Welke is sneller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Het gaat om een laptop die zomaar gebruikt wordt om te internetten en verder niets bijzonders.
Ik weet niet precies wat snelheid inhoudt tov. intern geheugen.

Een ACER P628G64MNK met intern geheugen van 8192 MB met Intel Pentium P6200 17.3 inch en een
HEWLETT PACKARD G6-1320ED met intern geheugen van 4096 MB met Intel Core i5-2450 met 15.6 inch

Is er iemand die advies heeft?
 
Je acer link gaat toch echt naar een toshiba. Gebaseerd op de text gaat de HP sneller zijn.
 
Als die niet voor CAD, DTP of fotobewerking gebruikt wordt gewoon de goedkoopste.
Gebruik nog een IBM R31 met 512 mb voor Draftsight (autocad kloon), Corel photopaint en voor internet.
En op mijn top pc met een AMD Durion met 2 gyg intern draai ik ook nog creo elements (3d cad)
 
Om te internetten, maakt 8GB vs 4GB geen drol uit :)
Beide laptops zijn meer als voldoende.

En zoals hierboven al getypt wordt, de link is van een Toshiba. :)
 
De hp is dan sneller als je wilt internetten , deze heeft een i5 daarom.
4 gb of 8 gb ram maakt niks uit voor internet .

En btw de HP is van veeel betere kwaliteit dan de acer/packard bell
 
De hp is dan sneller als je wilt internetten , deze heeft een i5 daarom.
Al heb je een dikke octa core.. dat maakt het internetten niet sneller. Beetje rare speling maarja.
De CPU is geen bottleneck voor keuken huis en tuin gebruik. In beide gevallen niet.

On topic :):
Aangezien beide laptops de zelfde prijs hebben, zou ik ook voor de HP gaan.
Je hebt dan een sterkere CPU, maar iets minder opslag (500GB tov 640GB).
8GB geheugen voor alleen een beetje internetten is nergens goed voor. Dat gebruik je never nooit nie.
 
Ik zou voor de i5 gaan, deze is heeft een variable snelheid dus ook een variable warmte. Het merk is wat minder belangrijk 80% is toch hetzelfde, windows is altijd van Microsoft en Intel komt bij Intel vandaan.

Uit ervaring weet ik wel dat Acer niet moeilijk doet met garantie zolang het binnen 2 jaar is, Bij HP heb ik andere ervaringen.
Toch zou ik qua hardware in geval van dezelfde prijs voor de i5 zijn gegaan.
 
@ mukkel , ik kies niet de i5 voor de quad core maar omdat hij gewoon krachtiger en sneller is ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan