Welke Kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Houtworm

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Deze vraag zal wel vaker gesteld zijn maarja we zijn nu weer iets verder met de tijd en dus ook weer andere prijzen /kaarten dus ik stel hem toch maar :)

Ik wil grag een nieuwe kaart kopen van het merk Nvidia (het liefst een Leadtek)
Ik heb echt geen id welke kaart er nu goed is dus als jullie mij wat tips zouden kunnen geven dan hoor ik dat graag,
Ik wil graag de komende tijd nog voorruit met de kaart die ik nu ga aanschaffen ik heb de rest ak geupdate dus dat zit wel goed alleen de videokaart is nog niks.
Ik speel veel games dus een goede videokaart is wel belangrijk is wel belangrijk.

*
AMD Athlon 2400+
Asus A7N8X
Nvidia Geforce 4 MX440 64MB
512 DDR PC2700
Windows 2000

Groeten Houtworm

Waarom een Nvidia?

Ati is op dit moment een betere keus.

Neem bijvoorbeeld een Ati Radeon 9500 pro. Kost ongeveer 200 euro.

Stukken sneller dan een Geforce 4 ti 4200.

Geplaatst door Houtworm
Ik wil grag een nieuwe kaart kopen van het merk Nvidia (het liefst een Leadtek)
Ik heb echt geen id welke kaart er nu goed is dus als jullie mij wat tips zouden kunnen geven dan hoor ik dat graag,
...
Ik speel veel games dus een goede videokaart is wel belangrijk is wel belangrijk.

Waarom wil je per se een Nvidia?
Er komt een nieuwe serie kaarten van Nvidia aan (met DX9 ondersteuning. De FX5200, 5600 en 5800 (ieder met een ultra variant) Voor prijzen even zoeken op www.tweakers.net/pricewatch

Omdat ik met Nvidia nog nooit problemen heb gehad en ik had een 9700 Pr0 maar deed het niet goed en dingen draaide niet goed , zal wel gefixt kunnen worden maar nee ik hou het bij Nvidia ook al is Ati nu de koploper in videokaarten.
En over die FX , die is nog niet leverbaar en veelste duur maar hij is wel goed dat ben ik met je eens :)
En die Geforce FX 5800 Ultra kaart is wel heel aantrekkelijk maar de rijs is weer minder aantrekkelijk :( en wanneer word die kaart verwacht eigenlijk?
en van wat ik als prijs zag , ik zat zelf te denken aan deze kaart :

http://www.leadtek.nl/pub/nl/gc/a280td.php

Ik zag in het forum dat iemand zei dat dit een opgefokte 4200 was :)
Maar dan wil ik eerst een grafiekje zien met die kaart erin en een 4200

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Houtworm
Omdat ik met Nvidia nog nooit problemen heb gehad en ik had een 9700 Pr0 maar deed het niet goed en dingen draaide niet goed , zal wel gefixt kunnen worden maar nee ik hou het bij Nvidia ook al is Ati nu de koploper in videokaarten.
...
Ik zag in het forum dat iemand zei dat dit een opgefokte 4200 was
ja er waren in het begin wat problemen met Radeons op AGP8x. De release was net iets te vroeg. Maar dat is voorbij.

De FX'en zijn totaal andere kaarten dan gf4's. Hele nieuwe chip erop. Dus die bewering is helemaal fout. Een 5200 is de opvolger van de GF4MX dus hij presteert net iets onder de 4200. Als vervanger voor de 4200 zul je naar een 5600 (ultra) of 5800 moeten kijken. En die zijn weer een stukkie duurder...

Grafiekje moet ik ff zoeken. Momentje. Kijk anders even op www.tomshardware.com Daar hebben ze de 5200 en 5600 getest tegenover de ATI's en een 4200.

Geplaatst door meelman

ja er waren in het begin wat problemen met Radeons op AGP8x. De release was net iets te vroeg. Maar dat is voorbij.

De FX'en zijn totaal andere kaarten dan gf4's. Hele nieuwe chip erop. Dus die bewering is helemaal fout. Een 5200 is de opvolger van de GF4MX dus hij presteert net iets onder de 4200. Als vervanger voor de 4200 zul je naar een 5600 (ultra) of 5800 moeten kijken. En die zijn weer een stukkie duurder...

IK wil geen MX kaart meer :) dus dan zou die 5200 al afvallen :)
maar wat denk je over die kaart die ik met een link had gepost?

Hey, ik moet je toch echt een ATi aanraden. ATi domineert de markt van de videokaarten op dit moment, en nVidia kan er niets tegenin brengen. De FX-serie presteert meestal slechter dan de 9700 Pro, maar het stroomverbruik is veel hoger. Meer stroomverbruik zorgt voor veel meer hitte, het gevolg is dat de FX een immense herrieconstructie nodig heeft om gekoeld te worden.

De Radeon 9500 Pro en 9700 hebben een erg goede prijs/prestatie-verhouding, daar zou ik dan ook voor gaan. Ook kom en binnenkort de 9800 en 9800 Pro uit, dan pas zal je merken hoe slecht de Geforce FX is.

Het fabeltje dat ATi voor problemen zorgt is oud hoor.. Helemaal op het begin waren er wat driverproblemen, maar die zijn al maanden geleden opgelost met nieuwe drivers. En ze lopen nu echt als zonnetjes met de nieuwe Catalyst-drivers.

En wat belangrijker is, de ATi-kaarten zijn dan nog een stuk goedkoper dan hun nVidia-concurrent. nVidia doet gewoon duidelijk onder op het gebied van videokaarten.. Over de nForce kunnen we daarentegen alleen maar positief zijn.

Geplaatst door Houtworm
IK wil geen MX kaart meer :) dus dan zou die 5200 al afvallen :)
maar wat denk je over die kaart die ik met een link had gepost?

Daar kan ik kort over zijn: Ik koop nooit meer een Leadtek en een ti4400 (want dat is het eigenlijk) is geldverspilling tegenover de ATi kaarten

Over die 5200 als mx: http://gear.ign.com/articles/389/389807p1.html?fromint=1
(Kijk even naar de ondertitel onder de kop)

In het verleden waren de MX-kaarten steeds een iets verbeterde voorganger, de Geforce 4 MX was bijvoorbeeld een verbeterde Geforce 2 Ti.

Echter, met de FX 5200 is dat niet meer zo, hij is wel degelijk gebaseerd op de Geforce FX-chip. Hij is wel redelijk voor het geld, maar je bent nog steeds véél beter af met een ATi-kaart.

Geplaatst door Steve
Hij is wel redelijk voor het geld, maar je bent nog steeds véél beter af met een ATi-kaart.
Ja precies. Hij is wel een stuk goedkoper. non-Ultra voor 110 geloof ik, maar die presteert weer als een MX460. Das nix dus.

Als blijkt dat een 5600Ultra heel gunstig geprijsd is, is dat misschien nog een alternatief voor ATi als je per se een Nvidia wil. Maar het zal nog wel even duren voordat die goed en wel op de markt is omdat ik weer geruchten heb gehoord van OEM's die massal 5600's inkopen (net als met de 9500pro)

Ja owke nu merk ik wel dat Steve echt een Ati probeert aan te smeren :P
Maar toch neem ik een Nvidia :)
IK zat te denken aan een Leadtek Geforce 4 Ti 4800

Dus wat vind je daarvan en niet weer over die Ati kaart beginnen ;)

Nee hoor, ik probeer je geen ATi aan te smeren, ik ben gewoon realistisch. Ik heb zelf trouwens een nVidia.

Wat ik van die Ti 4800 vind? Veel te duur voor wat het is. Hij presteert niet beter dan een 4600 (logisch, het is een 4600 met AGP 8x-ondersteuning). Het is een marketingskaartje.

Maar wees jij ook eens realistisch. Een Geforce 4 kopen zou ik zeker niet meer doen, die is nu al verouderd (heeft ook geen DX9 support etc), en de FX is te duur / luid en presteert niet genoeg.

Als je dan toch echt nVidia wilt, kan je wachten op de opvolger van de FX (codenaam NV35), maar dat zal ook nog een paar maanden duren, en uiteraard zal hij lekker duur zijn bij de introductie.

hmmz tja owke ik weet hierover wel genoeg , misschien toch spijt van dat ik die Radeon 9700 Pr0 weer terug heb gestuurd maarja :)
nu we hier toch in aan het praten zijn,
ik heb ook die kaart weggedaan omdat ik niet meer op me gewenste resolutie kan draaien met het gewenste aantal Hertz en dat kon ik met me vorige kaart wel , (die Geforce MX 440 64MB)
Nu heb ik dus die Geforce er weer in gedaan omdat ik die Ati terug gezonden heb maar nu kan ik opeens met deze Geforce ook niet meer naar de gewenste resolutie!
Ik kon het eerst wel voordat ik alles heb geupdate en nu neit meer wat is dit?

Dit heb ik nieuwe aangeschaft:

* Asus moederbord type A7N8X
* Processor AMD Athlon XP2400 (boxed: met koeler)
* Geheugen 512 MB DDR-SDRAM
* 80 GB van Maxtor (7200 toeren)

Heb overal van al de nieuwste drivers enzo maar niks , nu heb ik al helemaal spijt van dat ik die Ati heb terug gestuurd want het lag dus helemaal niet aan die Ati! :D maar aan iets anders.
Het kan ook niet aan de monitor liggen want voordat ik alles had geupgrade deed tie het gewoon goed.
Dus als ik waarschijnlijk een Geforce Ti 4800 zou nemen dan kan ik nog steeds niet op me gewenste resolutie draaien en dat wil ik wel want ik moet nu op 60 Hertz draaien en dat wil ik niet want krijg koppijn van :/

Nou wat heb je hier voor antwoord op :)

Houtworm

Laatst bewerkt:
Dan ligt het duidelijk niet aan je videokaart, inderdaad.. Ik denk de drivers van je monitor ofzo.

En had je geen A7N8X?

Misschien moet je de kaart er eens uithalen, contacten schoonblazen etc..

Wat belet je trouwens om een ATi te kopen?

owja dat moederbord is verkeerd :) moet idd een A7N8X zijn zal ff veranderen,

De drivers van me monitor zijn ook helemaal up to date dus daar kan het ook niet aan liggen , kan het niet aan het moederbord liggen ofzo?
Ik had een Ati gekocht omdat dat de beste kaart was (zag ik in benchmarks enzo) en omdat andere zeiden dat ik die moest kopen omdat die goed was.
alleen ik had er allemaal problemen mee en omdat ik bijna niks afweet van Computers heb ik hem dus terug gestuurd om een Nvidia te kopen (omdat ik met Nvidia nog nooit problemen heb gehad)
Heb de kaart er net nog uit gehad en goed schoongeblazen maar helpt niks , ik zal eens alles update van Windows...
Me geluid doet het ook wel maar aan het begin van het geluid eerst een raas van 1 seconden maar is erg irri.
Heb de onboard geluidskaart van me moederbord al uitgeschakeld en van me geluidskaart zelf alles al geupgrade dus dat is het ook niet

Ik heb windows nu up to date en me videokaart , en van me monitor en van me moederbord , kortom van alles is het nu up to date maar het werkt nog niet , er komt te staat op me monitor " Out Of Range"

dat betekend dus dat me monitor niet hoger kan?
Dat slaat eigenlijk nergens op omdat ik hem voordat ik me pc ging upgraden nog gewoon op hoge Hertz kon zetten met een hoge Resolutie.

Laatst bewerkt:
Dat kan toch niet als die het voordat ik alles had geupdate gewoon nog goed deed op 100 Hertz en 1280x960 ofzo.
het is trouwens een Iiyama LS702UT
Kan het aan de voeding liggen? dat is een 230Volt dacht ik..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan