de sterkte, als je een aantal zware apparaten aan een hub aansluit, die zonder voeding werkt, kan dit tot gevolg hebben dat iets niet goed werkt.
Door de voeding, wordt zijn signaal versterkt. Dat is dus altijd beter.

Webcam
Scanner (eigen voeding)
Eventueel een muis (optisch, draadloos).

Welke adviseer jij me? 1e, 2e of 3e? En wat is het verschil tussen de 2e de 3e??

:)

Net wat JBS zegt. De hubs met een eigen voeding zijn het beste. Kijk dan ook even naar de max. stroom die per poort geleverd kan worden.
Hubs zonder eigen voeding halen de voeding uit de usb poort van je comp en die kan dan overbelast raken.

Ik zou persoonlijk gaan voor de 500ma per poort versie.
Daar kun je tenminste zonder angst ook zwaardere apparaten aan hangen.

Ik denk ook dat daar het wezenlijke verschil tussen je voorbeelden zit.

(vergelijk het een beetje als een pc kast met een 250 W voeding en een met een 350W. met 350 heb je net even wat meer reserve :) )

Nico :)

Aha, thx thx! Dan is zo'n eentje met eigen voeding dus beter:).

En zit hier nog verschil tussen? Hebben evenveel vermogen (geloof ik):

4 poort USB HUB

USB Rev. 1.1 compatible
FA100030_pro_a.jpg

<hr>

FA100010_pro_a.jpg

Zijn het echt alleen de ledjes en het kabeltje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan