welke koppelstukje voor dvi ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

metalshell

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2012
hoi

ik heb hier verschillende koppelstukjes liggen voor de beelscherm die ik dan op de dvi kan aansluiten .

welke is nu het beste te gebruiken voor mijn game pc ?

ik heb er 1 met heel veel pinnetjes erin .
en ik heb er wat met weinig pinnetjes erin .

wat is het verschil tussen deze 2 soorten ?

Neem aan dat je vga(analoog, blauw 9 pins) en dvi(digitaal, wit) bedoeld?
Er bestaan idd verloopstukken van dvi naar vga.

Neem aan dat je vga(analoog, blauw 9 pins) en dvi(digitaal, wit) bedoeld?
Er bestaan idd verloopstukken van dvi naar vga.

Ik zou hier wel even aan toe willen voegen dat een verloop van DVI na VGA niet altijd 100% goed gaat. Zo heb ik ook twee systemen gehad waarbij het geen zuiver beeld was. Het probleem is, dat je een analoog signaal omzet na een digitaal signaal. Dat wilt niet altijd lukken.

Een oplossing hiervoor is:
- Een DVI kabel kopen
- Een HDMI kabel kopen

Ik weet niet wat voor scherm je hebt en wat voor grafischekaart je hebt. Het valt altijd te proberen natuurlijk, dat zeker ook eerst doen! Maar schrik niet wanneer het niet wilt lukken.

ik heb toch men bedenkingen bij je reactie je kan geen analoog omzetten naar digitaal in een stekker en dvi kan zowel analoog als digitaal zijn

voor de duidelijkheid

hdmi is digitaal
dvi is digitaal en analoog je hebt dvi digitaal,dvi analoog en bijde in 1 steker(op je pc heb je meestal beide )
vga is analoog

je kan een verloop gebruiken indien de bijde aansluitingen digitaal of analoog zijn

ik heb toch men bedenkingen bij je reactie je kan geen analoog omzetten naar digitaal in een stekker en dvi kan zowel analoog als digitaal zijn

voor de duidelijkheid

hdmi is digitaal
dvi is digitaal en analoog je hebt dvi digitaal,dvi analoog en bijde in 1 steker(op je pc heb je meestal beide )
vga is analoog

je kan een verloop gebruiken indien de bijde aansluitingen digitaal of analoog zijn

Het kan best werken, maar bij mij heeft het nooit gewerkt tot op de dag dat ik een DVI kabel kocht. Kreeg altijd strepen/vlage over mijn scherm. Meerdere malen de winkel gecontacteerd alles was opgestuurd, zowel monitor als grafische kaart. Maar alles bleek goed te werken, vervolgens heb ik dus een DVI kabel aangeschaft en toen waren de problemen uit de lucht.

Grafische kaart: 560gtx ti twin frozr
Monitor: BenQ GL2240

Maar probeer wel eerst met je tussenstukje. Als dit werkt voor jouw, is er geen probleem! Maar dat is mijn ervaring met een tussenstukje.

normaal gezien moet het werken ik heb al veel pc s in elkaar gezet of gerepareerd en ik gebruik bijna altijd een verloop nooit problemen me gehad

ok het is me duidelijk .

ik heb dus een p2250 scherm en daar heb ik een kabel in zitten die in de rgb-in zit
en die gaat naar de computer met zen dvi koppelstuk eraan en die gaat in de hd 7950 saphire videokaart , zit maar 1 aansluiting op de videokaart 1waar je met een gewone stekker kunt werken , verder zit er een hdmi uitgang op .
maar ik gebruik dus die dvi wit achtige aansluiting (groter dan de normale vga aansluiting zeg maar ) .

weet zo de namen allemaal er niet van .

dus als ik het goed begrijp werkt het niet zoals ik het nu heb , vandaar ook de rare strepen zeker die ik krijg tijdens het spelen van games ?

want op de laptop werk die scherm goed zonder strepen tijdens spelen en op de televisie werkt die goed zonder strepen , en die zijn alle 2 met de normale vga aansluiting ,dus zeg maar rgb aansluiting die op de scherm zit .
denk dan ook dat ik de probleem van mijn videokaart ook meteen heb verholpen nu ik dit zo lees .

Laatst bewerkt:
ja die heb ik met veel pinnetjes en ik heb die zelfde met veel minder pinnetjes .

die zit dus aan mijn vga normale kabel , die gaat van de scherm dus kleine aansluiting , naar de computer met zon koppelstukje ertussen ,connector heet dat dacht ik .
die gaat dus in mijn pc .

en aangezien hier nog iemand het zelfde probleem heeft als mij lijkt het me bijna 100% dat het aan die kabel ligt en de manier van aansluiten .
kan ook niet anders want op me laptop is deze scherm helemaal goed met de zelfde kabel alleen zonder die koppelstukje !
zodra ik het weer op mijn computer aansluit meteen strepen tijdens gamen .

dus het moet aan de kabel liggen .

ga dus ook direct opzoek naar een andere beelscherm , want wil nu via hdmi aansluiten .

hmm ik denk echt niet dat het daaraan kan liggen eerder aan de game die te zwaar is voor je pc ofzo

Ohoh, omdat ik dat probleem ondervond moet jij niet zo snel opgeven. Je kan wat geld besparen als we verschillende dingen gaan proberen hoor. Koop pas nieuwe dingen als je er zeker van bent dat je deze nodig hebt. Je moet er alleen wat moeite voor doen. Om het even samen te vatten:

- Welke aansluitingen heeft je systeem? Knip daar is een foto van en post die hier.
- Welke aansluitingen heeft je monitor? Knip daar is een foto van en post die hier.

Je praat over iets met veel pinnetjes en weinig pinnetje, maar heb jij nu dus twee "tussenstukjes" gebruikt om na van één systeem na één monitor te gaan? Zoja, dan vraag je om problemen. Een tussenstukje ertussen kan al problemen veroorzaken maar twee dan maak je het alleen maar linker. Nu je toch als fotograaf speelt, maak is een foto van je "tussenstukjes". De "tussenstukjes" die jij connectors noemt.

Laatst bewerkt:
probeel opgelost .

heb totaal geen strepen meer en beeld haar scherp.
heb een hdmi kabel gepakt en daar een andere koppelstuk aangedaan waar een hdmi aansluiting in kan , en dan in de scherm van dvi.

allemaal erg bedankt .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan