Welke IP camera is het beste om aan te schaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Als eerste mijn excuses als deze vraag niet hier thuis hoort, maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.

Ik heb een Synology DS414 NAS en ik wil graag een aantal IP camera's aanschaffen.
Alleen de keuze is nogal uitgebreid, en ik hoopte hier hulp te kunnen vinden over welke ik het beste zou kunnen nemen.

Ik ben op zoek naar een IP camera die WiFi heeft, die je (met je telefoon bijvoorbeeld) kan draaien en nachtopnames kan maken. Mijn budget is zo ongeveer 100 euro voor 1 camera, maar wil er hoogstens 140 euro per camera aan uitgeven.

Heeft iemand een advies voor mij? Alvast bedankt!

dat wat jij wilt valt binnen deze prijsklasse. -> klik <-
Let op zijn cameras voor binnen.
Hier een leuke site klik in de balk op ip-camera en er komt een drop-down menu met merken. -> klik <-
en zelf heb ik deze hangen, is wel met PoE en is niet draaibaar. -> klik <-

en ik gebruik een synology ds215

en wifi is niet nodig om te kunnen draaien enz. dat doe je met de software van de nas.
Let op dat je per camera een licentie van synology nodig hebt.
Die kun je per stuk of per pack van vier kopen.

Laatst bewerkt:
Nee ik snap inderdaad dat wifi niet nodig is om te draaien, maar ik bedoelde er mee dat ik geen Poe ga gebruiken :)
Maar ik zal is kijken naar je links. Is de beeldkwaliteit van foscam goed? Want daar maak ik me "zorgen" om met camera's van rond de 60-70 euro.

Edit: iets verder gekeken dan m'n neus lang is en zit eigenlijk te twijfelen tussen die van 149,90 en die van 96,90. Het inzoomen lijkt me wel interessant, maar of dat mij nou 50 euro waard is...
Overigens, waar kan je de licenties aanschaffen van de cameras?
En moet ik er per se 4 kopen als ik in de toekomst ga uitbreiden, of kan je dat per keer kopen?

Laatst bewerkt:
per stuk zijn de licenties te koop.
En per pack van vier licenties te koop.

ik koop de spullen bij mobile-harddisk.nl even iets naar beneden scrollen.
Wil je even naar een beeld van een foscam kijken mail mij. puppie[at]helpmij.nl
Dan geef ik je even een tijdelijke inlog van een camera van 89 euro.

Ik heb een aantal reviews gezocht en ik heb er wel 1 gevonden die ik binnenkort aanschaf. De Foscam FI90831P voldoet aan mijn vereisten en heeft een goede prijs!

Ik had nog een 2 laatste vragen, wat is een PIR-sensor precies? Is dat een sensor voor motion detection met Infraled?

En ik zou ook graag pushover berichten willen ontvangen op mijn (Android) telefoon. Is dat ook mogelijk op de 1 of andere manier?

pir leg je juist uit.

in de software van foscam zit de mogelijkheid voor dit soort berichten (push) of dat werkt weet ik niet.
Ik stel dat namelijk niet in omdat ik dan elke seconde een melding van 1 of andere camera krijg.

foscam-ip.jpg

Laatst bewerkt:
Oke, ik was namelijk in de war omdat de Foscam camera's motion detection hebben, maar geen PIR.
Dus als ik het goed begrijp is er alleen motion detection "overdag" om het zo even te noemen?

wat bedoel je met overdag.
zodra er detectie is kan er een melding gestuurd worden.
of begrijp ik je nu verkeer.
zie het plaatje in mijn vorige bericht.

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen.

De Foscam camera's hebben motion detection. Dus deze sturen een bericht oid als er beweging wordt waargenomen.

PIR detecteert motion met infrared. Maar houdt dit dan in dat de Foscam camera's (die geen PIR hebben) geen motion detection hebben als infraled aan staat?

Oke, ik zal hier is mijn vraag stellen. Ik wil je in ieder geval bedanken voor je hulp, ik ben weer wat wijzer geworden!

pb-2016.jpg
beeld van een foscam camera.
graag gedaan.
en ik heb net de RS815 synology besteld, deze kan 16 camera's bedienen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan