Ja maar als ik die kabel er niet in hebt draait de pc alleen helemaal geen beeld of bios helemaal noppes. Dan maak ik toch geen kortsluiting en zonder een hdd of dvd drive krijg je toch wel minimaal die bios of niet dan? Kan het toch iets met voeding (PSU) zijn?
En zowieso laten we even terug gaan na de basis dit probleem is begonnen en toen had ik nog nooit mijn pc geopend dus de kabels kunnen niet verkeerd zitten ik heb alleen mijn PSU volledig eruit gehad.
Weten of kunnen is geen probleem ik heb best wel wat verstand van pc's maar lees mijn bovenstaande vraag eens want dan is jou opzicht handige antwoord niet van toepassing.
Kan het niet zijn dat de PSU kaduk is dat op het moment hij meer stroom vraagt dus als ik de kabel insteek hij het niet meer aankan? Of een probleem op het moederbord.
En zowieso laten we even terug gaan na de basis dit probleem is begonnen en toen had ik nog nooit mijn pc geopend dus de kabels kunnen niet verkeerd zitten ik heb alleen mijn PSU volledig eruit gehad.
Beste Tuup4, waarom men steeds op die SATAkabel hamert is ook daadwerkelijk een kabel die zowel naar de hardeschijf gaat, alswel de DVDspeler/brander.
kijk eens of de rode kabel die aan je hardeschijf hangt (dat ding waar WD op staat) aangesloten is op het moederbord, is dit niet het geval druk het uiteinde van de kabel dan op het moederbord, en wel in 1 van de 4 zwarte blokjes die je daar ziet, het liefst in SATA1 ...kijk er wel ff goed naar, dit kan maar op 1 manier!!
Doe ditzelfde met de DVDspeler/brander, en zet die op SATA2 ...
EDIT: Weet/lukt je het niet? Morgen met het ding naar de pc-boer (of handige buur) die heeft het zo gefixed!:thumb:
Weten of kunnen is geen probleem ik heb best wel wat verstand van pc's maar lees mijn bovenstaande vraag eens want dan is jou opzicht handige antwoord niet van toepassing.
Kan het niet zijn dat de PSU kaduk is dat op het moment hij meer stroom vraagt dus als ik de kabel insteek hij het niet meer aankan? Of een probleem op het moederbord.
Laatst bewerkt door een moderator: