Welke internetkaart kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenJDOG

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2011
Hallo,
Ik heb een hp pavilion 763.nl (computer) en een eminent em-4558 (draadloze router).
De router kan 10/100mbps aan, maar de netwerkkaart in mijn computer standaard 56kbps.
Bij mijn weten is die netwerkkaart nooit vervangen, maar ik haal nu volgens speedtest.net 2.6mbps download en 0.4mbps upload.
Dat is nog steeds ver onder de 10/100 wat mijn router aankan.
Om mijn internetsnelheid te verhogen kan ik denk ik het beste een nieuwe internetkaart voor mijn computer kopen. (is dat ook zo?)
Maar nu is de vraag welke internetkaart kan ik hier het beste voor kopen, met aansluitingen ed.?

Alvast bedankt
~Jeroen

10/100 is bedraad.
56 is draadloos.
maar wat geeft de router draadloos af?

De hp Pavilion 763 heeft standaard een 10/100Base-T netwerkkaart.
De 56 kbps waar je het over hebt zou de snelheid van een modem kunnen zijn waar Fred Flintstone nog mee werkte.
Je netwerkkaart is dus best in orde, maar is die PC draadloos of bedraad met het netwerk verbonden?
En welk internet abonnement heb je bij welke provider?

Edit:
Ik zie net dat die PC inderdaad ook standaard een 56K modem aan boord heeft.
Je zit toch niet nog via een inbel verbinding op het internet???

Laatst bewerkt:
Idk wat een inbel verbinding is...

Ik heb, in tegenstelling tot wat ik hierboven zij wel een vaste kabel lopen tussen pc en router.
Als ik (via windows xp) bij mijn verbindingen kijk, kan ik rechts klikken op Lan-verbinding. Bij Status staat Snelheid: 100Mbps
Dus er komt denk ik wel 100Mbps aan in mijn pc via de kabel, maar op speedtest.net staat dat ik 2.6 upload en 0.4 download...
Misschien dus ergens een instelling op de pc?

Maar heb je het dan over 2,6 mbps of Mbps?
En welk internet abonnement heb je bij welke provider?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan