welke internetsecurity?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marigeer

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2005
Beste mensen,

Ik heb bij het opstarten van windows, altijd een lange wachttijd, namelijk Northon internetsecurity duurt altijd het langst voordat deze geheel is geladen, ligt dat aan Northon of heeft dat nog andere oorzaken? en als dat aan Northon ligt, is er dan een andere security die sneller werkt vooral met opstarten dus?

Met vreindelijke groet
Marigeer.

P.s er heeft gisteren nog een Babs zich aangemeld via mijn e mail, maar ik heb deze niet geopend, omdat ik niet verdere bijz. kon zien, en ik niet geheel gerust daarover was, dus mijn excuses, als dat toch iemand van het forum was.

Norton laadt idd niet zo snel en is heel zwaar voor je systeem.
Ik zou je zonealarm aanbevelen. Dit is een freeware programma. Je kan het mbv google vinde.

Simon

Zone Alarm

Beste Simon,
Alleerst bedankt voor je reactie.

Zone alarm, dat Programma ken ik niet, maar is dat ook een complete internet security, dus niet alleen firewall, maar ook anti spam anti virus etc, allemaal onderdelen die Northon dus wel in huis heeft vandaar ook dat zware.

Ik dacht namelijk dat Mc affee net iets minder zwaar is maar toch hetzelfde in huis heeft als Northon, en een freeware versie is toch meestal niet zo uitgebreid?

dus nogmaals bedankt maar ik wacht nog even op meerder reacties.

Groetjes Marigeer

Ik heb enkele jaren Mcafee gehad, was er niet ontevreden over. Doch ik ben overgestapt naar NOD32. Deze bevalt, mij tenminste, 100% beter. Als antispyware heb ik die van Microsoft, maar daar zijn natuurlijk ook alternatieven voor.

Zonealarm gratis is alleen een firewall.

Zonealarm heeft echter ook een securety suite. Hierin zit een totale internetbeveiliging dus ook virusscanner.

Ik zelf gebruik Panda, die is ook vrij snel.

Mc Affee

Bedankt beste dingeman,

Mc affee is deze sneller met opstarten dan Northon, en minder zwaar, waar was je precies over tevreden?

En waar kan ik anti spy vinden op microsoft?

Maar Ik begrijp niet helemaal waarom er niet gewoon een goede spyware programma is die gewoon alles doet.

vaak komt het een met het ander in botsing, waardoor er allerlei problemen ontstaan.

Hoop dat er toch nog eens iemand komt met 1 spyware programma dat wekt alleen met zichzelf en gewoon goed is.

Groetjes Marigeer.

Het is bekend dat de NIS een zware jongen is. Mijn advies zou zijn deze eerst 'op' te maken (is nu toch zonde deze te verwijderen) en dan te kiezen voor de gratis versie van ZoneAlarm firewall en vervolgens een gratis Antivirus, zoals AVG, Avast of Antivir. *klik* Voor spam zou je eventueel Mailwasher kunnen gebruiken. http://www.mailwasher.net/ Mogelijk heeft je provider ook die mogelijkheid alhoewel je daar niet volledig op kan/moet vertrouwen.

Antispywareinfo: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=55

O ja, Over NOD32 ben ik dus als antivirusprogramma, zeeeeer tevreden. En over microsoft voor spyware ook.

Zone Alarm Pro
Avast
Ad Aware
Spybot Search and Destroy
Spywareblaster en Guard.

Tot zover mijn beveiliging;)

Opstarttijd 1.14 op een P4 2.0 met 512 MB.

Antwoord Raymond Bos

Beste Raymond,

bedoel je 1.14 minuut en 14 seconden?

moet haast wel he,

Bedankt voor je reactie, maar wat heb je veel anti spy!

Gaat dat allemaal goed samenwerken? en welke versies gebruik je?

Dan ga ik ze mischien ook wel downloaden.

Groetjes Marigeer

Zone Alarm
Ad Aware
Spybot Search and Destroy
Spywareblaster
Spyware Guard
CWShredder
CCleaner
Ewido (niet gratis)
NORTON 2004 (niet gratis)

Opstart tijd 2.08

Re: Antwoord Raymond Bos

Geplaatst door marigeer
Beste Raymond,

bedoel je 1.14 minuut en 14 seconden?

moet haast wel he,

Bedankt voor je reactie, maar wat heb je veel anti spy!

Gaat dat allemaal goed samenwerken? en welke versies gebruik je?

Dan ga ik ze mischien ook wel downloaden.

Groetjes Marigeer

Werkt prima. Ad Aware en Spybot Search and Destroy zijn niet Real time dus die lopen alekaar niet in de weg. Spywareblaster draait helemaal niet maar past je register enigzins aan. Alleen Spywareguard draait realtime en natuurlijk Avast en Zone Alarm.

Kaspersky

Bedankt Bandit voor je ractie.

Heeft iemand wel eens gehoord van kaspersky?

Ook een internet secur. en een virus en spyware ineen pakket.

Kijk op de site van www.kaspersky.nl

Gegroet U allen

Marigeer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan