Welke kaart e/o cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

dafje95

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Hallo,

Ik zoek een nieuwe videokaart, maar aangezien het aanbod kan ik zelf er geen uitkiezen.
Hij moet genoeg zijn om Skyrim/GTA IV/Saints Row/BF3 mee te kunnen spelen, op high/ultra. Mijn maximale budget is 200 euro(iets meer maakt niks uit, maar het liefste zo dicht mogelijk daarbij)). Welke kan ik het beste kiezen?
Zelf had ik http://tweakers.net/pricewatch/277825/xfx-hd-6870-1024-mb-ddr5-displayport-(hd-687a-zdfc).html#tab:info en http://tweakers.net/pricewatch/285343/sapphire-hd6950-dirt3-edition.html#tab:info (iets over budget) al gevonden.

Specs:
Core 2 Duo E4500 @ 2,20GHz
Nvidia Geforce 9800GT

Ook mijn processor is aan vervanging toe, ik heb nu een C2D E4500. Is het goedkoper om deze te vervangen met een C2Q of kan ik dan beter een i5/i7 kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste omdat de rest van mijn pc nog goed genoeg is.

Mvg Mike

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedkoper is het inderdaad om een c2q te kopen, echter zou ik gaan voor een i5/i7 omdat je anders investeerd in afgeschreven technologie (zoits als vista kopen wanneer 7 al ruime tijd uit is).

Bij het vervangen van de videokaart moet ook gekeken worden naar de voeding (tevens geld dit ook voor vervanging van de CPU), is je voeding wel krachtig genoeg?

Overigens gaat het je niet lukken om met een kaart van onder de 2 euro de games op "High & Ultra" te spelen. Zeker battlefield 3 niet :D
Je kan er overingens wel op gamen als je de settings wat lager zet.

Voeding was ik ook al achter dat ik een andere nodig had, en wat betreft de processor, ik heb geen geld om een heel nieuw systeem te kopen omdat ik dan een nieuw moederbord moet, nieuw geheugen, etc. Ik wil mijn c2d graag vervangen omdat de meeste games quad core nodig hebben (GTA IV, Saints Row The Third) en ik heb die spellen wel, dus ik wil ze wel kunnen spelen, nu lagt alles keihard.

Maar de hoofdvraag was, welke videokaart zou je me aanraden?
Als ik daar nu eens antwoord op kreeg :P

Laatst bewerkt door een moderator:
de 6950 natuurlijk ,maar je cpu en je psu kunnen deze niet bijbenen.
Spaar even door en koop alles nieuw of eerst een psu en een gpu
Later kun je dan de cpu en mobo vervangen

Maar GtA4 heeft meer aan een betere cpu zoals je zelf al schreef
Je 9800gt kan dat spel wel aan - hoeveel geheugen heeft de kaart ?
Dus dan kun je beter een nieuw mobo met cpu kopen
Voor Battlefield is het verhaal anders ;als je dat met hoge instellingen wil spelen moet je alles vernieuwen

Laatst bewerkt:
wil je nog een beetje inbudget blijven dan is een AM3+ systeem van AMD ook prima die zijn iets zwakker dan een i5/i7 dat wel

CPU verwisselen

Hallo,

Ik heb op dit moment een core 2 duo (E4500 @2.20GHz) in mijn pc. Graag zou ik deze verwisselen met een core 2 quad (Q8400 @ 2.33Ghz). Ze zijn beide socket 775, dus betekent dat dat ik ze alleen maar even hoef te verwisselen, of moet ik meer aanpassen en past het uberhaupt wel :P

Mvg Mike

Hoi,
Je zal sowieso opnieuw moeten installeren.

Opnieuw installeren van b.v. windows is niet nodig, je verandert alleen de cpu niet het moederbord, en ja een core 2 quad gaat passen op dit bord, je zal in het ergste geval alleen even een bios update uit moeten voeren (voor dat je de cpu vervangt!).

Ik doe beide, maar omdat dit over de CPU verwisselen ging, en niet welke ik moest nemen dacht ik dat het beter was als ik hier een topic begon

Dat snap ik , maar nu heb je 2 topics lopen ,waar mensen je proberen te helpen .

Als je budget geen nieuw systeem toestaat kun je beter eerst een nieuwe cpu of beter een nieuw mobo met cpu en ram kopen en dan de rest vernieuwen
Je mobo is ook al oud.

Beide topics heb ik samengevoegd en gezet in sectie aankoop nieuw systeem/upgraden. Derhalve ook de titel aangepast.

Dan mijn laatste vraag:

Ik speel op een 40" LCD TV op 1920x1080, voldoet Deze Radeon HD6870 dan al, of kan ik dan beter deze HD6950 kopen? Deze is eigelijk buiten mijn budget, maar als het de moeite waard is koop ik liever een kaart die nog langer goed is.

Laatst bewerkt:
1080P(1920x1080) is prima voor allebij de kaarten, het ligt een beetje aan welk spel je speelt
voor BF3 heb je al snel de kracht van de HD6950 nodig

nee niet echt je gebruikt tog maar 1 scherm verder is de gpu chip bellangerijker dan het geheugen
in dit geval is de HD6950 krachtiger ook al heeft de HD6870 meer geheugen

de 2GB versie is alleen handig als je bijvoorbeeld 3 schermen wilt gebruiken in eyefinity
de kwaliteit van het beeld gaat er echter niet op vooruit je zit dan alsnog op high te spelen
terwijl de HD6950 op ultra kan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan