welke internet is stabiel?(ik wil andere provider)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
ik heb nu 5 jaar lang internet en van @home en bijna nooit problemen mee gehad (1 keer de modem kapot) maar nu is @home gefuseerd en is ziggo geworden en heb elke dag wel minstens 5 keer dat internet weg is heel vervelend en ik moet steeds me modem + router resetten om weer internet te hebben. ik las op teletekst dat je nu gemakkelijk van ziggo af kan komen en wou ik een andere provider maar ik heb niet zoveel verstand van de mbit per sec enzo dus welke internet provider heeft stabile internet?
ik had eerst internet soms van @home download snelheid 200 kb/sec en kost 20 euro ik zou graag zoiets weer hebben het liefst met snellere download snelheid:o want ik download nogal veel

mvg,
kvbmaster

Tot u spreekt een user die de afgelopen jaren heeft gehad:

0. Casema kabel
1. KPN MX-stream ADSL
2. HCC-net ADSL
3. Speedlinq ADSL
4. Orange ADSL
99. Tele2 ADSL

0. stabiel (zelden storing)
1. stabiel (zelden storing) bestaat alleen niet meer
2. stabiel (zelden storing) bestaat niet meer en is inmiddels overgenomen door XS4all (over laatste kan ik niets zeggen)
3. niet stabiel, véél storingen en zéér dure helpdesk. (zeer goedkoop abbo)
4. stabiel (nog géén storing gehad en heb 'm inmiddels al vanaf september 2007) en relatief goedkoop.
99. alvorens besloten tot Orange, heel even Tele2 overwogen, maar de stumpers konden een paar heel simpele vragen over mijn homevox i.s.m. ADSL van hen niet beantwoorden, derhalve géén Tele2 genomen.

Laatst bewerkt:
Je denkt toch niet dat vanaf het moment dat @home Ziggo is geworden, ze gelijk de kwaliteit van de internet-verbinding verminderd hebben??
Daar ligt dat heus niet aan hoor, zeker niet omdat je zegt dat resetten van je router het probleem oplost.

Mijn Casema is ook Ziggo geworden en behalve de naam is er niets veranderd en is de verbinding gewoon zoals ie was!

Aanvulling: Orange is overgenomen / zit in de laatste fase van een overname door het Duitse Telecom (ja idd. die "paarse" club van de duitse "Ulli", de wielrenner die maar niet van Armstrong kon winnen en steeds 2e werd)

Aanvulling: Orange is overgenomen / zit in de laatste fase van een overname door het Duitse Telecom (ja idd. die "paarse" club van de duitse "Ulli", de wielrenner die maar niet van Armstrong kon winnen en steeds 2e werd)

off-topic: De een wat meer doping toch dan de ander...

@mrmusic: ik was al van plan om bij @home weg te gaan maar dat moet een enorm gedoe zijn om ervanaf te komen en las dat het nu heel makkelijk moet gaan dus wou ik nu internet opzeggen

@pasja: ik kijk even hoe snel die internet providers zijn

hoeveel kb per sec is de download snelheid van 20 Mbit/s? of is dat wat anders

Laten we het anders zeggen: een heleboel providers "schermen" met 20 Mbit/s.

Om dit simpel te vertalen naar tekst die jij en ik begrijpen, betekent het dat met aftrek van centrale afstand / verlies aan transmissie, etc. etc. etc. je bij zo'n abbo mag rekenen op een max. netto snelheid van 1000 tot 2000 Kb/s, oftewel minimaal 5x zoveel als je nu hebt.

Het grote verschil in 1000 tot 2000 zit in een heleboel factoren, waaronder de afstand tot de centrale.

[edit] daar ik dagelijks achter de pc zit en zodoende dus elk storinkje in de ADSL verbinding opmerk / ondervind, ben ik inmiddels een fan voor het leven geworden van Orange. 0,0 (!!!) ADSL storingen in 9 maanden, ik vind het een "wonder". [end edit]

Laatst bewerkt:
dat is dan wel snel ik heb nu volgensmij 10mbit/s als goed is maar is die van planet internet ook stabiel? daar betaal je voor 26,50 per maand en heb je 1,5 mb per seconde en die 7 euro extra per maan en dan heb ik ongeveer 7 keer zosnel internet:shocked: klopt dat wel?
want ik vind dat ze het allemaal zo moeilijk neerzetten de ene zet het erneer in 10000kbit/sec en dat moet dan nog weer delen door 8 en de ander weer in kb.sec en dan weer in mb:confused: volgensmij wille ze je gewoon voor de gek houden maar ik kan het mis hebben:P

Ik denk dat je duivels moet uiktijken. Die 1,5 mb per seconde betekent denk ik (netto) 160 Kb/s en dan zou je er dus op achteruit gaan. Daarnaast staat Planet nu niet direct te boek als goedkopere ISP.

dan is het maar goed dat ik het even aan jullie vraag want eropachteruit wil ik absoluut niet:o

Wacht even:

als Planet in zijn advertenties heeft staan:
15 Mbit/s
dán mag je rekenen op een netto snelheid van 700 tot 1600 Kb/s en dát is een substantiële verbetering van 300% tot 800% t.o.v. je huidige snelheid.

dus eigelijk heb een paar jaar laatste 2 ongeveer meer betaald terwijl ik sneller kan krijgen voor bijna hetzelfde geld?

Dat blijf je toch houden, of je moet elk jaar hoppen van provider naar provider. Vergelijk het maar met de aanschaf van een PC:
vandaag betaal je voor een pc met bepaalde hardware 1500 €, over een jaar heb je een oneindig veel snellere pc voor hetzelfde geld.

Voorstel: voer je postcode in op de site van de ADSL winkel en vertel ons eens naar welk abbo je interesse uitgaat. Wij gaan er dan wel op schieten en de conclusie(s) mag je zelf trekken.

ps. houd je voorkeur svp beperkt tot een stuk of 2 a 3, anders zitten we "tijden" te puzzelen / vergelijken. ;) :D

Laatst bewerkt:
poeh dan krijg ik een hele lijst met van allerlij soorten provider:confused:
daar word ik niet echt wijzer van:P
ik weet niet of je er wat aan hebt maar je mag zelf wel even kijken
mijn postcode is 7822 JK en huisnummer 4
ik zie ook allemaal prijzen van 15 euro met telefoon enzo staan maar ik wil van ongeveer 20 euro per maand en zonder telefoon (ik gebruik alleen mobiele telefoon:P veel handiger vind ik)

Ik zei al dat ik Orange fan ben geworden, daarom bekijk het abbo van 15 euro (netto snelheid 350 tot 500 Kb/s) of die van 15 euro -na een jaar 23,95- (snelheid 1000 tot 1600 Kb/s.)

Maar...... je krijgt vast wel meer / andere adviezen.

Alice Easy Tele2 ADSL 20 MB Orange ADSL Extra
€ 19,90 € 18,95 € 15,00
20480/1024 Kb 20480/1024 Kb 20480/1024 Kb

http://www.adslwinkel.nl/default.as...114059&id=114028&vergelijk.x=57&vergelijk.y=2

en is dan die van tele 2 de beste keuze? want die van orange word na het eerste duurder:P of is orange betrouwbaarder?

en ik zie bij tele 2 een gratis draadloze modem maar zit die modem er extra bij? want ik heb overal internet kabels liggen naar 4 pc's toe en ik heb geen zin om over zoon draadloos internet ding voor te kopen:P

Ik ben ook blij met mijn orange verbinding.
Op een paar uur na in 1,5 jaar geen storing gehad.

dan word mijn keuze dan ook orange denkik:P en af en toe een storing vind ik niet zo ramp daar heb je met elke provider last van:P (zolang het maar 's nachts is die storing)

Serieus en nu even objectief, (voor zover mogelijk) van de providers die ik heb gehad, is Orange de meest stabiele. Ik heb het geluk nog nooit ook maar 1 minuut storing gehad te hebben (en m'n machine is altijd online als ik thuis ben) en dat, zoals ik al schreef, al 9 maanden lang.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan