welke kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

probetrotter

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hallo

Ik heb momenteel adsl-internet en ik wil overstappen naar kabel-internet. Aangezien ik 'n oude computer heb(pentiumII, 400Mhz.100Mhz frontside bus, 192Mb werkgeheugen) zit er geen netwerkkaart in die je nodig hebt voor kabel-internet.
Welke netwerkkaart heb ik nodig?
Zijn deze moeilijk te installeren en wat kosten ze ongeveer?

met vriendelijke groet

probetrotter:rolleyes:

Krijg je geen netwerkkaart bij het kabel abonnement?

Je kan er vaak via de provider 1 bij kopen, maar daar vragen ze een dom hoog bedrag voor. Veel van de helpmij-ers hebben ze in dozen van 50 stuks nog wel op zolder staan. Bij mij kun je er zo 1 afhalen voor 0 euro's. Ik heb namelijk ook een doos vol staan. Ik zou anders even bij wat kennissen of vrienden langsgaan om een 10/100 mbs ethernetkaart te vragen. Installeren is vaak geen probleem.Kaart in vrij slot steken en vastschroeven en pc opstarten. Kaart wordt veelal direkt herkend en geinstalleerd. Zeker als het een "bekende" kaart is van b.v. Intel. Anders even drivers downloaden van internet en installeren.

ik heb bij mij thuis ook nog wel een 10/100 PCI liggen, zelfs nog een 10mbit op ISA :D

netwerkkaarten

Het gaat over Win98. Aangezien mijn computer uit de 20e eeuw is (wanneer was de laatste 11stedentocht? :p) zijn er misschien maar 'n select aantal netwerk-of ethernetkaarten geschikt.
Ik heb begrepen dat Intel, NIC of PCI de beste dan wel de makkelijkste zijn om te installeren(voor 'n leek zoals ik dan tenminste :D ).

Intel kaartje, maakt niet uit welke. maar met een 10/100 mbs kun je uitstekend uit de voeten en "past" ook op jouw pc. zolang je een vrij pci slot hebt dan..

Re: netwerkkaarten

Geplaatst door probetrotter
Het gaat over Win98. Aangezien mijn computer uit de 20e eeuw is (wanneer was de laatste 11stedentocht? :p) zijn er misschien maar 'n select aantal netwerk-of ethernetkaarten geschikt.
Ik heb begrepen dat Intel, NIC of PCI de beste dan wel de makkelijkste zijn om te installeren(voor 'n leek zoals ik dan tenminste :D ).
even voor de duidelijkheid:

Intel is een "merk" van een ethernetkaart
NIC staat voor Network Interface Card oftewel het apparaat (ethernet/netwerkkkaart) zelf.
PCI staat voor Peripheral Component Interconnect en dat is het slot op je moederbord waar een ethernetkaart in kan.

Maar over het algemeen zijn ethernetkaarten altijd makkelijk installeren, je stopt em in je PC, je krijgt er meestal(nieuw) een diskette of cd-rom bij, die je soms niet eens nodig bent want meestal beschikt windows zelf al over de drivers, je stopt je netwerkkabel erin en het zou moeten werken. (na misschien een paar instellingen goed te hebben gezet)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan