welke kaart is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Je kunt op deze pagina altijd kaarten vergelijken, in dit geval in het blauw die van jou:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=1057&model2=707&chart=318

De 8800GT die daarbij staat is wel OC: overclocked. Grafische chip werkt op 660MHz ipv. 600 en geheugen op 1900 ipv 1800 MHz.
Dus helaas weet ik niet of de standaard 8800GT die GTS ook zal verslaan. De GT staat in die tabel wel redelijk wat punten voor, dus zonder OC is de GT misschien ook al beter.

Overigens leiden jouw 2 links naar dezelfde pagina...

Laatst bewerkt:
de 8800gt is bijna net zo snel als een 8800gtx en veel sneller dan een 8800gts.
en is goedkoper dan een 8800gtx en een 8800gts.
en in sli is de 8800gt nog veel sneller dan een 8800gtx

Als je kijkt bij deze algemene game prestaties zie je van wel.
Die 8800GT in die test is wel overclocked, maar zonder overclocken zou hij zijn voorsprong toch wel behouden...

De 8800GT is gewoon een erg goede kaart, revolutionair zou je bijna zeggen ;)

Ik geloof dat hij erg goede prestaties levert door zijn nieuwe G92 chip, en door andere "architectuur" van de kaart. Vraag me niet wat dat precies inhoudt. Waarschijnlijk is die chip en die nieuwe architectuur veel goedkoper om te maken, en is hij daarom slechts de helft van de prijs van GTX, bijvoorbeeld.

De kaart is ook geschikt voor PCI-Express 2.0 "de nieuwe versie van de populaire interface die we voor het eerst zijn tegengekomen in de Intel X38 chipset. Dankzij PCI-Express 2.0 wordt de maximale doorvoersnelheid tussen videokaart en moederbord opgekrikt van 4 GB/s naar 8 GB/s."

Voor meer duidelijkheid kan je deze review lezen (9 pagina's, de benchmarks zijn minder interessant om te lezen dan de uitleg, maar wel leuk).
Zie ook de Engelse Wikipedia.

en hoe zit het met de warmte hij heeft niet zo'n grote koeler ? vergeleken met die duurdere varienten ?

Zoals je op de gegeven WIkipedia pagina kunt lezen, een enkele koeler:
It has a single-slot cooler as opposed to the double slot cooler on the 8800 GTS and GTX

Eerst was die ene koeler niet goed genoeg voor de kaart, maar dat hebben ze inmiddels veranderd.
Ook produceerd de nieuwe koeler veel minder geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan