Welke laptop is beter? help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesje013

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
26
Hallo, ik heb 2 laptops uitgezocht die ik wil kopen om wow op te spelen dat is :

HP DV7-1220ed
17inch notebook
Intel pentium dual-core T4200 2.00GHZ
4GB geheugen,250gb harde schijf
Geforce 9200M-GS 512mb

€789,-

En deze:

Acer 8930G-584G32BN
18,4inch notebook
Intel Core 2duo processor T5800 2.00GHZ
4GB geheugen,320GB Harde schijf
Geforce 9600-GT, 512MB tot 1790MB

€1099,-


Ik zit te twijfelen omdat ze zeiden dat acer een niet zo goed merk was.
en ik denk dat de videokaart van 512mb (van de hp) in de toekomst niet voldoende word
en sloom gaat doen.Omdat ik er WoW op wil spelen.De prijs spreekt me uiteraard ook aan

Iemand die me kan helpen?
Mvg
 
Ben geen laptop fan. Maar kan je vertellen dat Acer een goed merk is. Ik heb een beeldscherm en een dvd speler van Acer al JAREN en nog nooit en defect gehad en beeld kwaliteit is super.. Mijn swager komt mer dure spullen aan van Sony die hij moet vervangen om de 2 jaar en ik heb nog steeds mijn oude vertrouwde Acer staan die elkedag loopt te draaien!:thumb:
 
Acer 8930G-584G32BN
18,4inch notebook
Intel Core 2duo processor T5800 2.00GHZ
4GB geheugen,320GB Harde schijf
Geforce 9600-GT, 512MB tot 1790MB

Toch wel deze zou ik dan kiezen. Maar dat is altijd zo dat de meerprijs terug te zien is in de hardware. Aangezien het niet makkelijk wordt om zelf een laptop in elkaar te zetten moet je het toch hebben van de uitbreidopties. Er staat 1790MB achter die videokaart, dus er is een uitbreidoptie, waarschijnlijk shared memory...dat is wel langzamer omdat het geheugen ook voor toepassingen te bereiken is. Deze zetten data in het geheugen om makkelijker programma's te laden; cache.

Hier even kort een kleine (engelse) wikipedia verhaal van wat ik nou bedoel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_memory
 
Owja, Houd er wel rekening mee waar de Fan zit. Als deze onder de laptop zit kan je toetsenbord na een tijd krom gaan staan door de warmte.

Met de Fan bedoel ik dus, waar deze zijn warme weg blaast(roosters) mocht dit onder de laptop bevinden ga ik je nu al vertellen dat je toetsenbord krom zal gaan staan na een tijdje. Tenzij je een paneel gebruikt waar je deze op bevestigd die een ingebouwde van heeft. Zoals http://ucables.com/img/extra/DESK-2-USB-FANS-LAPTO-R34712-4.jpg
 
Owja, Houd er wel rekening mee waar de Fan zit. Als deze onder de laptop zit kan je toetsenbord na een tijd krom gaan staan door de warmte.

Met de Fan bedoel ik dus, waar deze zijn warme weg blaast(roosters) mocht dit onder de laptop bevinden ga ik je nu al vertellen dat je toetsenbord krom zal gaan staan na een tijdje. Tenzij je een paneel gebruikt waar je deze op bevestigd die een ingebouwde van heeft. Zoals http://ucables.com/img/extra/DESK-2-USB-FANS-LAPTO-R34712-4.jpg


Ooh ja ik had bij de HP pavillion gezien dat hij links boven in de hoek zat
bij de acer weet ik het niet.

En die videokaart van 512 die tot 1790 gaat dacht ik van dat als hij meer als 512mb nodig heeft gebruikt hij ook gewoon meer.Dus ik bedoel dat hij niet standaard op 512mb blijf zoals de hp? Is dat waar?

En wat vind je van de merk Acer? heb je er zelf al ervaring mee hoe het is ?
 
Laatst bewerkt:
Ooh ja ik had bij de HP pavillion gezien dat hij links boven in de hoek zat
bij de acer weet ik het niet.

En die videokaart van 512 die tot 1790 gaat dacht ik van dat als hij meer als 512mb nodig heeft gebruikt hij ook gewoon meer.Dus ik bedoel dat hij niet standaard op 512mb blijf zoals de hp? Is dat waar?

Dat staat vooraf ingesteld in het BIOS. Ik weet niet of er een optie is dat er staat, automatic. Als dat wel zo is, dan heb je gelijk dat dat erin zit.
 
en wat vind jij beter als merk dan Acer of HP?
ik mijn ogen is de merk HP beter?

Correct me if im wrong :)
 
Dat is een lastige vraag. Ligt eraan hoe een computer is opgebouwd. HP en Acer zijn alleen merk (volledige) computers. Daar bedoel ik mee dat er hardware ingebouwd zit van verscheidene fabrikanten dat door HP en Acer zijn samengesteld. Ik meen dat Acer en HP hun eigen manier hebben van opbouw qua laptops en desktops, de plaats waar hardware zich bevindt.
Je kan je eigen mening basseren op die van anderen met wat hun ervaringen zijn. Ligt eraan wat je belangrijk vindt en is misschien wel een goede manier om dat eens uitgebreid te bestuderen inplaats van gelijk een aankoop te doen.
Enige punten waar je op kan letten is bijvoorbeeld:
Hoe zit het met de garantievoorwaarden?
Hoe zit het met de service?
Bij beide, als ie kapot is, hoe gaan ze er mee om en hoe ervaarden anderen dat.
Is prijs/kwaliteit wel goed?
Kan je makkelijk upgraden naar betere hardware? Of is die optie beperkt? (Maximale geheugen, andere processor etc.)
Zoals eerder gezegd werd, de plaats van de ventilator...is dat echt een probleemfactor. Hebben alle Acer en HP typen de Fan op dezelfde plaats. Door te zoeken krijg je steeds meer informatie waar je weer mee verder kan.

Vaak als je het merk intikt in google en je zet daarachter topic of forum dan krijg je al gauw meningen van anderen te zien die je zelf met eigen ogen kan bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ga aub voor een asus of een Toshiba, zij veel problemen met die acer laptops op het forum en worden vaak afgeraden hier.
 
@Keesje013
zoek op de Helpmij eens met de naam Acer en doet dit ook in Google. Doe dit ook met (bijv.) Toshiba. (Typ bijvoorbeeld in Google: "ervaringen met ......")
Trek daarna je eigen conclusie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan