Welke laptop (15.6"/17.3")?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo,

Welke laptop is het handigste om te hebben qua sjouwen... Ik heb 2 laptops op het oog maar ik weet niet welke k het beste kan kopen, omdat ik er ook heel de dag mee op school moet rondlopen! moet ik de een 15.6" (2650 Gram) of de ander 17.3" (3300 gram) laptop nemen? Ik hoop dat er verschillende antwoorden uit ervaring van het hebben van een 17.3".

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb zelf een 17.3, 16.4, 15.6 en 13.3 inch laptop gehad, en het is simpel, hoe kleiner en lichter, hoe makkelijker je hem meesleept. als de specificaties nagenoeg hetzelfde zijn en het je niet uitmaakt dat het scherm wat kleiner is, moet je gewoon de kleinste pakken. vind je het werken op een klein scherm vervelend of zijn de specificaties veel minder, kan je beter een iets grotere pakken.

Laatst bewerkt door een moderator:
tsja, persoonlijk vind ik tussen de 2 niet zo veel verschil zitten, we praten immers over minder dan 2 inch, wat nog geen 5 centimeter is. dus ze zijn qua vervoerbaarheid ongeveer gelijk

Als je nou voor ene iets duurdere 15 inch met ene iets hogere resolutie gaat dan. Heb je de perfecte laptop. Ik weet niet wat je op die laptop moet doen. Alleen officepakket voor school of gebruik je hele andere programma's?

ik zou die 17.3 nemen je moet toch een beetje kracht hebben of niet
3kg dat valt nog mee... ik sjouw 5kg aan boeken in mijn tas, hoor mij niet klagen :D

tsja, persoonlijk vind ik tussen de 2 niet zo veel verschil zitten, we praten immers over minder dan 2 inch, wat nog geen 5 centimeter is. dus ze zijn qua vervoerbaarheid ongeveer gelijk

Het scheelt wel zo 'n 650 gram, maar ik weet niet of dat een groot verschil is! Ik gebruik het voor school om VMware te draaien en ik wil hem gebruiken om af en toe ergens buiten te kunnen zitten met mijn laptop. Het is dus lastig welke ik nu moet pakken, de grotere is wel een nieuwer type.

Als je nou voor ene iets duurdere 15 inch met ene iets hogere resolutie gaat dan. Heb je de perfecte laptop. Ik weet niet wat je op die laptop moet doen. Alleen officepakket voor school of gebruik je hele andere programma's?

Ik doe een ICT opleiding dus ik moet daar op ook VMware workstation kunnen draaien. Ik weet ook niet of je deze laptops het geheugen kunt uitbreiden. Wat is jouw voorkeur dan?

Het gewicht is niet zo erg denk ik maar de afmetingen het moet wel in een tas zitten denk ik.
414 x 275 x 34 mm de 17 inch

381 x 253 x 25 mm de 15,4 inch

Dan moet je toch een grote tas hebben.
Ga anders is naar de mediamarkt of een andere pc winkel en kijk naar de 17 inch en 15 inch. Ik denk dat je 17 inch toch wat te groot vind.
dit is natuurlijk persoonlijk. Ik zelf zou eerder voor 13 inch gaan. maar die prijsklasse is een stuk hoger.

Het gewicht is niet zo erg denk ik maar de afmetingen het moet wel in een tas zitten denk ik.
414 x 275 x 34 mm de 17 inch

381 x 253 x 25 mm de 15,4 inch

Dan moet je toch een grote tas hebben.
Ga anders is naar de mediamarkt of een andere pc winkel en kijk naar de 17 inch en 15 inch. Ik denk dat je 17 inch toch wat te groot vind.
dit is natuurlijk persoonlijk. Ik zelf zou eerder voor 13 inch gaan. maar die prijsklasse is een stuk hoger.
Ja ik neem sowieso wel een tas mee, met daar in dus mijn laptop! En 13 inch vind ik wat klein denk ik. Maar ja 17 inch is dus te groot?

Laatst bewerkt:
Dat is mijn mening dat het te groot is. Ik zou gewoon even naar een winkel in de buurt gaan waar ze een 15 en 17 inch hebben zie je vanzelf het verschil. Je hoeft dan niet op de specificaties van de pc te letten. Het gaat gewoon om het formaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan