welke I.E. versie heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voodoo1

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Berichten
39
Goedemiddag,
ik krijg de laatste tijd als ik I.E. opstart de vraag om I.E.8 te installeren. Als ik via "help" -> "Over internet explorer" kijk staat er Internet explorer 8 versie 7.0.5730.11.
Ik heb blijkbaar toch IE7 ipv IE8. Het installeren van IE8 wordt overigens ergens halverwege afgebroken met de melding dat het niet lukt.
De pc is verder schoon van virussen, malware enz.

Hoe krijg ik die vraag weg?
Alvast bedankt
 
Was niet onhandig geweest als je ook had vermeld welk besturingssysteem er draait op je pc.
Ik zou de installatie/upgrade proberen via een andere manier:
Voor Vista: hier
Voor Vista 64-bit: hier
Voor XP: hier

Succes,

Tijs.
 
Tijs goedemiddag,
je hebt gelijk het was handiger geweest om te melden dat xp(sp3) op de pc draait.

Ik heb je link gebruikt en na installatie zie je dat er een vink wordt geplaatst achter;
downloaden
de computer controleren op schadelijke software.
Bij "IE8 installeren" wordt er een rood kruis gezet en er wordt aangeraden om een herstart te doen. Na herstart de melding om met Microsoft contact op te nemen.

Getracht om IE8 te verwijderen maar er staat geen IE8 in de softwarelijst(wel IE7). Getracht om IE8 via een door Microsoft voorgestelde alternatieve weg te verwijderen, dit lukt ook niet.

Kan ik IE7 verwijderen en terug installeren(= IE7 niet de standaard browser van XP, ga ik mezelf dan niet in de problemen helpen?).

alvast bedankt
 
Je laatstgenoemde actie heeft momenteel de meeste kans van slagen.
Download wél vantevoren de installatie-software (van danwel IE7, danwel IE8).
Ik zou ze zelf allebei bij de hand houden.

Installatie-software IE7: hier

Tijs.
 
Goedemiddag,
ik heb IE7 en IE8 op mijn bureaublad gezet en de favorieten van de 2 gebruikers geëxporteerd. Op de pc waar geen problemen zijn eerst succesvol geoefend.

Op deze pc is niet bepaald gelukt, IE7 staat wel op de softwarelijst maar is niet te verwijderen.
Bij het installeren van IE7 komt de melding dat er een nieuwere versie op staat en dat de installatie wordt gestopt.
Het installeren van IE8 blijft hetzelfde zoals genoemd in de vorige post.
Ik heb sfc /scannow gedaan, dit gaf het bekende probleem met de vraag van xp professional terwijl er xp home edition op staat, maar met de hulp van http://wap.helpmij.nl/forum/showthread.php/200948-SFC-scannow-herkent-win-xp-home-niet
er toch uitgekomen.
Met een sticky de map van internet explorer van de goede pc naar deze pc gezet(draait ook op xp sp3).
Al met al :(
IE doet het niet meer en internet nu via Firefox.
Weet er iemand raad?
ps; voor mij is format C geen optie. Ik zie dit vooral als een leermoment en ook anderen kunnen hier iets aan hebben.

alvast bedankt
 
Ik zie 1 mogelijkheid (met risico's dat het niet werkt): Je zou kunnen kijken of je met deze discussiedraad (specifiek "No Error Internet Explorer 8 NL v2.8.0 TrueAddon") via RVM_Integrator een XP installatie CD kunt maken, incl. installatie IE8, en die dan gebruiken bij een upgrade-installatie van XP (ook wel inplace installatie of reparatie-installatie genoemd). Algemene instructies RVM_Integrator: hier.

Ik ben niet van plan ben om een hele instructie te geven hoe zo'n CD te maken. Een discussiedraad waar ik daarop inga is posting #30 op deze discussiedraad.
PS: Als ik ervan uit mag gaan dat je een volledig werkende XP installatie-cd hebt (incl. herkenning van je harde schijven (in geval je SATA of RAID schijven gebruikt), dan kun je het best Sp3 'handmatig' installeren in de naar een map op de harddisk gekopieerde inhoud van die XP installatie-cd.
Daarna de RVM_Integrator gebruiken om het bovengenoemde add-on pack met IE8 te integreren.

Handmatige integratie Sp3:
1. Kopieer de inhoud van de XP Cd naar de map C:\XPCD
2. Integreer SP3
door het bestand WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe te downloaden naar de hoofmap van C:
Integreren d.m.v.: Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\XPCD

NB: Een recovery CD van XP werkt niet en kijk zeker na of op de te gebruiken XP CD een bestand WINNT.SIF in de i386 map staat. Zorg ervoor dat dat bestand wordt verwijderd uit de C:\XPCD\i386 map voordat je SP3 integreert, want anders zou het kunnen zijn dat (via instellingen in dat WINNT.SIF bestand) je harde schijf wordt geformatteerd tijdens de (herstel-)installatie van XP. Wél kun je kijken of de product key in het WINNT.SIF bestand staat, zodat je die tijdens de herstelinstallatie kunt gebruiken als installatiecode van XP. Andere manieren om de product key te achterhalen zijn: Kijken op de XP sticker op je PC en het gebruik van (bijv.) de instructies m.b.t. keyfinder-pe of jellybean keyfinder in deze discussiedraad.

Geef daarna C:\XPCD op als bronmap in de RVM Integrator. (Eerste keuzevak in tabblad Main). Geef in Choose AddonPacks op dezelfde Main pagina aan het gedownloade NoError_IE8_WinXPSP3_v2.8.0_AddOn_NLD.7z bestand.
Let op: Brand een installatie-CD, ga niet aan de slag met XP upgraden/repareren vanaf USB-stick, want de kans dat dat goed werkt is heel klein (uit eigen ervaring...)

Ik kan niet garanderen dat je de juiste XP CD hebt, niet dat je de juiste XP Product Key ("CD-code") hebt, niet dat het gaat werken etc.

Andere optie zie ik zo snel niet. Hopelijk hebben anderen nog suggesties om de 'half-gelukte' upgrade van IE7 naar IE8 recht te trekken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs goedemorgen,
de pc is bij de computerboer, vrouwlief wilde niet dat ik dit ging uitvoeren omdat ze het risico te groot vindt dat er foto's/ filmpjes verdwijnen. De computerboer vermoedt dat er iets met de map Windows niet in orde is.
wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Tsja, het probleem lijkt er in te zitten dat je met een half-afgemaakte installatie van IE8 rondloopt, nu.

En ja, het is zeer aannemelijk dat daarbij bestanden uit de Windows map betrokken zijn vanwege de integratie van IE in Windows. Ik bedoel dan vooral de .dll bestanden in de \Windows\System32 map.

Hopelijk kan de technicus er wat mee. Hij heeft in ieder geval een suggestie van mijn kant (zie mijn vorige posting), mocht hij werkelijk geen idee hebben hoe het aan te gaan pakken. Natuurlijk mag hij daar pas mee beginnen als hij een volledige kopie heeft gemaakt van de C: schijf van je computer (zodat hij de huidige situatie exact kan terugzetten als het misgaat) én de foto's, documenten etc. apart al ergens gebackupped heeft.

Tijs.
 
Nou,
de pc is terug maar vrolijk worden we er niet van.:confused::(
De pc-boer zegt dat Windows op de D-schijf stond toen hij de pc kreeg( vreemd want ik heb nog nooit een partition prog gebruikt). Normaal staat dat op de C-schijf, nu op de E-schijf. De pc- boer zegt dat Windows zelf alle partitiesbenamingen heeft veranderd.
Diverse programma's zijn weg......
De foto's, films en games zijn er nog(is nog een pluspunt).
Ik denk erover om een externe harde schijf te kopen, alle bestanden over te zetten en maar formateren. En dan de partities opnieuw aanmaken.

Als ik dit doe,
moet ik dan eerst de partities aanmaken(welk gratis programma kan ik gebruiken?),formateren en dan opnieuw installeren?
Of.....
Windows willen we op de C-schijf zetten en de PC heeft 2 harde schijven(200gb en 500gb).
 
Ben je mooi klaar mee. Ik kan van hieruit natuurlijk niet bepalen wat de pc-boer gedaan heeft, maar in de registry staan de identificaties van de partities én hun schijfletters, dus dáár had die kerel naar moeten kijken. Hij had daar de evt. gehusselde identificaties weer recht moeten kunnen breien, maar het stond goed toen je het apparaat wegbracht, dus vraag ik me af wat hij in godsnaam gedaan heeft...
Het zou bijv. kunnen zijn dat hij geen rekening heeft gehouden met een aanwezige card-reader, die er vaak voor zorgt dat bij herinstallatie de schijfletters 'opschuiven'. Normaal gesproken trek ik die card-readers altijd los vóór herinstallatie, zodat ik gewoon op C: kan installeren. Na de installatie van XP sluit ik die card-readers dan weer aan.
Als je geïnteresseerd bent m.b.t. de lokatie/aanduiding van partities in XP:
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
De partitie-indeling (+ bijbehorende schijfletters) staat dan in
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
[Je moet daar nu niet in gaan knoeien. Het is alleen achtergrondinformatie voor je.]

Partitie-aanduidingen op je pc had de pc-boer moeten kunnen rechttrekken via opstarten van een live-cd, zoals Hiren's boot cd of BartPE en dan registry-aanpassingen doen en evt. een andere partititie opstartbaar maken etc.

Goed, nu terug naar de huidige situatie:
Als ik het goed begrepen heb heeft de pc-boer XP opnieuw geïnstalleerd. Daardoor werken inderdaad de meeste geïnstalleerde programma's niet meer. Is dat niet de correcte weergave, dan de opties hieronder negeren en me nog een keer precies uitleggen wat nú de situatie is.

Je hebt dus 2 opties:
a. De programma's opnieuw installeren, met XP (en de Program Files map) op E:
b. XP zélf opnieuw installeren (na het maken van een backup van de gebruikersbestanden op externe harde schijf). In principe krijg je alle opties in beeld tijdens de installatie (dus op welke partitie etc. je het wilt installeren, je kunt ook partities verwijderen en opnieuw aanmaken etc.)

Persoonlijk zou ik optie b. niet doen als je niet zeker bent van je zaak. Beter om optie a. te gebruiken, zéker als je zelf niet goed weet wat de gevolgen zijn van herinstallatie van XP.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond,
de pc-boer heeft gratis de pc weer in orde gemaakt, wat programma's zijn verloren gegaan( maar heb ze inmiddels weer terug gezet). de pc draait weer als vanouds:D.
Ik heb een externe harde schijf gekocht en een back-up van de C-partitie gemaakt. Als er in de toekomst weer problemen zijn kan ik het terugzetten.

Tijs dank je wel voor je adviezen:thumb:
 
Graag gedaan. Het was een interessante discussiedraad! :)

Mooi dat de pc-boer zijn werk alsnog goed heeft afgemaakt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan