welke kast (eisen staan in post)

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo iedereen,

Ik wil overstappen naar een nieuwe kast. Ik heb nu een gemodde antec 900-2 en die is wel mooi enzo, maar ik heb hem toch alweer een tijdje en die antec kasten zijn niet echt geschikt voor interne waterkoeling. (support tot een 120mm rad is niet genoeg)

Daarom wil ik nu aan jullie vragen of jullie mij kunnen helpen met het zoeken naar een nieuwe kast. Ik zal mijn budget en eisen hieronder zetten.

Budget: max 130 euro

eisen:
- plaats voor minimaal 1x 240mm rad liefst meer
- komt al met window of een strak sidepanel zodat ik er een window in kan modden.
- support voor een hd 6970 van 29cm
- ruimte om een tube reservoir en pomp kwijt te kunnen (hoeft niet perse, anders koop ik wel een bay reservoir)
- voldoende ruimte voor cablemanagement

alvast bedankt voor de hulp

dan heb je een full size tower nodig
klikerdeklik
de Haf X ondersteund tot en met 360mm radiators aan de boven kant van de kast
je zult de fan aan de bovenkant moeten verwijderen om de rad hier te plaatsen
en hij heeft een mooie window
hij koelt erg goed!
is wel 9 euro boven budget :o

Laatst bewerkt:
ziet er inderdaad goed uit. Moet ik even wat dingen opmeten of hij hier wel past :)

Ik dacht zelf eerst aan de tempest 410 elite van nzxt dit is een midtower maar hij heeft wel native support voor 240mm rad in een aparte ruimte van de kast. Alleen bij een midtower heb je niet veel ruimte om een tube res te monteren.

Ik zal eens naar de haf X kijken. De haf x is wel 2x zo duur als een tempest 410 elite :)

tjah maar tis ook een fulltower en die is helemaal ingericht voor water koeling hij heeft 3 water tubing holes
je kunt dus ook nog naar buiten toe met je water koeling
en er zit een 240mm fan die direct op het moedebord blaast vanaf het zij paneel
[video=youtube;jLFbjR97moM]http://www.youtube.com/watch?v=jLFbjR97moM[/video]
er zitten trouwens ook enorm wat dust filters bij deze kast :)

Laatst bewerkt:
maar toch weet je, een kameraad van mij heeft een haf 922. En dat uiterlijk.... ik weet niet, ik vind het gewoon een beetje te veel. Het ziet er zo allemaal een beetje als plastic speelgoed uit.

Maar ik zal zo even kijken hoe mijn budget deze kast zou toelaten, aangezien ik eigenlijk ook nog een SSD wil halen. (altijd nog een keer willen proberen of een sata-300 SSD nou echt al zo'n boost geeft)

heb zelf ook de HAF 922 en ziet er totaal niet uit als plastic maar gewoon metaal
dus snap niet waar je dat vandaan hebt gehaald...
het eenige plastic van die kast is de window de rest is gewoon metaal!

het is wel gewoon metaal maar zo voelt het niet als je er van afstand naar kijkt. Maar dat is natuurlijk gewoon mijn mening. Je houd ervan of je houd er niet van.

Misschien is de CM690 II wat voor jouw. hij kan maximaal Twee 240mm Radiatoren houden Eentje bovenin. en eentje onderin (waarvoor je wel een stuk van de HDD Cage moet weghalen)
er is niet echt ruimte voor een Reservoir maar dat kan je oplossen door een bay reservoir

product_detailed_image_3501_9363.jpg

die ziet er inderdaad ook wel nice uit.

Al vind ik de window kit die je er apart bij kunt kopen niet heel mooi. Maar ik ken wel mensen die voor mij een mooi windowtje kunnen maken.

Dus opties zijn tot nu toe:
- nzxt tempest 410 elite
- cm 690 II
- haf X

ps. Wat is het precieze verschil tussen de 690 II en de 690 II advanced? Want er zit wel een vrij groot prijs verschil in.

nieuwe mogelijkheden zijn welkom

het verschil tussen de advanced en standaard

•Advanced has 140mm fan in top, Basic only includes front 140mm and rear 120mm
•Advanced has HDD dock on the top
•Basic only has 2 tool-less 5.25" bays
•Advanced has a 2.5" adaptor
•Advanced has that funny GPU holder

of dat 20 euro verschil waard is moet je zelf weten

het zou de 20 euro wel waard zijn. Maar dan ga ik wel voor de witte editie.

ps. ik kijk net en ik vind de standaard witte versie niet zo mooi. Misschien zou ik dan betere een zwarte kunnen kopen en hem laten modden.

en heeft iemand ervaring met watercooling spullen. Ik wil een zwarte of witte case met dan oranje fans en watercooling erin.

Voor fans ga ik deze doen: http://azerty.nl/8-1088-277383/xigmatek-xlf-f1253-ventilatorh.html

Maar wat ik dan eigenlijk nog zoek is overige oranje spullen voor watercooling

Uv orange cooling vloeistof
Uv orange slangen
Uv orange cable sleeves

Weet iemand misschien waar ik deze kan halen? Het liefst in een Nederlandse winkel zodat ze niet uit het buitenland hoeven te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan