Welke kaart?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mr32

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hoi allemaal,

Ik heb in mijn (nieuwe) pc een extra oude geluidskaart gestoken, puur voor de handigheid. Windows heeft hem altijd herkend, en kwam ook altijd keurig netjes met de juiste drivers aanzetten. Nu ik 64-bit draai (windows 7), zie ik hem niet meer terug in Windows Update. En daar komt nog bij dat ik begot niet weet wat voor en kaart het is.
Verder dan een Creative Soundblaster kom ik niet. Weet iemand hoe ik hier achter kan komen? Via het apparaat beheer wordt ik in ieder geval niet veel wijzer.

Het gaat trouwens om een PCI kaart.

Alvast bedankt,

mr32 :cool:

Het staat bij creative altijd op het kaartje zelf.
Zoals je al zegt pci, zal deze wel dusdanig op leeftijd zijn dat deze niet meer wordt ondersteund sinds vista, dus ook niet onder windows 7.

Probleem opgelost, het is een Creative Soundblaster PCI 128. Nu nog de drivers zien te installeren...

Volgende probleem :P: Ik heb de driver gevonden (uit 2002, alleen voor XP (32-bit natuurlijk)) en de setup werkt niet, ook niet met admin rechten en compatibiliteits dingen. Nu dacht ik ff slim te zijn door het setup bestand uit te pakken, en daarmee stoot ik op de driver bestanden. Wat moet ik daarmee doen?

Kijk eens in Apparatenbeheer.
Gele uitroepteken?
Zo ja, ga via bladeren naar de map met de drivers en kijk of win7 deze wilt installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan