Welke lampjes bij DC202v6

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunshine88

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
hai allemaal,

Wie kan mij vertellen welke lampjes er allemaal horen te branden, als je gebruikt maakt van 1 router tussen 2 computers?

1 computer is rechtsreeks op de modem aangesloten, de andere pc is aangesloten op de router, in deze systeemkast heb ik een kabel die leidt naar de router ..de WANconnector niet waar? Dit lampje brandt niet hoort dat zo?

Nou dat is 1 kabel dan hebben we nog de powerkabel op de router hierbij brandt er wel een lamje en het witte kabeltje van systeemkast van computer met modem naar router daar brandt ook een lampje. En dan is er nog het status lampje dat de hele tijd knippert..hoort dit zo?

Ik hoop dat dit duidelijk is..ik heb echt helemaal geen verstand van deze dingen.

Alvast bedankt!

Je hebt het verkeerd aangesloten.

Vanaf het modem verbind je de kabel van het modem met de router en dit steek je in de WAN poort
Vanaf de Router verbind je elke pc met een draad op een LAN poort. Meeste routers hebben 4 LAN poorten. Maakt niet uit welke je neemt.

Als je kabel als internet hebt dan moet je nadat je alles goed hebt aangesloten het volgende doen.

1. Stekker uit stopcontact halen van Modem en Router en PCs uitzetten
2. Stekker van Modem weer in stopcontact en wachten tot modem klaar is (+/- 1 minuut)
3. Stekker van Router weer in stopcontact en wachten tot router klaar is.
4. Pc's weer aanzetten.

Zo registreert je provider de router goed. Als je dat niet doet werkt internet meestal niet.

Laatst bewerkt:
Maar eerst deed alles het wel op deze manier...Ik heb bij de router 2 kabels gekregen 1 voor stroom en een kleine witte om van router op pc met modem aan te sluiten(sorry dit is de wan). en dan heb ik extra kabeltje(netwerkkabel) gekocht die ik heb aangesloten van router op pc zonder modem..en dit lampje brandt niet(meer) op de router..

Laatst bewerkt:
De mannier zoals ik heb beschreven is de beste volgorde. Zo worden beide pc's ook beschermt door de firewall van de router en kun je beide pc's zien in het netwerk en bestanden etc onderling uitwisselen.

Ik zou het zeker op die mannier aansluiten.

Terug naar je probleem.
Als het lampje niet brandt op de router dan kan het zijn dat de kabel die tussen de router en pc zit niet goed is. Pak de andere kabel voor de zekerheid eens en gebruik die eens. Je moet dan wel van de PC hem aansluiten op de LAN poort en niet op je WAN poort van je router andere werkt het niet.

Kijk ook eens achterop je pc waar je de kabel instopt of er een lampje gaat branden. De meeste pc's hebben een groen/orangje lampje en als je de kabel verbindt dan gaat deze branden.

Let ook op dat je de juiste kabel gebruikt. Een standaard telefoonkabel daarvan is de stekker een stuk kleiner maar past wel in een netwerkaansluiting. Check dus ook even of alles stekker van de netwerkkabels gelijk zijn van formaat.
Het zal wel goed zijn maar hebt hebt vaker meegemaakt dat gebruikers een telefoonkabel erin hadden gestopt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan