welke koeling voor i7-2600k?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
hallo,

ik ben op zoek naar een koeling voor mijn pc. het probleem is dat wanneer ik een stresstest draai de temperatuur van het systeem erg hoog ligt (uiteindelijk boven de 90 graden). dit is niet zo gek aangezien ik nog een stock koeling op de processor heb zitten, maar voor gaming en overclock doeleinden wil ik nu een nieuwe koeling erin zetten.

mijn vraag is: welke koeling zou ik het beste kunnen aanschaffen? ik wil eigenlijk een redelijk beeld krijgen van zowel water als air koeling, maar weet eigenlijk niet of er nou een verschil zit tussen hoe goed deze koelen (koelt de een beter dan de ander?), hoe sluit je zon waterkoeling nou aan? en welke air/waterkoeler zouden jullie mij aanraden?

ben zelf niet zo bekend met koelers dus ik hoop dat jullie mij wat moois kunnen aanraden (het mooist zou zijn als jullie mij zowel een air als waterkoeler kunnen aanraden zodat ik ook een redelijk oog op het prijsverschil heb).

mijn systeem:
http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=106099&systemid=4181

alvast bedankt voor de moeite!

je kunt kiezen voor de corsair h100 waterkoeling, want die koelt heel goed en is makkelijk te installeren.

Beste Prijs-koelprestatie verhouding is nog steeds de Scythe Mugen 2 (Rev. B), echter is deze nu helaas uit de handel aan het verdwijnen en worden er woekerprijzen voor gerekend (voorheen rond de 35 euro). Misschien dat je hier nog 2dehands aan kan komen?

Waterkoelers zijn over het algemeen een stuk duurder en koelen niet beter dan een goede luchtkoeler, als je tenminste een gesloten systeem bedoeld. Het enige voordeel van zo'n waterkoeler is dat je een klein blokje op je processor hebt zitten en een losse radiator hebt, iets wat mogelijk handiger te plaatsen is in je behuizing en niet tegen het geheugen aan kan komen.

Belangrijkste is: wat is je budget? aan de hand van je budget kunnen we dan de beste koeler kiezen die daar binnen past ;)

@k1pje, jij ook bedankt, hier schiet ik wat mee op. het budget maakt mij niet zo veel uit, hoe goedkoper hoe beter natuurlijk, maar als ik voor 100 euro mijn pc nagenoeg geluidloos kan maken en toch prima kan koelen, vind ik dat ook best. op zich is dit niet nodig, maar het hangt inderdaad een beetje af van de prijs/kwaliteit.

Laatst bewerkt:
De Mugen 3 is anders ook een prima keuze. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

bedankt allemaal,

ik heb inmiddels de mugen 3 aangeschaft (40 euro), de mugen 2 was nergens goedkoper te krijgen en de mugen 3 zag er naar mijn mening een stuk beter uit dan coolermaster modellen uit dezelfde prijsklasse.

vandaag nog even een stresstest gedraaid en kwam tegen de 90 graden aan met stock koeling, dus over een paar dagen weten we hoeveel zin die nieuw koeler heeft.

top koelertje. vandaag geinstalleerd en waar ik gister nog dik 90 graden haalde bij een stresstest kom ik nu niet boven de 60. lekker stil, alleen de montage was wel even raar aangezien er een hele berg troep bijzat die je niet nodig had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan