welke joystick aanschaffen voor pc gaming?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
game al jaren op pc (vooral fpshooters en race games) en zal altijd een pc klant blijven, voor mij geen consoles!! (gewoon persoonlijk, niets slechts over consoles hoor).

nu mn vraag;

er zijn pc games die geport zijn van console games en daarom slecht bestuurbaar zijn met de ASDW en pijltjes toetsen, er wordt dan ook aangeraden in die gevallen om een console joystick op de pc aan te sluiten.

dus ben ik eindelijk van plan er eentje aan te schaffen, enkel zit ik met de vraag; welke??
en, moet ik dan verschillende hebben, (xbox,PS etc) om iedere game te kunnnen spelen, of is eentje genoeg en werken ze allemaal zo'n beetje t zelfde?

graag hulp hierbij, anders moet ik zomaar lukraar eentje aanschaffen om dan erachter te komen dat ik een andere had moeten hebben.

alvast bedankt!!

leon

Tja,
racegames met een stuurwiel en alle andere met een joystick.
Lijkt me logisch :)

Colin McRae en DTM gaan prima met een stuurwiel en Flight Simulator bijvoorbeeld doe ik met de joystick.
Ook Black Hawk Down bijvoorbeeld, doe ik met de joystick.

Laatst bewerkt:
bedankt voor reageren,
en wauw, dat dat plastic xbox controler dingetje nog 34 euro kost!!!
allemachtig, had m rond e 15 a 20 geschat, wat al duur is eigenlijk, maar ok, maakt niet uit.

dacht zelf ook al aan die controler, zal eens kijken of ik m ergens in de buurt in een tweede hands zaakeje kan kopen. een zaakje bij mij in de buurt heeft een etalage vol met dergelijk tweedehands 'troep'.

over het racen en dat dat t beste met een stuurtje kan worden gedaan, dat dacht ik zelf ook al, noemde racen eigenlijk enkel als games die ik speel naast fpshooters. speel ze altijd met de pijltjes knoppen en dat bevalt me prima. zie me dus niet snel een stuurtje aanschaffen, omdat die toch best prijzig zijn, de goeie althans. en daarnaast speel ik niet zoveel racegames. denk dat ik 85% fpshooter en 15% race.

bedankt voor de antwoorden!!!

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan