welke ingang voor sata

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjohnboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
ik heb een nieuw moederbord een m2n32sli die is voorzien van 6 sata ingangen maar er zit nog eentje bovenin het moederbord volgens het boekje een sata raid silicon... en er staat iets bij van ready to go welke moet ik nou gebruiken ik wil 3 sata schijven van 200 gig erin zetten.... en moet ik er een op master zetten om vista erop te zetten? ik heb 3x maxtor s-ata (diamondmax10) er staat op de site iets van delay spin en force 150 wat betekend dat? alvast bedankt voor jullie hulp...

Laatst bewerkt:
Gewoon 1 van die 6 gebruiken, die SI is b.v. voor een hotswap schijf, of om op te nemen in een raid configuratie.

Wel een driverdisk aanmaken, voor de nVidia controller, voor SATA of RAID, en met F6 en die flop met drivers, deze laden, heb je geen flop, dan zul je een XP SP2 moeten slipstreamen, met die drivers.

Delay spin, dan wordt de schijf even tegengehouden met opstarten, voor als je veel schijven hebt, en de voeding plat gaat, als ze allemaal tegelijk opstarten.

Force 150, voor het forceren naar SATA1,5gb/s, als je chipset dat ook is, en de schijf wil niet worden herkent.

Gewoon 1 van die 6 gebruiken, die SI is b.v. voor een hotswap schijf, of om op te nemen in een raid configuratie.

Wel een driverdisk aanmaken, voor de nVidia controller, voor SATA of RAID, en met F6 en die flop met drivers, deze laden, heb je geen flop, dan zul je een XP SP2 moeten slipstreamen, met die drivers.

Delay spin, dan wordt de schijf even tegengehouden met opstarten, voor als je veel schijven hebt, en de voeding plat gaat, als ze allemaal tegelijk opstarten.

Force 150, voor het forceren naar SATA1,5gb/s, als je chipset dat ook is, en de schijf wil niet worden herkent.

dus als ik het goed begrijp die jumper gewoon laten zitten waar die nou op staat ik hoef geen op master te zetten?? ik heb ook begrepen dat vista geen opstart disk nodig heeft voor sata te herkennen klopt dat???

Meestal klopt dat, had ik even overheen gelezen, Vista heeft universele SATA drivers onboard.

Die jumper is om van 3gb/s naar 1,5gb/s te gaan, als de schijf niet wil werken, vooral met die nVidia drivers, en XP een probleem, maar laat hem eerst zo staan, zie je het vanzelf, toch.

Meestal klopt dat, had ik even overheen gelezen, Vista heeft universele SATA drivers onboard.

Die jumper is om van 3gb/s naar 1,5gb/s te gaan, als de schijf niet wil werken, vooral met die nVidia drivers, en XP een probleem, maar laat hem eerst zo staan, zie je het vanzelf, toch.

ja klopt heb ik ook gehoord dat vista dat onboard heeft... mijn mobo ondersteund 3.0gb dus moet goed zijn denk ik zo... en die jumper zat er al in dus zitten laten dan maar en gewoon inpluggen die handel... alvast bedankt voor je goeie antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan